Středa 26. února 2020, svátek má Dorota
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 26. února 2020 Dorota

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R20o85m22a10n92a 23H97o66w21e 1593164873410

Výborný odvážný článek, děkuji pane Kovaříku!

+1/0
3.5.2017 0:24

M44a37r19i80e 57Š21í71p63k20o50v88á 5912502814207

Proč? Třeba i proto, aby si děti prošly infekčními nemocemi, a nebyly nemocné během školní docházky, a nemusely se doučovat, co zameškaly. To ve školce tak nevadí.

+1/0
29.4.2017 20:06
Foto

L78e24o 55V91l28a34c35h88y89n71s35k78ý 4891594107690

Pane Kovaříku,

k vašemu blogu jsem se již vyjádřil na jiném místě. Chtěl bych vám poděkovat za vyvolání diskuse k jedné z několika iluzí, které se v současnosti sílí ve vzdělávacím procesu našeho školství.

1 iluze: kolektivní vzdělávání omezuje svobodu myšlení jednotlivce. To platí pouze tehdy, když jednotlivec rezignuje na své osobní celoživotní vzdělávání a omezí se jen na nejnutnější školní znalosti.

2 iluze : svoboda jednání jednotlivce je neomezená. To NIKDY nebyla a nikdy nebude, pokud se bude společnost nějak organizovat a plnit společné cíle. Žádný i ten nejschopnější jednotlivec by nebyl schopen realizovat své cíle bez nabídky služeb a podmínek, které mu dává společnost ve které žije.

3 iluze : Systém socialistického školství byl totálně špatný a je nutno ho reformovat podle zahraničních vzorů(Skandinávské socialistické školství). Naopak, je možné na základě povinné školní docházky zajistit co nejlepší vzdělanost všech obyvatel, zachovat síť vzdělání speciálního pro tělesně postižené a udržet dostupné vzdělání v ZUŠ. Udržet ve školství vědecký způsob kritického myšlení a udržet technické vzdělávání potřebné pro náš další hospodářský rozvoj. V návaznosti na svobodu podnikání a svobodu volby povolání zásadně zvětšit informace o trhu práce ve vazbě na typ vzdělání.

4 iluze : informační technologie umožní vyšší vzdělanost, učitel bude jen průvodcem studenta světem informací. Naopak, lidí kteří opravdu něco umějí je čím dál méně, přesto ta menšina dokáže uživit většinu neznalých uživatelů. Rozumný rozsah všeobecného vzdělání musí udržet škola. A to bude chtít práci a bude to bolet, svobody v tom moc nebude.

5 iluze : Školství se musí zbavit ideologie socialismu a komunismu, vyzvednout svobodu a nadnárodní formy spolupráce (EU, NATO, globální firmy). Dnešní doba má možnost svobodně popsat všechny ideologie, jejich cíle i slabosti. Lze se svobodně vyjádřit k otázkám náboženství, životnímu stylu i ideologii.

+3/0
25.4.2017 16:32
Foto

F10r50a49n80t22i46š62e26k 40K12š81í10r 2459326175

Prakticky jen opakujete to co hlásá stát.

Základem každého vztahu a potřeby musí být dobrovolnost a ne donucení. Škola je donucení a proto se budou děti bouřit a vzpírat se.

+2/−2
25.4.2017 19:10
Foto

F51r40a87n87t95i14š24e69k 16K18š47í28r 2199326415

Chápu, že pan Matuška a paní Bendová mají rádi, když je někdo k něčemu donutí. ;-D

+1/0
26.4.2017 12:29
Foto

Z80d13e19n80ě87k 51M11a11t96u41š60k38a 7608266525356

kdyby byla škola dobrovolná a pouze z vlastního rozhodnutí dětí, tak byste ani neuměl psát.

0/−1
26.4.2017 17:28
Foto

F53r66a63n83t47i12š71e14k 64K85š80í42r 2719746275

Uměl, stejně jako vy byste to uměl.

