Středa 26. února 2020, svátek má Dorota
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 26. února 2020 Dorota

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R67a22d68e26k 53O63v32e64č50e61k 9162751489110

Pejskař není občan druhé kategorie. Pejskař je občan jako každý jiný. Pouze pes není občan a tak hold nemůže tam kam mohou lidé. To si měl občan pejskař rozmyslet předtím, než si pořídil psa do města.

Osobně nechápu, proč by se měl zřizovat výběh pro psy a omezovat tím ostatní obyvatele.

+1/0
9.3.2018 15:36
Foto

P11a10v46e92l 57K62o37v71a53ř37í79k 4702469737855

Díky za názor.

Vyhláška i pravidla se mění, takže i kdyby si to ten majitel promýšlel, nemohl do své úvahy zahrnout případné změny pravidel a poplatků v budoucnosti. Nicméně říct, že majitel psa má prostě smůlu, mi připadá hodně arogantní.

Osobně nijak zvlášť nevolám pro výběhu, který by (podle vás) omezoval ostatní. Já vidím problém v tom, jakým způsobem jsou majitelé psů jendostranně omezováni, přestože platí každý rok ne úplně malé poplatky. Domnívám se, že většina psů ve městě nikoho nijak nemoezuje.

0/0
9.3.2018 15:57

R65a29d88e12k 60O94v82e93č63e59k 9592671959240

Já říkám, že pes má smůlu, to je rozdíl od toho abych řekl, že majitel psa má smůlu:-)

Co se vodítka týče, tak bych souhlasil s volným pohybem pouze u některých ras a to s tím, že majitel ponese plnou zodpovědnost za jakoukoli škodu tímto psem způsobenou (to platí i o psech na vodítku).

/Asi nikomu nevadí, že běhá volně čivava či jiný přerostlý křeček (myšleno jako vtip). Ovšem rozdíl je, pokud volně běhá pes, který mi může ublížit./

Ač si pejskaři mohou mislet, že jejich miláček přeci nikomu neublíží, tak i kdyby to nakrásno byla pravda, tak já to nevím a nechci se kvůli psovi (mazlíčkovi nějakého člověka) jakkoli omezovat nebo cítit v nebezpečí.

K druhému odstavci: Každý výběh omezuje ostatní, ač tím, že někam člověk nemůže/nechce jít (viz výše) nebo z důvodu, že to bude stát peníze daňových poplatníků.

A co se poplatků týče, tak si o nich myslím to co o všech ostatních poplatcích pro veřejnou správu (je to zlodějina).

0/0
9.3.2018 16:55

R13a90d37e29k 88O43v83e34č86e35k 9962431959670

Fuuuuj myslet:D:D:D

0/0
9.3.2018 16:55
Foto

P46a81v27e57l 77K84o41v27a72ř87í16k 4282169817435

Když to takto dovysvětlíte, tak v tom případě nelze než souhlasit. Díky za komenty.

0/0
9.3.2018 20:12
Foto

P96a93v40e56l 49K46o51v51a56ř40í12k 4402419637155

Díky za názor.

Vyhláška i pravidla se mění, takže i kdyby si to ten majitel promýšlel, nemohl do své úvahy zahrnout případné jednostranné změny pravidel a poplatků v budoucnosti ze strany radnice. Nicméně říct, že majitel psa má prostě smůlu, mi připadá hodně arogantní.

Osobně nijak zvlášť nevolám pro výběhu, který by (podle vás) omezoval ostatní. Já vidím problém v tom, jakým způsobem jsou majitelé psů jendostranně omezováni, přestože platí každý rok ne úplně malé poplatky. Domnívám se, že většina psů ve městě nikoho nijak neomezuje.

+1/0
9.3.2018 15:59

V26o97k24o62u27n 77V42l20a27d38i71m73i64r 8402828249768

Ovsem stale plati jakej pan takovej pes. A nekterejm panum by melo byt uredne zakazano vlastnit psa.

0/0
9.3.2018 17:05

E52v53a 37K13o12r48b27e93l93o39v70á 4272756532

U nás upravili cestu okolo rybníka, nastavěli lavičky, hezká vycházka pro děti i pejsky poblíž města, ale nikde žádný odpadkový koš. Ne každý je tak uvědomělý, aby celou cestu nosil v kapse smrdutý sáček, ale postavit alespoň dva koše je pro radnici finanční problém. Hlavně, že se na nový rok pořádá zbytečný ohňostroj.

0/0
9.3.2018 9:18
Foto

P10a63v67e70l 17K13o53v63a64ř64í83k 4232289777715

To je pěkné... tak snad přidají i ty koše, to si o to vyloženě říká.

