Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

I Kdyby k volbám nešlo 90% národa, tak politici stejně do sebe nepůjdou a nezmění se. Nevoliči navíc svým počínáním zvyšují hodnotu odevzdaných hlasů. Tudy cesta k jejich polepšení rozhodně nevede.

0 0
možnosti
Foto

A co když těch 10 % bude odpovídat zastoupení, které by vyplynulo z voleb při 90 %? :-). Ale vážně, já nehoruji za neúčast u voleb. Jen si myslím, že na to má každý právo a nemá to co dělat s tzv. občanskou povinností atp. Naopak si myslím, že nechuť jít k volbám (nebo upřednostnění čehokoli jiného) pramení hlavně z toho, že politici nedokáží přesvědčit lidi o tom, aby k volbám šli a podpořili je. Takové to "prosím, hlavně běžte k volbám, i když mě nevolíte" považuji za klišé a zbytečně hranou figuru.

0 0
možnosti
Foto

1. Volební systém u nás je nesmyslný - proč nemůže vládnout strana která volby vyhrála? Kvůli pitomému systému se musí spojovat se stranami, které mají často úplně protichůdné programy. Takže se to v podstatě zvrhne jen na boj o koryta...

2.jít volit jen proto, aby nevyhrála strana, která se mi nelíbí? A z toho důvodu dávat hlas někomu jinému jen proto, že se mi nelíbí o něco míň? To už vám všem hráblo? To má být důvod proč jít volit?? ?

0 0
možnosti
Foto

1. Volební systém - to stojí za zamyšlenou. Mně se tedy líbí ten poměrný a ještě víc bych to rozvolnil, resp. snížil kvorum pro vstup do zastupitelstev. Na úrovni měst bych uvažoval i nad posílením významu kroužkování. Ale uznávám, že většinový též z určitého pohledu dává smysl.

2. Souhlasím. Nejsem příznivce menšího zla, ale ani volby "na jistotu", tj. podle velikosti a preferencí strany.

0 0
možnosti
MK

To, že jste se rozhodl jinak, než popisujete v článku, je jako příklad přínosné.

Ano, nevolit je také volba. Dáváte tím největší díl svého hlasu vítězi; ať je to kdokoli. I ten, kterého bytostně nesnášíte.

Vždy je z čeho vybírat, třeba jen menší zlo. Jinak se morálně odsuzuji k tomu, že následující 4 roky mám akorát právo držet hubu a krok!

0 0
možnosti
Foto

Díky za názor!

S tím dáváním hlasů straně, kterou nesnáším, se neztotožňuji. Spíš bych vsázel na ten pozitivní směr - tzn. podpořím někoho, kdo mě osloví. Jinak mám právo nevolit, protože i to je můj postoj. A i bez ohledu na to máme pořád dost možností, jak se třeba během těch 4 let zapojit a zkusit pohnout s něčím, co bychom rádi změnili. A ať je "tam", kdo chce, máme to v svých rukách.

Uznávám, že když někdo prosazuje ve vládě a ve sněmovně něco, co se mi nelíbí, ale on to dokáže díky počtu mandátů prosadit, tak mi to třeba do života zasáhnout může. Pak je ale příležitost za 4 roky s tím něco udělat.

0 0
možnosti
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1590x
Sociolog a PR konzultant

www.sociolog.cz | www.kovarikpr.cz