Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Přiznám se že mi Táta parťák přijde lehce jako asociál (s ohledem na to jak prosazuje své zájmy či zájmy svého syna na úkor jiných - viz. jeho FB a řešení konfliktů s jinými dětmi...) .

Na FB diskuse nechodím, diskutuji pouze zde a to ve velmi malém procentu článků - nicméně k tomuto tématu jich bylo několik a z diskusí jsem si odnesla pocit, že většina diskutérů má z Táty parťáka podobný pocit jako já.

Takže za mne ho nemuseli umlčet - znemožňuje se sám.

P.S: ta jeho pseudo "výhra" s domácími úkoly - stačí dát do školního řádu na příští školní rok v té které školy větičku "Žák je povinen plnit domácí úkoly" a Táta parťák je tam kde byl....Toť názor soudu - potom to totiž bude mít "oporu v zákoně"

Celkem mne překvapuje jakými hovadinami jsou schopni zabývat se dospělí muži....

4 1
možnosti

Úkor? TP neříká nic o zákazu domácích úkolů, ale o volitelnosti. Pokud se zavede dobrovolnost, každý bude moci dělat to, co mu vyhovuje.

Ad PS) Školní řád rozhodně není zákon, čili těžko budou mít ZÁKONNOU oporu.

1 0
možnosti

fb už před časem avizoval, že bude oslovovat lidi s neuplným profilem, tzn. s přezdívkami a blokovat je. Táta si tak musí vytvořit nový profil se jménem, fb asi bude požadovat doložení osobních údajů. Takže nic nového pod sluncem.

0 0
možnosti

Pokud by Táta parťák nebyl stránkou, kterou spravuje jeho soukromý profil, s reálným jménem. Deaktivovány byly oba dva profily.

0 0
možnosti
Foto

Takže jsme v diskusi pod článkem o věcech, které se nestaly...pěkné.

0 0
možnosti
Foto

Jak to myslíte? Nebo to mám brát tak, že celá věc kolem domácích úkolů je tak citlivá, že je lepší předstírat, že k ničemu z uvedeného nedošlo?

0 0
možnosti

Máte tady samé sympatizanty, tak se trochu odliším. Samozřejmě považuji rušení profilu či neodvysílání rozhovoru za trapný přístup k pluralitě názorů, ale dle komentářů níže se to už napravilo. Nicméně, oprašovat si líného chlapečka a tvrdit, že domácí úkoly jsou nezákonné, není žádný přínos pro rozvoj dítěte. Dnešní rodičovstvo si totiž představuje, že jejich dítka mají právo na veškerou dokonalost, tedy i na dokonalé učitele, kteří děti jednak ve škole vše perfektně naučí a také jim nalijí do hlavy zodpovědnost a schopnost poprat se s nepřízní. To totiž domácí úkoly děti učí. Spratčata, za která vše vykoleduje tatíček, vás jednou docela nemile překvapí

6 0
možnosti
Foto

Dobře, ale proč hned předpokládat, že má líného syna? Třeba má jinou představu o tom, co je důležité a jak využívat mimoškolní čas.

Jinak Táta parťák je členem spolku Svoboda učení a tipnul bych, že mu vůbec nejde o kladení nároků na dokonalost učitelů. Spíš si myslím, že podstata bude naopak v tom, že učení je věcí každého jednotlivce (dětí i dospělých) a že jen on ví, co a jak se chce učit. Tím pádem je zodpovědnost za proces učení hlavně na něm (a případně na rodičích), nikoli na učitelích.

1 0
možnosti

tata partak je na FB bez problemov dostupny.

Autor by si mohol potvrdit informacie a potazme neprepadat konfirmacnemu predsudku. Vyhol by sa tak spekulaciam zalozenym na riedkom vzduchu.

Co sa tyka samotnej diskusie, tak suhlasim, ze nie je dovod taketo nazory apriori potlacit. Diskutovat treba.

Osobne si ale myslim, ze domace ulohy su vporiadku a prave cas rodicov stravenych s detmi nad ulohami je velmi kvalitny a deti z neho maju osoh.

Mozno sa zhodneme, ze akukolvek aktivitu deti robia, tak ich pripravuje a tvaruje do dospelosti.

Deti su tiez rozne a co plati pre jedno, nemusi platit pre druhe...

Tiez si myslim, ze sucasne vzdelavanie je vysledkom mnohorocneho vyvoja a konsenzu odbornikov v najsirsom spektre (podobne systemy su na celom svete).

Preto nazor jedneho otca je mimoriadne otazny a posobi skor ako nazor zalozeny na nedostatku informacii.

Ale mozno je to vizionar, ma vsetko nastudovane a podlozene faktami.

0 0
možnosti
Foto

Je to tak, oba jeho profily jsou už zpět. Ale pár dní byly oba nepřístupné.