+1/0
29.4.2017 15:31
Foto

J53a93n97a 30M77a89j64o43v64á 4505392896553

Za 2 - 4 R^, za 1 R^R^

0/0
26.4.2017 8:30

T45o75m62á52š 63T81a92t61í54č48e93k 5780412150258

Jak jsem tak prošel diskusi, zdá se, že to není jen autor, komu není jasné, proč a pro koho byl ten povinný poslední rok školky zaveden. Že ho musí absolvovat všechny děti, je důsledek politické korektnosti. :-)

+3/0
25.4.2017 16:05
Foto

J12a70n67a 38M31a23j17o43v61á 4945732446883

Povinný poslední rok není dobrý nápad (já ty povinné cokoliv dost nesnáším). Ale poslední rok před školou není školka vůbec špatná a tak nějak "porovná" dítě i rodiče a pak je o starost (diskuse o vstávání třeba) méně.

Nicméně žádné vzdělávací zařízení neudělá z dětí ovečky, to se přece nepovedlo ani z totality a to jsme prvomájově mávali v průvodech jak blbí (a rádi, byla to sranda, když jsme byli malí). To jsou prostě věci rodiny a volného času. Škola (a vlastně i ta předškolní školka) učí.

Nějak toho po tom státě chceme v poslední době moc, co mne štve.

+1/−1
26.4.2017 8:33

T21o25m68á88š 32T37a77t88í81č65e97k 5550142510468

Vcelku souhlasím, ale dobře si pamatuju na politickou diskusi před zavedením: i když se samozřejmě používaly korektní výrazy jako "nepřizpůsobiví" či "sociálně vyloučení", bylo naprosto jasné, že se jedná o problém s cikáňaty, která se ocitala v první třídě bez jakýchkoliv hygienických návyků, aniž by byla ochotna či schopna poslechnout jediné slovo, občas bez znalosti češtiny, no a dokonce i bez takových znalostí jako umění rozlišit a pojmenovat barvy.

0/0
26.4.2017 17:31

J84a48n 41H93r81u11b68e42š 7374413112575

Nemyslím si, že by bylo třeba člověku ve Vašem věku vysvětlovat některé tak elementární věci. Pokud jste je dosud nepochopil, už je prostě pozdě.

0/0
25.4.2017 16:01

R89o46s14t38i55s15l85a66v 26C46a36h79a 6433897487491

Za komancu jsem, ani nevim moc proc, poslouchal autority. Ted jsem znam tim, ze autority moc neuznavam, zvlaste pokud si to nezaslouzi. Nemam problem rict komukoliv, co si opravdu myslim. A ono to vetsinou funguje. Ne vzdycky po lidech zamestnavatel chce, aby slepe plnili prikazy.

+2/0
25.4.2017 15:47
Foto

H56a19n87a 57V52l37k58o49v90á 9145604162524

Ano. Tady je ovšem řeč o dětech a přizpůsobivosti.

0/0
25.4.2017 15:59

K81a40r57e31l 78S87t51r76ž37a51n50o27v84s29k48ý 1228615605

Já jsem taky proti zvykání dětí na autority a řád. Mám alespoň jistotu, že mě na mém pracovním místě nikdy nevystřídá někdo mladší, výkonnější, vzdělanější, schopnější. Naopak přicházejí dvacetiletí cápkové s přehnaným očekáváním co se týká platu a minimálním očekáváním co se týká odvedené práce. Při první výtce se staví na zadní a práskají dveřmi.

