Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

"Stádní" způsob výchovy je v našem školství zřejmý. A cílem je podchytit do "vzdělávacího systému" co nejmladší děti, aby náhodou "nenasákly" některé nechtěné prvky rodinné výchovy. Tato tendence zesiluje u levicových vlád. Proto ta snaha o umístění 2-3 letých dětí do školek. Nemyslete si, že si tam budou jen hrát. Stát je zařadí do příslušného vzdělávacího programu. A bude na ně v tom smyslu působit. Do hlaviček se jim bude pomalinku, polehounku vtloukat to "správné myšlení." Samozřejmě úměrně k jejich věku. Ale pokud rodiče nechají výchovu jen na státu, budou se časem divit názorům svých potomků.

0 0
možnosti
Foto

Staří alchymisté tvrdili, že práce s hmotou zušlechťuje a kdo přestane být s hmotou v kontaktu, je ztracen.

Hmota je neúprosná, když s ní pracujete špatně, chyba je hned vidět. Vyvrtáte-li malou dírku, větší šroubek do ní nedostanete. Ovšem na papíře, tam jde všechno.

Proto je větší zájem o vědy humanitní, kde "zpětná vazba" přes hmotu není a nepovedený závěr se dá nakonec vždy nějak okecat.

Problém u školních dílen je ten, že "díky" feminizaci školství je nedostatek učitelů (mužů), kteří přeci jen mají k manuálním činnostem větší schopnosti, než jejich kolegyně. Kromě toho se taková výuka musí umět dělat.

0 0
možnosti

To mate pravdu. Kdo na to ma cit, dokaze udelat dobrodruzstvi z toho, ze se rozsviti zarovka. Obavam se, ze to bude mensinovy pripad. :-(

1 0
možnosti

Tak buď je to projev bezradnosti.

Nebo je to cílené opatření v rámci nějakého postulovaného konceptu "zdavovění".

Pokud se článek snaží tvrdit oboje najednou, je to číčovina už svými vnitřními rozpory.

0 0
možnosti

mně připadá znovuzavedení dílen jako dobrý nápad

1 0
možnosti
Foto

Máte pravdu, současné školství je bárka, která už se sotva drží na hladině a do toho přijdou teoretici a začnou navrtávat další díry, aby měla voda kudy odtéct. ;-)

Ideální by bylo zrušení povinné školní docházky a pak postupná privatizace, jenže kde vzít někoho, kdo to navrhne a dotáhne do konce. Možná by bylo opravdu nejlepší začít decentralizací, jak uvádíte.

2 0
možnosti
Foto

Podle mě to tam stejně spěje tak nějak přirozeně. Asi se nedočkáme toho, že přijde nějaký politik, který zruší povinnou školní docházku. Ale umím si představit, že postupně víc a víc lidí bude hledat alternativy, až najedou zůstanou školy prázdné :-). Takže jde jen o to, jestli se tomu dá třeba nějak pomoct a uvolnit to sevření centralizovaného systému.

0 0
možnosti

To je zvláštní, ve škole, do které chodí moje děti, mají předmět pracovní činnosti, stejně, jako když jsem před lety chodil do skoly já.

A pro vás je to nějaká děsivá novinka.

4 0
možnosti

R77u66d15a 60S63l38a16v84í10k

23. 2. 2018 11:30

V Estonsku a Finsku se od mala učí děti informační technologie a programování.

V ČR se budou učit okopávat brambory a zatloukat hřebíky.

A pak se furt někdo diví, že je ČR vnímána jako levná montovna..:-/

2 0
možnosti
Foto

Když nad tím tak přemýšlím, tak je ten koncept vedle zmiňovaného Estonska a Finska vlastně dost orginální. Ještě se od nás budou učit! :-).

1 0
možnosti

Spousta slov a citací, ale proč je zavádění praktické výuky na školách špatně, jsem se jaksi nedozvěděl. :-P

4 0
možnosti
Foto

Dobře, zjednoduším to :-). Každý ať má svobodu volby, co se chce učit. Proto nejsem pro povinné dílny, pozemky, ale ani povinnou matematiku. Věřím, že každý dokáže intuitivně poznat, co ho zajímá a kam ho to táhne. Potom se dokáže díky zápalu dostat na nadprůměrnou úroveň a rozvinout svůj talent. Pokud mu může být škola nějak nápomocná, tak podle mě tím, že vytvoří prostředí pro rozvoj jeho zájmů a talentů. Škola většinou dělá přesný opak, v rozletu brání a vyrábí průměrné a poslušné dělníky.

Jinak ten článek není polemika o škodlivosti práce v dílně či na pozemcích. Je o bezradnosti, kterou ukazují úředníci, a je o tom, jak školní osnovy ohýbají politici nebo zájmové skupiny podle svých potřeb. To podle mě není správná cesta.

2 0
možnosti
Foto

Jo, jo Komenský by se nejspíš nad dnešními EDUiny a místními sociálními inženýry a vyznavači Ivana Illiche chytal za hlavu.

3 0
možnosti
Foto

Tak nějak... ale Ivan Illich mi přišel jako docela zajímavá a svérázná postava :-).

1 0
možnosti

Nejčastější představy manuální práce jsou opravdu o tom, že se jedná o umění "zatlouct hřebík a zašroubovat šroubek" Každá konkrétní situace však v praxi vypadá uplně jinak a je jenom na člověku, jakou má schopnost improvizace a hlavně chuť něco takového vůbec činit. Hlavní je tedy nějakým způsobem rozpoznat ten zájem.

3 0
možnosti
Foto

Myslím, že jste ten hřebík uhodil na hlavičku :-). Díky za příspěvek.

2 0
možnosti
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1590x
Sociolog a PR konzultant

www.sociolog.cz | www.kovarikpr.cz