Děkujeme za pochopení.
V69l37a20d44i51m68í69r 23Š68ť57a34s81t10n93ý
Opravdu si myslíte, že naučit děti alespoň zatlouct hřebík a zrýt záhon je špatně? Já myslím, že ne. Mnohé si myslí, že jídlo a výrobky se líhnou v regálech supermarketů, zjištění, že to tak není a že vypěstovat byť jen blbou mrkev dá docela hodně práce, jim jen prospěje.
P10a84v16e36l 77K88o48v81a18ř56í88k
Špatně to určitě není. Já měl také dílny a pozemky. Nejsem si ale jistý, zda mě to k něčemu bylo. Pokud jsem se v tomto smyslu něco naučil, nebo třeba získal nějaký vztah k pěstování zeleniny, tak určitě ne ve škole. Proto nejsem pro povinné dílny, pozemky, ani nic dalšího. Myslím, že každý by měl mít možnost se sám rozhodnout, co je pro něj užitečné nebo čemu se chce věnovat. Ale souhlasím s vámi, že jsou to užitečné dovednosti a určitě pojďme zapřemýšlet, jak je dětem zprostředkovat nebo je třeba i nadchnout pro věc.
O13d62s50t82r79a14n90ě64n85ý 53U21ž17i47v47a53t48e89l
P71a48v51e56l 90K47o96v10a16ř36í68k
Podle čeho soudíte, že to dnešní madí rodiče neumí?
Mimochodem, a proč by rodiče neměli rozhodovat o způsobu vzdělávání pro své děti? Kdo by o tom měl rozhodovat a proč?
A pokud se někdo rozhodne pro humanitní obor, je to přece jeho volba. On si pak bude hledat uplatnění - ve své oboru nebo jinde.
V55l87a28d62i55m16í65r 16A71i84m
Autore, zatím vedeme akademickou diskusi pouze o tom, zda zavést předměty s těmito názvy a přitom matně vzpomínáme, co bylo jejich obsahem před mnoha lety. Jistě, původní obsah učiva by byl v roce 2018 z velké části neužitečný a teď nemluvím o tom, že spousta "nepoužitelného" se vyskytuje i v ostatních předmětech.
Přimlouval bych se proto za opačný postup: Nejprve stanovit obsah a pak se teprve dohadovat o tom, zda je to opravdu nutné a potřebné.
P77a29v89e45l 17K55o72v97a87ř39í44k
Těžko říct. Ono může být problematické shodnout se na obsahu. Každý bude nejspíš považovat za důležité něco jiného. A v tom to právě je. Škola nikdy nemůže vyřešit všechno, a proto je lepší, když se každý vydá svou cestou a nebudeme mu vnucovat, co by se měl nebo neměl učit. Zvlášť, když mu to diktuje ministr (jaké on má v tomto ohledu zkušenosti/dovednosti?) nebo svaz průmyslu, asociace podniků či jiné profesní organizace.
B98o90h46u18m46i87l 21M25i52c81h73a76l
Mě se to zdá dost užitečné, naučit se zatlouct hřebík, vyvrtat dírku a zašroubovat šroubek. Za nás ještě měly spolužačky vaření, a zpětně to vidím jako diskriminaci, musel jsem se to naučit později sám úplně od základů. Někdy ve druhé třídě jsme se (unisex) učili zašívat ponožky a přišít knoflík, to taky není k zahození.
V32l18a97d34i57m61í41r 81Š47ť76a14s93t28n61ý
Měl jsem to taky tak a v životě se mi to hodilo.
J20i83ř90í 33H11e27r95m33á56n95e81k
Hrubý nesouhlas. Jsem elektrotechnického vzdělání, ale dodnes bych uměl soustružit. Školní dílny, ovšem na průmyslovce.
M54a18r28t53i90n28a 12B14e51r67á37n19k31o24v46á
Souhlas, pane Hermánku.
Vzdělání mám z SVVŠ a jedním z předmětů byly základy průmyslové výroby. Docházeli jsme na ten předmět na strojárnu. Nejspíš nás to mělo nějak ideologicky motivovat a bůhví co ještě, ale to mně nijak nepoznamenalo. Ovšem díky "práci" v kovářské dílně, na soustruhu a v elektro jsem si byla později v paneláku schopna téměř cokoliv opravit, pověsit obrazy, police, které jsem si před tím zhotovila a všechny lustry instalovat. Ani přivařit panty na sloupky vrat do zahrady nebyl problém.
Profesně i co se týče koníčků jsem byla celý život jinde než v dílně, ale neztratim se. Proto souhlasím s vrácením tohoto předmětu do škol.
Jo a díky práci na školních pozemcích vím, že nikdy nebudu závidět ani korunu, kterou si vydělal zemědělec!
Přeji krásný den.
- Počet článků 90
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1590x
www.sociolog.cz | www.kovarikpr.cz