0 0
možnosti

Rodiče od školy očekávají, zjednodušeně řečeno, že škola dítě vybaví určitým souborem vědomostí a dovedností (kompetencemi) tak, aby se děti v budoucím životě neztratily. Na druhou stranu vyžadují, aby škola respektovala osobnost žáka, aby ustoupila od klasické frontální výuky a více respektovala osobnost každého žáka, jeho proměnlivou potřebu se učit, resp. učit se právě to, co je na rozvrhu. Prosazují se moderní trendy, kdy se žáci mnohem více zapojují do určování toho, co a jakým způsobem se bude právě teď učit, důraz se klade na zážitkové učení, názorné učení.

To není nic proti ničemu a učitelé to vesměs vítají, protože se tak do výuky zapojí mnohem více žáků, jsou aktivnější, méně unudění a znalosti a dovednosti lépe fixují.

Odvrácenou stranou této formy výuky je její mnohem větší časová náročnost.Za třičtvrtě hodiny se dá odhrkat docela slušná porce látky, moderní metody pracují s mnohem menším objemem "látky", protože musí respektovat přirozené biorytmy žáků, zejména střídání pozornosti a únavy. Takže potřebují mnohem více času. Jenomže čas, který stráví děti ve škole, je stále stejný. Proto se část výuky zákonitě musí přenášet i do domácího prostředí dítěte. Ostatně je to docela přirozené. Celé generace dětí vychovávali rodiče k tomu, že po nich jednou převezmou profesi, živnost, grunt... Děti se učily celý den, každý den v týdnu. Dneska bychom řekli "24/7".

Pokud zodpovědný rodič právem vyžaduje, aby škola respektovala přirozené předpoklady jeho dítěte ke vzdělávání, musí zákonitě i on sám převzít svou část vzdělávacího břemene a rovněž respektovat osobnost svého dítěte a pomáhat mu se vzděláváním. A domácí úkoly by měly být vodítkem k této činnosti.

Kdo tvrdí, že škola děti přetěžuje a že doma by mělo dítě jen odpočívat a neučit se, ten svoje dítě pro praktický život odepisuje.

4 0
možnosti

Pokud škola má vybavit děti tak, aby se v životě neztratily, musí se škola výrazně zrychlit. Pokud letos v září vstoupím do vzdělávacího systému na jeho nejnižším stupni, tj. ZŠ, dokončím ji v roce 2027. Střední školu dokončím nejdříve v roce 2031. Bakalářem se stanu nejdříve v roce 2034, magisterské vzdělání budu mít dokončené nejdříve v roce 2039. Od bakaláře výš tento rok nemusí být přesný, díky rozličné standardní době studijních programů, ale pro ilustraci stačí. Znamená to, že "kompletní" vzdělání dokončím za celých dvacet jedna let od mého vplutí do jeho vod, na příkladech starých dvě desetiletí, za využití technologií starých dvě desetiletí.

Samozřejmě, nejspíš budou vyšší stupně učit na modernějších technologiích, jenže nemyslíte, že v takovém případě se téměř ztratí užitek z nižších stupňů?

Internet, který používáme dnes a denně, vznikl v dnešní podobě začátkem devadesátých let. Za pouhých TŘICET LET se enormně rozvinul. Konkrétně v IT se technologie rozvíjejí takovým tempem, že to, co bylo před pěti lety standard je nyní zastaralé.

Mimochodem, děti (i dospělí) se učí 24/7. Přijímají nové informace, třídí je a když neví, zeptají se. Učení nemusí být formalizované...

0 0
možnosti
Foto

A co je na tom divného? Mně spíše připadá zvláštní, že si ještě někdo nevšiml toho, jak se nám dnem za dnem vytrácí svoboda.

0 0
možnosti
Foto

Možná je to jen další malá ukázka toho, co jste shrnul v jedné větě.

0 0
možnosti

Táta Ajťák a neví, že by si měl zálohovat články? Nějaké divné.

0 0
možnosti

??? Možná si je i zálohoval, není problém je publikovat jinde, ovšem nijak nemohl zabránit jeho zablokování na FB stejně, jako Vy nemůžete zabránit svému zablokování na idnesu.

0 0
možnosti
Foto

Jen doplním. Rozhovor byl odvysílán následující den.

A k odstranění - kromě stránky Táťa Parťák zmizel i jeho osobní profil pod pravým jménem Vladimír Kamba. Celá ta záležitost kolem odstranění je nějaká divná, čím dál víc lidí se kloní k tomu, že to smazal on sám. Co je pravda ví jen facebook a pan Kamba.

4 0
možnosti
Foto

Tak to vypadá,že celá autorova konspirace se "zakázaným" rozhovorem a smazaným fejsem vychází do ztracena....

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS