Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MH

Pane Kovaříku, moje žena je učitelkou ve školce. Dokonce si udělala i VŠ se specializací na děti s poruchami chování. Tedy, jak já říkám, v 95% jde jen o nevychované ... ( doplňte si sám ). Viděl jsem tatínka, jak jej jeho dcera kopala do kolene, zatímco si povídal s paní učitelkou. Místo aby ji srovnal a uklidnil, se ještě omlouval paní učitelce, že jeho dcera je nadprůměrně inteligentní ( potvrzeno to nemá, je to jen jeho dojem, protože do PPP s ní nikdy nešel ) a že by se jí paní učitelka měla více věnovat. Na závěr mu dcera vylila čaj do obličeje, aby si jí konečně všimnul. Věřte, že řád a úcta k autoritám podobným dětem určitě neuškodí. Velká většina rodičů dětem dá do ruky tablet, ale nenaučí je ani sedět u jídla. Bohužel spousta věcí v životě je o pozornosti, soustředění a také sezení někde v klidu. Rodiče je ani nenaučí držet tužku. Přitom psát budou celý život. Držet příbor nemusí, mohou jíst celý život lžící. Řád je také důležitý. Těžko může dítě se školkou na plavání, když rodič nepovažuje za nutné dojít včas, když jej tento řád omezuje v jeho právech. Pak se diví, že třída již odjela. Je nemožné vyzvedávat ze školky dítě kdykoli, bez předchozí domluvy. Třeba proto, že paní učitelka dala dítě spát. Když ho probudí, vzbudí tím dalších 20 dětí. Jak ty k tomu přijdou ? Pokud opravdu nechápete tyto základní souvislosti, je mi Vás a Vašich dětí dost líto. Ale nejste sám. Spoustu věcí vždy na začátku roku vysvětluje "novým" rodičům. Že to nechápe maminka ze sociálně vyloučené lokality, je zarážející. Pokud to nechápete Vy, jste na její úrovni.

13 1
možnosti
Foto

Když si tak pročítám názory autora, patří povinná návštěva mateřské školky pro děti právě takových rodičů k nejzásadnějším výchovným potřebám. Právě pro děti, kterým je vštěpována neomezená míra svobody vlastního názoru a vlastních postojů na úkor společenských pravidel (zákonů ), hranic sebeprosazování a neúcta k autoritám mimo rodinu, právě tyto děti musí navštívit mateřskou školku, aby byly lépe připraveny na život ve společnosti, kde je nutno znát hranice svobody všech ostatních lidí a kde pravidla (zákony ) společnosti určují a plní autority dosazené nebo volené společností. Je to vždy společnost, která tyto pravidla určuje jedinci a není to naopak. V každé společnosti demokratické nebo totalitní je pro jedince zásadní, aby znal své mantinely a dodržoval zákony a podřizoval se autoritám. Jinak se vyčleňuje ze společnosti a je pro společnost problémem.

17 1
možnosti
DK

lépe bych to neřekl...R^

1 0
možnosti
JN

Pane Kovaříku, pokud nejste schopen chápat základní souvislosti, vysvětlím vám je. Uznávat řád = nemyslet si, že můžu do školy chodit v deset ráno a odcházet v půl dvanácté. A respektovat autority = nemyslet si, že můžu učitelce říkat vo*e a že příkaz na školním výletě "do té vody neskákejte" není nezákonné omezování osobní svobody!!!

"Cesta jak rozvíjet vlastní osobnost". Víte, jak takové nerespektování autorit dopadá? Já vám napovím: když někdo nerespektuje umělé autority (btw co je prosím policie, zákonodárce, vysokoškolský profesor atd?), jak má takový člověk respektovat kohokoliv "nižšího", tedy svoje spoluobčany???

Chraň bůh, aby naše školství někdy vypadalo tak, jak si ho představujete vy... :-/

13 0
možnosti
VB

Pane, jste členem skupiny lidí, kteří se cítí měřítkem všeho, tzn. kdokoliv jiný není hoden pozornosti a již vůbec ne respektu. V tom případě držte svoje děti v kleci nebo na vodítku, protože ostatní jistě nechtějí být jimi obtěžováni. No až dospějí a budete je muset vypustit, tak s velikým překvapením zjistí, že svět nejde podle nich. Je otázkou jak dopadnou, zda na drogách (neunesou vzniklý psychycký tlak), ve vězení za násilí (dupustí se ho na slabších) nebo sami se stanou obětí násilí, protože narazí na někoho silnějšího než jsou sami.

Víte, i v opičí smečce panuje hierachie a respekt.

7 1
možnosti
Foto

Nesmíte lidi považovat za opice a snad to pak pochopíte.

1 0
možnosti
ZS

Povinná školka byla zavedena kvůli případům, kdy do školy mělo nastoupit dítě, které nebylo zvyklé komunikovat s nikým krom své rodiny, nedokázalo se samo obléknout nebo nedrželo nikdy v ruce tužku. Nebylo to časté, ale takové případy se vyskytovaly. Zvyknout si na to, že ne vždy si mohu dělat, co se mi zlíbí, je také jednou z podmínek pro následnou školní docházku a koneckonců i pro následný život.

Je otázkou do diskuze, zda jsou tyto důvody, které se projevovaly u relativně malého procenta dětí, dostatečné pro zavedení povinného posledního ročníku školky. Možná ne. Bohužel ne všichni rodiče jsou natolik zodpovědní, aby dokázali dítě na školu připravit sami, případně aby ho sami vzdělávali i dál. O tom, zda celý školský systém odpovídá požadavkům doby by se dalo dlouze diskutovat, mějme však na paměti, že smyslem tohoto systému je poskytnout co nejlepší vzdělání co největšímu počtu dětí s různými individuálními zájmy a potřebami, a to všechno s dosti omezenými prostředky.

3 0
možnosti
Foto

Pane Kovaříku, Vy máte děti? řada dětí si totiž skutečně na kontakt s vrstevníky zvyká až ve školce - mé dítě například odmítalo jakoukoli komunikaci s dětmi, na hřišti čekalo, až ostatní děti odejdou, zato čile komunikovalo s dospělými. Právě ve školce se prcek naučil soužití a komunikaci s vrstevníky, což k životu zkrátka patří.

A přijde Vám nebezpečné, že se děti naučí respektovat řád a seznámí se s autoritami? Mají tedy podle Vás celoživotně řád i autority ignorovat?

A abych otázky pouze nekladla, odpovím Vám na ty Vaše. Ano, do školy jsem chodila ráda, dokonce i do školky.

9 2
možnosti
Foto

Paní Koutková, děkuji za reakci. Těší mě, že to Vašemu malému/malé pomohlo najít si cestu k ostatním dětem. Píšu to v článku, proč ne, školka v tomto ohledu může být užitečná. Ale osobně si nemyslím, že je to důvod, proč by měla být povinná.

Co se týče těch autorit, ano, považuji to za nebezepčné a považuji to za příčinu mnoha problémů. Nemyslím si, že vynucování respektu k "umělým" autoritám je správná cesta, jak v dítěti rozvíjet jeho vlastní osobnost. A taky si nemyslím, že v jiném vzdělávacím systému, nebo v systému, který nemá za cíl primárně poslušnost a respekt, vyrostou nutně lidi, kteří nespolupracují s ostatními a chovají se bezohledně (to si spíš myslím, že právě tyhle vynucovací systémy nás učí, jak se "správně" chovat k ostatním...). A také proto nepodporuji tento (promiňte) odchyt dětí už v předškolním věku.

Jinak jsem rád - upřímně - že se Vám ve školce i škole líbilo. Když jsem nedávno vzpomínal na své pocity ze školky, nebylo to vlastně nic moc. Ale to je prostě o tom, že pro každého je dobré něco jiného. A proto nesouhlasím s povinnou předškolní docházkou. Dobrovolně - proč ne.

A ty děti, ano, jedno :-).

2 5
možnosti
MK

Nevím jak Vy, ale já bych opravdu nerad kdy žil ve světě, kde si děti (a posléze dospělí) dělají jen to, co budou chtít. Bez jakýchkoliv ohledu na ostatní, samozřejmě.

Co je proboha špatnýho na tom, že se děti již seznamují s konceptem toho, že svět má svůj určitý řád, a abychom se tady vzájemně všichni nepovraždili, je třeba se určitým způsobem chovat. Jak byste se například tvářil na situaci, kdybyste volal záchranku pro někoho z Vašich nejbližších a na dispečinku Vám suše oznámili, že je je jim bohužel moc líto, ale saniťákovi se prostě dnes nechtělo do práce a radši šel na kuželky.

Přeju hezký den

9 2
možnosti
Foto

A proč myslíte, že by svět, ve kterém se děti ve školkách neučí úctě k autoritám, měl být plný bezohlednýcvh lidí? Já si myslím, že by naopak bylo těch ohledů na světě více. A také jsem pro, aby si lidi dělali, co chtějí, pokud tím nikomu neubližují nebo někoho neomezují.

Jinak děkuji za pěkný příklad se záchrankou. Troufnu si tvrdit, že to bude dělat někdo, kdo chce tuto práci vykonávat, koho to naplňuje a chce tímto pomáhat druhým, případně to pro něj obnáší nějaký adrenalin atp. To je přímo v rozporu s tím, že by se na to prostě vyfláknul, protože se mu nechtělo. Podle mě je to hlavně o odpovědnosti, schopnosti se rozhodovat a řešit věci pod tlakem. To nesouvisí s řádem nebo autoritami (možná pozitivními vzory...).

1 1
možnosti
Foto

V predškolskom veku už prebieha socializácia. Stačí taká odpoveď, prečo sa deti učia rešpektu k autoritám a stálemu režimu, ktorý budú mimochodom potrebovať celý život? :-)

4 3
možnosti
Foto

Školy vytvářejí poslušné konformisty, kteří málokdy zpochybňují autority .

2 2
možnosti
Foto

Je opravdu nutné, aby se z tituluněčíhorozhodnutí strkaly malé děti do školky a tam se učili„uznávat autority a zvyknout si na denní řád"?

Zdroj: http://pavelkovarik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=600588

A co je, proboha, na tom tak hrozného???

Alespoň bude položen základ tomu, aby se nechovali k učitelům, jako někteří žáci ve škole Na Třebešíně

8 3
možnosti
Foto

Vzdělávání má příliš velký potenciál jako nástroj kontroly, než aby mohlo být přenecháno jednotlivcům, rodinám a trhům.

1 2
možnosti
Foto

H97a44n98a 23V89l16k59o94v46á

24. 4. 2017 18:29

Protože se v první třídě nebude chovat jako zvířátko.

14 3
možnosti
Foto

Je přímo strašidelný rozdíl mezi dítětem, které chodilo alespoň rok dva do školky a dítětem, které jde rovnou z domova do školy. Kromě toho, že spoustu toho nezvládá, vrstevníci ho sežerou i s chlupama, jak je zvyklé na privilegované místo v rodinném prostředí a sociálně se nechytá. .

9 1
možnosti
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1590x
Sociolog a PR konzultant

www.sociolog.cz | www.kovarikpr.cz