0/0
9.3.2018 9:45

M86i21c73h25a35l 86S87v35o12b24o59d96a 5678338476711

Vzhledem k dopravě zrovna ve Znojmě se ani nedivím, že musí být na vodítku. Dovedete si představit, kdyby vyběhl na silnici? Skončí na nárazníku cestou do Vídně. Kdy už konečně bude obchvat?

Jinak obě cesty na Hradiště jsou lesem, tam se mi nechce věřit, že není prostor pro výběh bez vodítka a že by se MP chtělo tahat do toho krpálu a kontrolovat pejskaře v lese?.

A jestli jste Znojmák a máte prošláplé město, kde by jste si představoval výběh?Protože já si s ohledem na samé hlavní tahy do Brna a do Rakouska nedovedu představit, kde přesně chcete pouštět psa. Staré město žádnou zelenou plochu nemá, leda by jste ho pustil v pivovaře na pívo, u vlakového nádraží není plocha, a okolí koupaliště za klášterem, nebo okolí Dobšic už jsou lokality za městem - tedy to, co vám povídal policajt. Leda by jste je pustil na hřbitově na Brněnské hrát si s kostičkama, ale to už by bylo moc morbidní.

Jediná možnost je oplotit oba parky u stadionu, ale byly by to dva výběhy, takže oproti Třebíči by to furt byla slabota.

Ono se to dobře píše v článku, ale hůř realizuje.

0/0
9.3.2018 8:49
Foto

P91a51v84e70l 20K96o68v74a21ř32í88k 4872729297885

Díky za obsáhlé zamyšlení. Já si myslím, že právě není nutné dělat nějaké extra velké výběhy velikosti stadionu. Spíš jde o nějaký umírněný přístup, toleranci v přirozeně vhodných lokalitách. Mimochodem, ta cesta na Hradiště, pokud myslíte přes Gránice, tak ani tam by se pes podle vyhlášky bez vodítka neměl pohybovat. I tak je otázka, co na to třeba obyvatelé spodní části města atp. Podle mě jde o to najít rovnováhu.

0/0
9.3.2018 9:56

P30e48t31r 16M27u96n12z50a65r 1215371659566

Aha a váš starosta se jmenuje Řápek?

0/0
9.3.2018 8:34
Foto

P57a16v84e39l 26K92o90v70a42ř17í61k 4892519977145

Ne, ale koukal jsem, že pan starosta Řápek působí v Bořanovicích. :-) Nebo mi uniká nějaký skrytý význam?

0/0
9.3.2018 9:48

T12o97m98á61š 81T35a38t57í45č26e30k 5740882110288

Pavel Řapek, nikoliv Řápek, byl dlouhá léta zdejším diskutérem a synonymem kynofoba. Jakmile měl článek sebemenší souvislost se psem, byla jeho účast na diskusi se zaníceně nenávistným projevem proti psům a pejskařům zaručená. Po určité době z něj měli ostatní spíš už srandu, ale někdy před dvěma třemi měsíci nám ho admini zřejmě zrušili. ;-(

0/0
9.3.2018 10:24

A59n81t41o22n27í15n 47T58i70c79h37e27r86a 6416698263756

Taky ho mohl zakousnout nějaký pesan?

0/0
9.3.2018 10:26

T97o97m47á67š 22T74a82t30í28č57e49k 5220952280128

To by bylo stylové. Nebo mohl uklouznout na hovínku, spadnout na silnici a tam ho přejel automobil. ;-)

0/0
9.3.2018 10:31
Foto

P69a24v56e78l 58K39o80v98a64ř48í37k 4812549187515

Aha, díky za osvětlení. Tak to se určitě objeví pod nějakým novým pseudonymem, osvětové myšlenky je potřeba šířit dál :-).

0/0
9.3.2018 10:30

M26a75r10t53i75n90a 62M60o46u17d57r90á 7970563966469

Do lesů a luk v okolí Znojma se se psem jít nedá?

https://en.mapy.cz/s/2s6D4

0/0
9.3.2018 8:01

J74a61r35o56s72l83a89v 67N45á27p98r82s29t83e92k 6375226

Volné poletování pejsků v honitbě je zakázáno. O tom nevíte?

0/0
9.3.2018 8:46

A76n41t72o22n51í51n 20T17i62c19h71e10r47a 6816518663126

Není.

0/0
9.3.2018 8:48
Foto

P62a29v29e61l 77K41o85v41a18ř58í91k 4782409627235

Díky za tip ;-). To je ale přesně to, co píšu v článku. Pro hodně lidí může být náročné si udělat denně na hodinku či dvě výlet za město a ani k tomu nevidím moc důvod, zvlášť, má-li někdo menšího "bytového" psa. Jinak třeba ty lesy na západ od Znojma, které jsou asi nejdostupnější, jsou součástí národního parku. A nejsem si jistý, jestli tam též nejou nějaká omezení.

0/0
9.3.2018 9:49

P30e78t31r 25K34o33r32e20c24k48y 2193737273671

Ještě že žijeme v prdelovicích nad labem a jsme obklopeni lesy a vodítko skoro neznáme...no a přesto jsme v našich prdelo,,,,, vytvořili s mým pejsanem společnost seberhovno.sro a každou středu obejdeme naší ulici a přilehlou polní cestu a sbíráme po naších čtyřnohých kamarádech co ztratili na samostatné procházce...;-D;-D;-D

+2/0
9.3.2018 7:53

J96a44r57o26s27l31a72v 18N60á97p98r85s79t43e92k 6285386

To já žiju v díře na Moravě a již několik desetiletí ze svého soukromého pozemku vyháním pejskaře. Někteří to sbírají, ale jsou v menšině.

+1/0
9.3.2018 8:48
Foto

P31a56v57e79l 68K59o35v41a77ř39í19k 4142229677665

Věřím, že to je pro člověka asi dost otravné. Přeji co nejvíce těch sběračů, když už Vám chodí na pozemky.

0/0
9.3.2018 9:53

P68e73t20r 23K43o61r23e41c50k21y 2273337263481

,,tak to chápu,že pejskaře nemusíte..

0/0
9.3.2018 10:59
Foto

P53a88v26e94l 20K86o27v68a87ř38í84k 4312849497905

To je super, máte můj obdiv a třeba se někdo přidá! Pro sebe to beru jako podnět.

0/0
9.3.2018 9:51

A63n13t47o39n41í27n 15T32i78c83h75e18r25a 6176678503366

Škoda, že jste alespoň několik z těch "hodně možností" nenaznačil. Tak může vzniknout falešný dojem, že ve skutečnosti o žádné nevíte.

Neznám místní situaci ve Znojmě, můžu se jen domnívat, že třeba žádný takový vhodný prostor ve městě není, nebo ho z nějakých důvodů nelze za rozumný peníz vybudovat. Vyhláška je zřejmě výsledkem intenzivního tlaku nějaké skupiny, které psi vadí. Vám nezbývá nic jiného, než vyvinout protitlak a dospět k nějakému kompromisu. To je úplně normální. Zkuste si uvědomit, že odpor ke psům nevznikl jen tak. Většinou to bývá důsledek bezohledného chování některých majitelů psů. A vůbec nemusí jít o přímou agresi. Volně puštěný pes je riziko a jsou lidé, kteří z nich prostě mají strach, protože nevěří a často oprávněně, že majitel dokáže psa bez vodítka zvládnout. O soustavném znečiš ́tování ani nemluvím. Tak se zkuste vžít do pocitů druhé strany. A zeptejte se v duchu vašeho článku, jestli jsou nepejskaři občané druhé kategorie, kteří jsou povinní snášet obtěžování cizími psy a žít ve strachu, kdy některý z nich projeví větší zájem, než je jim milé. Nepíšu o pokousání jako extrému. Moc příjemné není ani naskakování na cizího člověka špinavýma tlapama, nebo otírání se uslintanou tlamou.

P.S.: psa mám a venku se vždy chovám tak, aby nikdo z okolojdoucích z něj nemusel mít žádné obavy

+3/0
9.3.2018 7:48
Foto

P19a92v33e50l 91K19o12v79a49ř98í85k 4812389227765

Určitě, souhlasím s váma. Jde o to najít nějakou rovnováhu, kompromis. Teď je to ale bohužel a hlavně dlouhodobě pouze jednostranné omezení. Myslím, že městská policie si je toho stavu vědomá, jenže to řešení má v kompetenci město.

Jinak souhlasím, je nepříjemné, pokud na člověka dotírá cizí pejsan. Mám ale pocit, že to se děje specificky u některých psů a mnohem častěji se mi to stává, i když jsou tito pejsci na vodítku. To asi znají všichni, když vidí páníčka vlajícího za psem, který ho táhne za objektem svého zájmu. Mně se to stává i když jdu ven se svým psem a je pak těžké svého psa (podotýkám i na vodítku) udržet v postoji u nohy. Těžké je to i v případě, kdy naopak za vaším psem chodí náhodní obdivovatelé a ponoukají ho gesty ke skákání na kolena, aby se s ním mohli pomazlit. Pak je z toho ten pes docela zmatený, když ho někdo proti vaší vůli pobízí,viz jak píšete o tom naskakování, což se mi stává s naší kólií docela často. To si ale málokdo uvědomí.

Každopádně díky za názor, v podstatě s vámi souzním. Co se týče řešení, určitě je těch možností dost, stačí dát v určitých lokalitách větší prostor přirozenému řádu.

0/0
9.3.2018 10:06

A73n50t85o18n79í92n 83T31i47c65h47e20r43a 6786128613296

U nás je vodítko přikázané prakticky jen v centru města. Ale jsme malé město s dostatkem volných ploch na periferii, takže si nestěžuji, takhle mi to vyhovuje. Snad by taková zóna byla průchozí i u vás.

Víte, ono je z pohledu nepejskaře úplně jedno, která rasa nebo majitel a za jakých okolností způsobuje obtěžování nebo ohrožení. A ani vlastně obtěžovat nemusí. Já bych měl třeba obrovský problém nechat své malé dítě na hřišti, když se kolem volně pohybují cizí psi.

Lidé, kteří psy nemají rádi nebo se jich bojí, nás pak všechny hodí do jednoho pytle, ty co se snaží neobtěžovat s těmi bezohlednými. A restrikce je pak logické vyústění.

0/0
9.3.2018 10:25
Foto

P86a57v22e91l 25K49o70v93a45ř58í91k 4272299507505

Věřím tomu, že se časem najde nějaké rozumnější řešení. To s tím centrem vs. okrajové části u vás mi připadá ideální.

Jinak já si fakt myslím, že soudný člověk nepustí psa bez vodítka do davu lidí v centru města bez ohledu na vyhlášku. A tady je pak otázka, jestli třeba alternativa v podobě košíku tuto věc řeší. Pokud je pes na volno s košíkem a běhá mezi lidmi, třeba když jsou v centru nějaké slavnosti, tak myslím, že to taky není ze strany majitele zrovna podchycené.

To s těmi dětmi - souhlas, také jsem obezřetný a důvěra k cizím pejskům, co "jsou hodní a nic neudělají" není na místě. Otázka je, kdo si lajzne pustit psa na hřiště mezi malé děti.

0/0
9.3.2018 10:37

A71n98t43o73n30í58n 70T43i34c70h85e84r54a 6976678113476

Pes nemusí být cíleně na hřišti, může jít jenom kolem. Třeba na sídlišti běžná věc. A děti se také nevyskytují jen na hřištích. A divil byste se, nebo možná ani ne, co někteří arogantní "chovatelé" venku dělají. Prostě já mám psa a vy ostatní se třeba po .... te

Je to jako s každým zákonem, vyhláškou nařízením. Kdyby se všichni lidé k sobě chovali slušně, nebylo by žádných zákonů potřeba.

0/0
9.3.2018 10:48

J47o65s93e80f 98K84o58m10i25n24i43k 4430913135289

No tu situaci ve Znojmě Vám teda rozhodně nezávidím. Majitelem pejska jsem se stal před cca 3 měsíci a zatím jsem nepochopil, k jakému účelu se platí poplatek za psa ?

0/0
9.3.2018 7:23

J24a95r48o44s45l37a40v 69N26á23p86r30s38t64e26k 6945776

Berte to jako šikanu, která je posledním zoufalým pokusem přesvědčit některé jedince, že mít 20 psů v panelákovém bytě není to pravé.

0/0
9.3.2018 8:45
Foto

P57a54v79e62l 56K69o71v23a83ř73í15k 4442379107425

Já poplatkům taky moc nerozumím. Obyvklé zdůvodnění je asi něco jako úklid po psech a sáčky na hovínka. Otázka je, proč se tomu říká "daň z luxusu". Každopádně přeji hodně štěstí s pejskem, ať vám dělá radost!

0/0
9.3.2018 9:57

R67a66d69e57k 59O33v64e19č17e94k 9772661219630

Za stejným účelem jako ostatní daně:-) Oškubat občana o co nejvíc peněz. :-)

0/0
9.3.2018 15:39

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Vždycky jsem byla obdařenější prsatice, směje se Lucie Benešová

Chtěla domek na Sicílii, ale nakonec si pořídila hezké místo pro stavbu v Jizerských horách. „Mám plno plánů, pořád...

Prodáváte rasistické zákusky, tvrdí zákazníci. Tradiční, brání se výrobce

Čokoládová pusinka, zákusek populární hlavně během německých únorových karnevalů, narazila na odpor kvůli svému...

Hospody, kolo a památky. Orlando Bloom si v Česku užívá se psem i snoubenkou

Orlando Bloom (43) natáčí v české metropoli seriál Carnival Row. Kromě herectví se tu nejčastěji věnuje svému psovi,...

Všichni jste krásní, říká modelka. Předávání cen moderovala zcela nahá

Modelka Ibi Støvingová (45), která moderuje dánskou verzi americké show Naked Attraction, vyvolala pozdvižení...

I po více než osmi letech od vydání je Skyrim králem erotických modifikací

Díky podpoře uživatelských modifikací se kolem Skyrimu vytvořila silná komunita, která svoji modlu neustále vylepšuje....