+2/0
25.4.2017 15:14

P91e61t28r 84Š27t52ě52p 2153613870646

Nejhorší věc jsou "liberálně" vychovávané (nebo spíše nevychovávané) děti. Četl jsem hezké přirovnání - děcko je jako štěně, které samo od přírody nemůže vědět, co je dobřé a co špatné, co je společensky vhodné a co nevhodné dělat a bez výchovy a občasného namočení čumáku do pomyslné loužičky se to samo nenaučí. Jenže liberál se s vámi bude do krve hádat, že jeho super geniální dítě musí mít volnost, aby si mohlo rozvíjet osobnost, žádná pravidla, žádná poslušnost není potřeba! Pak se není čemu divit, když základní školy začínají připomínat divoký západ a střední školy Bejrůt, děti šikanují jiné děti i učitele a jakékoliv vzdělávání je možné snad jedině na prestižních placených školách, protože tam se dostanou jen ti, kteří si hodnotu vzdělání uvědomují. Být dneska učitelem je opravdu první krok k blahoslavení. A samozřejmě konečná srážka s realitou nastane v zaměstnání, kdy rozmazlený fakan nastoupí do firmy a zjistí, že není středem světa a že pokud nebude makat (a respektovat jakýsi řád a "poslouchat" nadřízené), nebude nejspíše zaměstnaný dlouho.

+3/−1
25.4.2017 15:00

D47a50n53i78e24l 43K15o77r57o63u11s 9951714299670

"„uznávat autority a zvyknout si na denní řád“

Je to tak v pořádku. Jenže si nejsem jistý, autore, že jste to správně pochopil.

+4/−1
25.4.2017 14:59

J47a39n66a 17E20l36i39á53š67o54v33á 1963228143772

Moje máma učila 15 let ve školce, pak 20 let na prvním stupni a teď v důchodu se vrátila znovu do školky. Ona si vybrala správnou profesi jelikož má přirozenou autoritu a práce s dětmi je jí prostě vlastní. I vyložení "sigři" ji vždycky měli rádi a vzpomínali na ni v dobrém. Učitelky na druhém stupni za ní vždy chodily a říkaly jí jak je na dětech v dobrém smyslu poznat, že je měla na prvním stupni ona.

To byla jen taková osobní chvála;-) Ale podložená i cizími lidmiV

Moje máma pořád děti na vycházce i výletech přepočítává až to některé její kolegyně považují za zbytečné, ale minulý pátek si zase potvrdila, že to dělá dobře. Dvě učitelky šly se SVOU třídou na vycházku, vrátily se do školky a sedly si k obědu. A najednou jim sděluje kuchařka, že jí tam zůstaly dva talíře. AŹ V TUTO CHVÍLI si dané učitelky uvědomily, že jim dvě děti chybí. Naštěstí tyto dvě holčičky zůstaly v klidu v zámeckém parku, kde byly na vycházce. Ale tahle situace mi úplně nahnala husí kůži. Že některé učitelky jsou tohodle schopny.

Já jsem pro to, aby děti chodily do školky, ale člověk si nikdy nemůže být jistý, kdo je bude mít na starosti8-o

0/−1
25.4.2017 14:30

R72o35s63t22i89s10l95a47v 70C85a43h44a 6133957907641

Jo, moje sestra kdysi davno za komancu utekla ze skolky. Ucitelky to zjistily az ve chvili, kdy ji tata dovedl zpet. Domu sla pres (tehdy) nejfekventovanejsi silnici ve meste.

0/0
25.4.2017 15:45
Foto

H55a65n59a 15V23l47k54o76v37á 9185954842344

Nechápu. Provozuji plaveckou školu, učitelky mi vodí děti, přepočítáváme všichni (trenéři i učitelky) na začátku, na konci a občas vidím některou z učitelek počítat i během hodiny, kdy jsou děti pod dohledem a odpovědností trenéra. A to se z bazénu, kde plave jedna třída v zásadě není kam ztratit...

0/0
25.4.2017 16:13
Foto

Z89d46e91n73ě79k 90M74a41t59u39š66k51a 7908956315756

je, pod vodu

0/0
26.4.2017 18:17
Foto

I91v35a57n76a 88D77i41a61n98o64v34á 8808850849813

Taky neustále přepočítávám...

0/0
29.4.2017 22:08

M14i20l23a79n 49H50l69a32d14k25ý 8322958350

Pane Kovaříku, moje žena je učitelkou ve školce. Dokonce si udělala i VŠ se specializací na děti s poruchami chování. Tedy, jak já říkám, v 95% jde jen o nevychované ... ( doplňte si sám ). Viděl jsem tatínka, jak jej jeho dcera kopala do kolene, zatímco si povídal s paní učitelkou. Místo aby ji srovnal a uklidnil, se ještě omlouval paní učitelce, že jeho dcera je nadprůměrně inteligentní ( potvrzeno to nemá, je to jen jeho dojem, protože do PPP s ní nikdy nešel ) a že by se jí paní učitelka měla více věnovat. Na závěr mu dcera vylila čaj do obličeje, aby si jí konečně všimnul. Věřte, že řád a úcta k autoritám podobným dětem určitě neuškodí. Velká většina rodičů dětem dá do ruky tablet, ale nenaučí je ani sedět u jídla. Bohužel spousta věcí v životě je o pozornosti, soustředění a také sezení někde v klidu. Rodiče je ani nenaučí držet tužku. Přitom psát budou celý život. Držet příbor nemusí, mohou jíst celý život lžící. Řád je také důležitý. Těžko může dítě se školkou na plavání, když rodič nepovažuje za nutné dojít včas, když jej tento řád omezuje v jeho právech. Pak se diví, že třída již odjela. Je nemožné vyzvedávat ze školky dítě kdykoli, bez předchozí domluvy. Třeba proto, že paní učitelka dala dítě spát. Když ho probudí, vzbudí tím dalších 20 dětí. Jak ty k tomu přijdou ? Pokud opravdu nechápete tyto základní souvislosti, je mi Vás a Vašich dětí dost líto. Ale nejste sám. Spoustu věcí vždy na začátku roku vysvětluje "novým" rodičům. Že to nechápe maminka ze sociálně vyloučené lokality, je zarážející. Pokud to nechápete Vy, jste na její úrovni.

+13/−1
25.4.2017 13:50
Foto

L92e63o 31V51l32a11c45h81y47n18s45k22ý 4141394747250

Když si tak pročítám názory autora, patří povinná návštěva mateřské školky pro děti právě takových rodičů k nejzásadnějším výchovným potřebám. Právě pro děti, kterým je vštěpována neomezená míra svobody vlastního názoru a vlastních postojů na úkor společenských pravidel (zákonů ), hranic sebeprosazování a neúcta k autoritám mimo rodinu, právě tyto děti musí navštívit mateřskou školku, aby byly lépe připraveny na život ve společnosti, kde je nutno znát hranice svobody všech ostatních lidí a kde pravidla (zákony ) společnosti určují a plní autority dosazené nebo volené společností. Je to vždy společnost, která tyto pravidla určuje jedinci a není to naopak. V každé společnosti demokratické nebo totalitní je pro jedince zásadní, aby znal své mantinely a dodržoval zákony a podřizoval se autoritám. Jinak se vyčleňuje ze společnosti a je pro společnost problémem.

+17/−1
25.4.2017 11:37

D65a92n55i74e57l 61K40o77r26o81u34s 9311124539610

lépe bych to neřekl...R^

+1/0
25.4.2017 15:00

J65a80n15a 68N44ě42m82e58č84k48o98v65á 3123774661446

Pane Kovaříku, pokud nejste schopen chápat základní souvislosti, vysvětlím vám je. Uznávat řád = nemyslet si, že můžu do školy chodit v deset ráno a odcházet v půl dvanácté. A respektovat autority = nemyslet si, že můžu učitelce říkat vo*e a že příkaz na školním výletě "do té vody neskákejte" není nezákonné omezování osobní svobody!!!

"Cesta jak rozvíjet vlastní osobnost". Víte, jak takové nerespektování autorit dopadá? Já vám napovím: když někdo nerespektuje umělé autority (btw co je prosím policie, zákonodárce, vysokoškolský profesor atd?), jak má takový člověk respektovat kohokoliv "nižšího", tedy svoje spoluobčany???

Chraň bůh, aby naše školství někdy vypadalo tak, jak si ho představujete vy... :-/

+13/0
25.4.2017 11:28

V21i94l17é47m 31B76a31r77á40k 4326537349506

Pane, jste členem skupiny lidí, kteří se cítí měřítkem všeho, tzn. kdokoliv jiný není hoden pozornosti a již vůbec ne respektu. V tom případě držte svoje děti v kleci nebo na vodítku, protože ostatní jistě nechtějí být jimi obtěžováni. No až dospějí a budete je muset vypustit, tak s velikým překvapením zjistí, že svět nejde podle nich. Je otázkou jak dopadnou, zda na drogách (neunesou vzniklý psychycký tlak), ve vězení za násilí (dupustí se ho na slabších) nebo sami se stanou obětí násilí, protože narazí na někoho silnějšího než jsou sami.

Víte, i v opičí smečce panuje hierachie a respekt.

+7/−1
25.4.2017 10:49
Foto

F75r23a78n93t55i78š40e98k 70K39š82í82r 2449696355

Nesmíte lidi považovat za opice a snad to pak pochopíte.

+1/0
25.4.2017 12:46
Foto

Z57d95e38n10ě58k 46M23a36t94u15š39k87a 7598376375226

zvířata, na rozdíl od lidí, se mnohdy chovají rozumně a nepracují na své destrukci.

+1/0
25.4.2017 13:16

Z87d57e18n18ě35k 30S70t55r97n36a45d 1495650346649

Povinná školka byla zavedena kvůli případům, kdy do školy mělo nastoupit dítě, které nebylo zvyklé komunikovat s nikým krom své rodiny, nedokázalo se samo obléknout nebo nedrželo nikdy v ruce tužku. Nebylo to časté, ale takové případy se vyskytovaly. Zvyknout si na to, že ne vždy si mohu dělat, co se mi zlíbí, je také jednou z podmínek pro následnou školní docházku a koneckonců i pro následný život.

Je otázkou do diskuze, zda jsou tyto důvody, které se projevovaly u relativně malého procenta dětí, dostatečné pro zavedení povinného posledního ročníku školky. Možná ne. Bohužel ne všichni rodiče jsou natolik zodpovědní, aby dokázali dítě na školu připravit sami, případně aby ho sami vzdělávali i dál. O tom, zda celý školský systém odpovídá požadavkům doby by se dalo dlouze diskutovat, mějme však na paměti, že smyslem tohoto systému je poskytnout co nejlepší vzdělání co největšímu počtu dětí s různými individuálními zájmy a potřebami, a to všechno s dosti omezenými prostředky.

+3/0
25.4.2017 10:45
Foto

K86o17u94t29k44o93v53á 75H13e62l86e82n88a 4256897809700

Pane Kovaříku, Vy máte děti? řada dětí si totiž skutečně na kontakt s vrstevníky zvyká až ve školce - mé dítě například odmítalo jakoukoli komunikaci s dětmi, na hřišti čekalo, až ostatní děti odejdou, zato čile komunikovalo s dospělými. Právě ve školce se prcek naučil soužití a komunikaci s vrstevníky, což k životu zkrátka patří.

A přijde Vám nebezpečné, že se děti naučí respektovat řád a seznámí se s autoritami? Mají tedy podle Vás celoživotně řád i autority ignorovat?

A abych otázky pouze nekladla, odpovím Vám na ty Vaše. Ano, do školy jsem chodila ráda, dokonce i do školky.

+9/−2
24.4.2017 20:33
Foto

P43a27v93e34l 36K61o10v37a35ř81í11k 4322119727695

Paní Koutková, děkuji za reakci. Těší mě, že to Vašemu malému/malé pomohlo najít si cestu k ostatním dětem. Píšu to v článku, proč ne, školka v tomto ohledu může být užitečná. Ale osobně si nemyslím, že je to důvod, proč by měla být povinná.

Co se týče těch autorit, ano, považuji to za nebezepčné a považuji to za příčinu mnoha problémů. Nemyslím si, že vynucování respektu k "umělým" autoritám je správná cesta, jak v dítěti rozvíjet jeho vlastní osobnost. A taky si nemyslím, že v jiném vzdělávacím systému, nebo v systému, který nemá za cíl primárně poslušnost a respekt, vyrostou nutně lidi, kteří nespolupracují s ostatními a chovají se bezohledně (to si spíš myslím, že právě tyhle vynucovací systémy nás učí, jak se "správně" chovat k ostatním...). A také proto nepodporuji tento (promiňte) odchyt dětí už v předškolním věku.

Jinak jsem rád - upřímně - že se Vám ve školce i škole líbilo. Když jsem nedávno vzpomínal na své pocity ze školky, nebylo to vlastně nic moc. Ale to je prostě o tom, že pro každého je dobré něco jiného. A proto nesouhlasím s povinnou předškolní docházkou. Dobrovolně - proč ne.

A ty děti, ano, jedno :-).

+2/−5
24.4.2017 21:31
Foto

K70o49u52t80k63o17v92á 27H44e81l14e54n47a 4466807409170

Nemyslím si, že by škola měla primárně měla za cíl poslušnost a respekt, a školka už vůbec ne. Osobně působím ve školství a mým cílem je vzdělávat a spoluvychovávat plně svobodné jedince, kteří budou mít svůj názor a dokáží jej i prezentovat. Jen jsem přesvědčena o tom, že je potřeba respektovat i svobody a práva druhých a to je, dle mého názoru, ten avizovaný respekt.

+4/−1
24.4.2017 21:41
Foto

F54r73a16n47t39i39š59e55k 94K91š18í21r 2519536125

Prorežimní výchova obecně, není žádná náhoda, ba dokonce ani konspirace učitelů, ale naprosto oficiálně schválený způsob výuky; on totiž existuje „Národní program vzdělávání“ a „Bílá kniha“, kde se píše o takzvaných klíčových kompetencích, což je šest základních principů, ke kterým mají všichni učitelé povinnost své studenty vést v rámci vyučování svých předmětů. Zajímavá je pak zejména kompetence občanská, do které patří mimo jiné „pochopení“ environmentálních „problémů“, trvale udržitelný rozvoj, úcta k zákonům a pořádkovým složkám státu a tak dále. Je jasné, že bude hodně záviset na tom kdo a jak to učí. Ale je to tam.

+2/−2
24.4.2017 21:49
Foto

P89a26v22e48l 71K19o26v63a49ř98í58k 4522319167615

Dobrý a věcný postřeh...

+1/0
24.4.2017 22:04

M89i53l51a92n 76H36l65a32d40k20ý 8922358680

Asi by se Vám nelíbilo, kdyby jste zjistil, že školka, kam chodí Vaše děti se nedrží Národního programu vzdělávání, ale dětem vymývá hlavy třeba tím, že jim bude učitelka říkat, že jediný Bůh je Aláh, že je třeba zabíjet neveřící, ...;-D

0/0
25.4.2017 13:36
Foto

P83a16v91e38l 12K64o30v33a41ř67í97k 4382199667485

Toť otázka, jak to je a určitě bychom tu debatu museli vést v širším kontextu. Osobně si ale myslím, že ta poslušnost (ať to budeme nazývat jakkoli) je jeden ze základních cílů formálního vzdělávání. Každopádně v tom článku primárně reaguji na vyjádření v reportáži, kde to padlo jednoznačně jako jeden z cílů povinného předškolního vzdělávání. A respektování svobod a práv druhých, to jsem s Vámi za jedno. Jen by mě ironicky napadla asi už jen uštěpačná otázka, jak to má s tím respektováním právě školské zařízení směrem k dětem :-).

I tak je fajn číst, co píšete o svém přístupu k dětem či stuedntům, v tomto směru Vám fandím!

+1/−3
24.4.2017 22:03
Foto

K80o85u37t48k42o11v64á 68H58e75l74e33n93a 4806387789820

Někdy bych byla za trochu té poslušnosti a respektu, ať už v uvozovkách, či bez nich, docela vděčná. Ale to je skutečně na širší debatu.

A k Vaší uštěpačné otázce - myslím si, že převážná většina pedagogů, s nimiž se setkávám, se snaží práva dětí respektovat, to nemluvím pouze o kolezích, ale i o učitelkách a učitelích svých dětí. Vzhledem k tomu, že jedno z mých dětí je opravdu dost "specifické", věřte, že toho respektu je někdy potřeba opravdu hodně ;-)

+3/−1
24.4.2017 22:17
Foto

F56r48a65n92t66i24š29e50k 41K65š21í83r 2939476275

Obětí toho systému jsou jak ti žáci, tak i učitelé. Jediný rozdíl je v tom, že učitel může dobrovolně z tohoto systému odejít. Dítě ne !

+3/−1
24.4.2017 22:24
Foto

M82i59c33h64a85l 36G23r29e46š43l61i37k 9411366522136

Deti sú viac obeťami vlastných rodičov, ako nejakého systému. Sú produktom kombinácie vysokých očakávaní s minimálnou snahou ich dosiahnuť a hádzaním viny na niekoho iného.

0/0
25.4.2017 20:25

M88i24l80a70n 10H55l23a71d18k97ý 8112448520

Jako že třeba policista řídící dopravu je jen falešná, vynucená autorita a netřeba se tím zaobírat ? Jako že lékař co po mne chce, abych v nemoci jedl léky je taky nepřirozená a vynucená autorita a nemusím se tím řídit ? Jako že když se mne bude pokoušet vyvést hasič z hořícího domu, mám se bránit proti omezování osobní svobody ? Jako že nemusím poslouchat paní učitelku a nemusím se učit, protože mne stejně učí jen hlouposti ? A červená na přechodu je jen "návrh", však oni to řidiči nějak ubrzdí ? ;-D

+3/0
25.4.2017 13:53
Foto

F84r63a38n56t33i20š31e15k 23K95š30í35r 2459556335

Víte co je to dobrovolnost?

+1/0
25.4.2017 19:14
Foto

F90r18a14n23t18i93š78e65k 55K97š37í45r 2619556875

K druhému odstavci.

Přijde mi to velmi nebezpečné. Do této chvíle se lidská historie opakuje ve smyčce. Je to pokračující příběh o tom, jak malá skupinka lidí ovládá velkou skupinu lidí, pomocí strachu nebo násilí, čehož je dosahováno udržováním většiny lidí z velké skupiny relativně ignorantskými a beznadějně závislými na údajném vůdcovství menší skupinky. Je to hra na dravce a oběti, a státní školství je jen jedním z novějších nástrojů dravců.

+2/−2
24.4.2017 21:31
Foto

K35o77u75t61k78o33v79á 17H25e30l96e74n28a 4606457639980

Františku, vždyť Vy víte, že od Vás bych ani jinou odpověď nečekala.

+3/0
24.4.2017 21:35
Foto

F89r18a27n88t95i30š43e89k 83K71š11í35r 2829846525

Asi to bude tím, že je mě vždy proti srsti, když někdo násilím něco vnucuje ostatním lidem, kteří o to ani nestojí.

Můj známý má na Yutube pěknou přednášku o školství.

https://www.youtube.com/watch?v=5J8WdVjz60U&t=166s

+1/0
24.4.2017 21:42
Foto

K66o18u94t56k69o93v53á 39H20e11l88e91n21a 4296607159200

Pošlu Vám tu svou, chcete?;-)

+1/0
24.4.2017 21:48
Foto

F43r37a55n52t38i98š38e57k 41K70š93í60r 2789816425

Velmi rád se na ní podívám.

0/0
24.4.2017 21:50
Foto

P45a53v17e19l 65K88o93v15a45ř78í16k 4872179377325

I tak se to dá říct :-)

+1/0
24.4.2017 22:05
Foto

J70a33n 65H90o90r54á38č10e38k 7192656985378

rozhodně doporučuju shlídnout film. To je náš svět spoustu věcí dokáže vysvětlit.

0/0
25.4.2017 12:12

B32l59a77n41k28a 55Š56i66k21u50l48o31v49á 5318193728314

Píšete: "řada dětí si totiž skutečně na kontakt s vrstevníky zvyká až ve školce" , a kvůli nim musí ti ostatní povinně do školky?!

0/0
25.4.2017 12:30

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz