Pondělí 20. ledna 2020, svátek má Ilona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 20. ledna 2020 Ilona

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F72r33a71n43t47i97š80e89k 75K45š58í68r 2329496805

Státní školy jsou neefektivní.

https://www.svobodauceni.cz/clanek/4-duvody-proc-by-se-mel-system-nuceneho-vzdelavani-zhroutit/

0/0
4.4.2018 23:03
Foto

H74a29n10a 94V95l70k62o46v19á 9175974362164

Přiznám se že mi Táta parťák přijde lehce jako asociál (s ohledem na to jak prosazuje své zájmy či zájmy svého syna na úkor jiných - viz. jeho FB a řešení konfliktů s jinými dětmi...) .

Na FB diskuse nechodím, diskutuji pouze zde a to ve velmi malém procentu článků - nicméně k tomuto tématu jich bylo několik a z diskusí jsem si odnesla pocit, že většina diskutérů má z Táty parťáka podobný pocit jako já.

Takže za mne ho nemuseli umlčet - znemožňuje se sám.

P.S: ta jeho pseudo "výhra" s domácími úkoly - stačí dát do školního řádu na příští školní rok v té které školy větičku "Žák je povinen plnit domácí úkoly" a Táta parťák je tam kde byl....Toť názor soudu - potom to totiž bude mít "oporu v zákoně"

Celkem mne překvapuje jakými hovadinami jsou schopni zabývat se dospělí muži....

+4/−1
4.4.2018 15:03

M97a44r24t86i43n 52U46r40b37a67n68e49c 5976741220133

Úkor? TP neříká nic o zákazu domácích úkolů, ale o volitelnosti. Pokud se zavede dobrovolnost, každý bude moci dělat to, co mu vyhovuje.

Ad PS) Školní řád rozhodně není zákon, čili těžko budou mít ZÁKONNOU oporu.

+1/0
4.4.2018 16:46
Foto

H34a80n74a 29V58l32k60o57v25á 9795254202864

Školský zákon o Školním řádu poměrně jasně hovoří. Proto to rozhodnutí soudu a opora v zákoně....

+1/0
4.4.2018 17:04

M61a35r49t70i74n 91U40r30b70a34n78e13c 5506461600413

Školský zákon sice o školním řádu hovoří, ale to hovoří (například) i o různých ministerských vyhláškách. Přesto je obecnou praxí, že vyhláška pouze dotváří povinnosti stanovené zákonem. Stanovení NOVÝCH povinností vyhláškou je Ústavním soudem považováno za nepřijatelné.

Tentýž princip aplikuji na školní řád, který je TAKÉ podzákonným předpisem, který již nemá sílu zákona: cokoliv v něm je bez zákonného zmocnění neplatné, cokoliv v něm odporující zákonu je neplatné a TAKÉ je formálně vydávaný jednou osobou (vyhláška příslušným ministrem, školní řád ředitelem školy).

Domnívám se, že je v pořádku do zákona výslovně uvést "Ředitel školy může požadovat po žácích či studentech školy plnit domácí úlohy, pokud tak stanoví školní řád, který také stanoví podrobnosti vymáhání a klasifikace domácích úloh". Poté není problém ve školním řádu tuto existující povinnost aktivovat a rozvinout.

Není ale v pořádku mít v zákoně, jehož účelem je upravit vzdělání ve škole (nikoliv mimo školu), zakotven školní řád a pak jeho prostřednictvím nově zavést a vymáhat povinnost plnit pokyny i mimo dobu vyučování.

Je to obdobný princip, jako je ve školském zákoně (§ 50) zakotveno v obecné podobě povinnost dokládání důvodů nepřítomnosti ve škole, přičemž podrobnosti stanoví každá škola sama ve svém školním řádě.

PS: O domácích úkolech rozhodoval nějaký soud? Ocenil bych alespoň spisovou značku příslušného rozsudku, velmi rád bych si ho přečetl.

+2/0
4.4.2018 17:21

M54i97l94e49n42a 83K35l33o16u56č74k83o66v71á 2636370356522

fb už před časem avizoval, že bude oslovovat lidi s neuplným profilem, tzn. s přezdívkami a blokovat je. Táta si tak musí vytvořit nový profil se jménem, fb asi bude požadovat doložení osobních údajů. Takže nic nového pod sluncem.

0/0
4.4.2018 12:38

M74a42r29t77i32n 82U80r82b63a55n94e26c 5186851980263

Pokud by Táta parťák nebyl stránkou, kterou spravuje jeho soukromý profil, s reálným jménem. Deaktivovány byly oba dva profily.

0/0
4.4.2018 16:46
Foto

J69a81n29a 69M54a76j98o26v64á 4275262566623

Takže jsme v diskusi pod článkem o věcech, které se nestaly...pěkné.

0/0
4.4.2018 12:22
Foto

P98a70v51e76l 97K70o28v22a76ř74í22k 4672589307795

Jak to myslíte? Nebo to mám brát tak, že celá věc kolem domácích úkolů je tak citlivá, že je lepší předstírat, že k ničemu z uvedeného nedošlo?

0/0
4.4.2018 12:33
Foto

J37a88n48a 88M83a50j11o81v17á 4655972976423

No jestli se dobře dívám, tak všechny profily jsou přístupné a nějak pořád nechápu, proč by měl někdo blokovat člověka, který si prostě píše elaboráty o domácích úkolech (místo, aby trávil čas s dětmi), protože je to taková neškodná akce, která funguje jen lokálně a známá je jenom díky tomu, že existují sociální sítě a otec je psavec.

Ve své podstatě chápu, že rozhlas nemusí chtít odvysílat rozhovor s bezejmenným člověkem, ale podle příspěvku níže byl odvysílaný. Takže by si váš článek zasloužil minimálně aktualizaci a uvedení věcí na pravou míru.

+1/0
4.4.2018 12:36
Foto

P12a22v14e65l 34K29o63v84a53ř49í19k 4242809137925

V článku neuvádím žádné skutečnosti, které by se nestaly, vše je zdokumentováno viz jiné příspěvky v této diskuzi. Jelikož je stránka Táty parťáka už opět v provozu, jsem za to rád a doufám, že bude své příspěvky publikovat dál! Věřím, že znovuspuštění stránky přispěla i aktivita lidí, kteří "bombardovali" facebook svými žádostmi o zprovoznění stránky. Proč přesně byla stránka zablokována, nevím, ale zjevně to nějaký důvod mělo a zjevně to nějak souviselo s příspěvky na stránce, neboť k tomu došlo v krátkém čase po otevření diskuse nad domácími úkoly. Osobně tohle ze strany facebooku nevnímám jako projev na podporu svobodného šíření myšlenek. Co se týče rozhlasu, to stejné, ČRo nahrál debatu a poté ji stáhnul z programu se zmiňovaným zdůvodněním (ano, důvod zní pochopitelně věcně, ale pak by měl ČRo postupovat stejně i v jiných případech umělců publikujících pod pseudonymy atp.). Debata je dostupná v archivu rozhlasu, jak uvádím v článku.

0/0
4.4.2018 13:13
Foto

J16a16n12a 94M56a29j87o75v78á 4375722226963

No...a co na to ta máma tedy?

0/0
4.4.2018 14:32
Foto

J87a43n20a 98M72a84j19o63v69á 4555432396663

A navíc...dívala jsem se, fakt píšete, že stránka zmizela. Ale ona je dostupná a pokud zmizela na nějaký čas, tak je zpátky a informace v článku prostě vyznívá jinak a z aktuálního pohledu je prostě nepravdivá - senzacehoňka.

Máte k nim trochu sklon, soudě dle předchozích blogů.

+1/−1
4.4.2018 14:45

O93l83g48a 38P73a12v46l18í74k10o62v13á 6504238247462

Máte tady samé sympatizanty, tak se trochu odliším. Samozřejmě považuji rušení profilu či neodvysílání rozhovoru za trapný přístup k pluralitě názorů, ale dle komentářů níže se to už napravilo. Nicméně, oprašovat si líného chlapečka a tvrdit, že domácí úkoly jsou nezákonné, není žádný přínos pro rozvoj dítěte. Dnešní rodičovstvo si totiž představuje, že jejich dítka mají právo na veškerou dokonalost, tedy i na dokonalé učitele, kteří děti jednak ve škole vše perfektně naučí a také jim nalijí do hlavy zodpovědnost a schopnost poprat se s nepřízní. To totiž domácí úkoly děti učí. Spratčata, za která vše vykoleduje tatíček, vás jednou docela nemile překvapí

+6/0
4.4.2018 10:20
Foto

P35a38v61e17l 65K95o19v39a20ř51í94k 4932389457605

Dobře, ale proč hned předpokládat, že má líného syna? Třeba má jinou představu o tom, co je důležité a jak využívat mimoškolní čas.

Jinak Táta parťák je členem spolku Svoboda učení a tipnul bych, že mu vůbec nejde o kladení nároků na dokonalost učitelů. Spíš si myslím, že podstata bude naopak v tom, že učení je věcí každého jednotlivce (dětí i dospělých) a že jen on ví, co a jak se chce učit. Tím pádem je zodpovědnost za proces učení hlavně na něm (a případně na rodičích), nikoli na učitelích.

+1/0
4.4.2018 10:34

L68u64m88í34r 14V36i49t62h69a 2757887236422

To, že dítě ví nejlépe, co se chce učit, je dávno vyvrácená hypotéza. Tohle byla premisa vzdělávacích systémů konce 19. a začátku 20. století, jako Summerhill, Montessori, Waldorf a podobně. Už v 60. létech 20. století byly tyto teorie postupně korigovány jako naprosto neefektivní, právě proto, že dítě samo ani objektivně nemůže vědět, že by se mělo něco učit, protože ani netuší, že to existuje.

To jen u nás tyhle teorie stále máme za progresivní, protože komunisti jejich existenci tajili, takže po roce 1989 to byl velký "objev".

+4/0
4.4.2018 10:47
Foto

P56a95v31e71l 93K26o44v26a81ř31í10k 4972739197285

Summerhill stále funguje a řekl bych, že úspěšně. Podobně školy typu Sadbury.

Montessori a Waldorf považuji též za zajímavé koncepty, myslím, že taky dobře fungují a mají výslekdy. Jsou ale podle mě založené jinak, než zmiňovaný Summerhill. Dost takto zaměřených škol tyto přístupy různě kombinuje nebo se u nich jen inspiruje. V tomto případě je ale struktura výuky daná a sebeřízení ze strany dítěte má výrazné mantinely.

U těchto "alternativních" směrů podle mě hodně záleží i na přístupu rodičů, protože mají větší díl odpovědnosti.

A když už jsme u té efektivity, je otázka, jak efektivní je "klasická škola". (Pokud tedy za efektivní nepovažujeme výchovu ke stejnému...)

+1/0
4.4.2018 10:54

L32u16m51í79r 39V49i93t47h61a 2877207196842

Summerhill a Waldorf v té podobě a s ideou, se kterou vznikaly, nefungují. Těch několik zařízení, která u nás jsou, nelze pokládat za důkaz toho, že je systém funkční.

Co se týče Montessori, tam je přesah do života mnohem významnější, ale pouze za předpokladu, že se dělá poctivě a tak, jak to paní Montessori vymyslela. Byla to jednak psycholožka, a jednak velmi systematická a důsledná paní. A na tom je celý Montessori systém založen - na dobré nalosti dětské duše v každém okamžiku jeho vývoje, a hlavně na absolutní důslednosti. Podstatou systému Montessori je rozdělení jakékoliv činnosti do 3 etap - příprava, samotná činnost a závěr (většinou úklid). Dítě si zvolí aktivitu (pozor, nikoliv libovolnou, ale z předložené nabídky), tu vykoná (může i opakovaně, to je jeho volba) a pak po sobě uklidí, resp. udělá to, aby tutéž aktivitu na témže místě mohl následně vykonávat někdo jiný. Bylo by to povídání na celé hodiny, ale i z toho, co jsem řekl, vyplývá, že Montessori není o samotném vzdělávání,ale vůbec o výchově. Učí systematičnosti a kolegialitě. Ale vědomosti a dovednosti děti nakonec stejně musejí získat jinde.

Jakákoliv alternativa ke klasickému frontálnímu vyučování si žádá velkou podporu rodičů. Krásně o tom svědčí třeba příklad Ester Ledecké a jejího bratra. Oba nikdy nechodili do školy, veškeré vzdělání získali doma. Ale bylo to za obrovské a systematické podpory rodičů, kteří nejenže neodmítali domácí úkoly, ale naopak pojali vzdělávání svých dětí za jeden velký domácí úkol. Jak se tohle shoduje s teorií toho Vašeho Taťky? Neokradli Ledečtí svoje děti o kompletní dětství?

+3/0
4.4.2018 12:25

O75l90g41a 76P82a76v81l23í29k32o10v22á 6104438857432

Přít se s vámi nebudu. Každý člověk je samozřejmě jiný, ale i to se má žák ve škole naučit, že jsme každý jiný, ale to neznamená, že pro každého škola vymyslí speciální přístup, tj., každého posoudí jako mentálně handicapovaného. Žák má ve škole nabýt rozumný rozsah vědomostí, má se v ní setkat s chytrými i hloupými učiteli, vždyť život je o chytrých i hloupých lidech. Rodiče jsou také různí - chytří nebo hloupí a nechat na hloupých rodičích vzdělávání není dobrý nápad. Přeji hezký den

+2/0
4.4.2018 11:01

V88ě36r39a 27S31ý39k62o33r19o83v92á 4617576694

Představy mít může, ale pokud dá syna do státní školy, musí počítat s tím, že je nějak nastavená. Pokud se mu to nezdá, může (a měl by) ho dát do školy, která mu / jim bude vyhovovat.

Jestliže se Svobodě učení nelíbí stávající stav, měli by založit svoji školu. Jenže to je složité, že. Mít webové stránky a občas se někde zviditelnit je podstatně jednodušší, ale nikam to nevede. Summerhill ani Sudbury nevznikly z ničeho a ze dne na den.

Co mi ale vadí nejvíc je to, že někdo ventiluje své problémy přes fb a očekává řešení od "státu" (zřizovatele, ministerstva ...). Docela by mě zajímalo, jak na tu kauzu reagujou rodiče ostatních dětí a děti samotné. Klukovi nezávidím - ještě mu to dá obávám se někdo pěkně sežrat.

+2/0
4.4.2018 18:39

M83i83c16h59a50l 89J89e32l24i96n37e14k 8128829513665

tata partak je na FB bez problemov dostupny.

Autor by si mohol potvrdit informacie a potazme neprepadat konfirmacnemu predsudku. Vyhol by sa tak spekulaciam zalozenym na riedkom vzduchu.

Co sa tyka samotnej diskusie, tak suhlasim, ze nie je dovod taketo nazory apriori potlacit. Diskutovat treba.

Osobne si ale myslim, ze domace ulohy su vporiadku a prave cas rodicov stravenych s detmi nad ulohami je velmi kvalitny a deti z neho maju osoh.

Mozno sa zhodneme, ze akukolvek aktivitu deti robia, tak ich pripravuje a tvaruje do dospelosti.

Deti su tiez rozne a co plati pre jedno, nemusi platit pre druhe...

Tiez si myslim, ze sucasne vzdelavanie je vysledkom mnohorocneho vyvoja a konsenzu odbornikov v najsirsom spektre (podobne systemy su na celom svete).

Preto nazor jedneho otca je mimoriadne otazny a posobi skor ako nazor zalozeny na nedostatku informacii.

Ale mozno je to vizionar, ma vsetko nastudovane a podlozene faktami.

0/0
4.4.2018 9:52

J38a15n 18P14a72v60e80l91k63a 3457375172678

Je to tak, oba jeho profily jsou už zpět. Ale pár dní byly oba nepřístupné.

0/0
4.4.2018 10:05
Foto

P98a82v29e64l 59K48o25v15a50ř92í95k 4522659217415

Ano, stránka už je dostupná na https://www.facebook.com/tatapartak/ (nyní tedy můžete posoudit obsah, včetně diskuse nad domácími úkoly).

Stránka ovšem dostupná nebyla a dle vyjádření Táty parťáka z 29.3. (viz jiný příspěvek v této diskusi) neznal ani důvody jejího zablokování. To mi na tom připadá podstatné.

Souhlasím s vámi, že děti jsou různé a každé má jiné potřeby. Proto je na zamyšlenou, zda stávající školský systém není spíše kontraproduktivní, což platí i pro domácí úkoly. Mimochodem, zde i Táta parťák říká, že potíž nevidí v domácích úlohách jako takových, ale v jejich ne-dobrovolnosti (z toho pak vyplývají potenciální postihy a další negativa).

Vážně to berete tak, že je to názor jednoho otce, který navíc nemá dostatek informací? Jakých informací, aby byl jeho názor relevantní?

0/0
4.4.2018 10:08

L88u26m37í79r 80V51i54t86h53a 2537967336132

Ve výchově dětí neexistuje dobrovolnost. Zvlášť v moderní a postmoderní době (viz můj příspěvek níže). Především rodiče jsou odpovědni za výchovu a vzdělávání dětí a této odpovědnosti se nemohou zbavit. Pokud má rodič pocit, že na vzdělávání potomků je tu škola, nikoliv rodina, potom je to špatně.

0/0
4.4.2018 10:40
Foto

P23a95v14e62l 81K64o25v23a18ř48í51k 4442369617865

S tím souhlasím, že větší díl odpovědnosti je na straně rodičů. A pokud mají nést odpovědnost za vzdělávání svých dětí, pak by měli mít možnost rozhodovat, jak to vzdělávání bude probíhat.

0/0
4.4.2018 10:56
Foto

J22a22n61a 17M48a48j12o47v18á 4575362266533

Co na to všechno říká "máma parťačka"? To by mne dost zajímalo.

+1/0
4.4.2018 12:27

L95u74m21í62r 25V22i90t54h87a 2427697106952

U vzdělání je vždy rozhodující, jak získané kompetence umožní jedinci prosadit se v socioekonomickém prostředí. To by ti rodiče měli mít na zřeteli nejvíc. A já se obávám, že rodiče typu toho fecabookového Taťky právě na tohle příliš nemyslí.

0/0
4.4.2018 12:30

M27i80c76h84a44l 54J88e66l73i41n91e88k 8838639213585

Vysvetlim.

Najprv k tej fb stranke...

Ja si casto overujem co kto napise predtym, ako reagujem. V tomto pripade je reakcia na mieste, pretoze argument v clanku je postaveny na spekulacii, ktoru je mozne velmi jednoducho vyvratit.

Stranky na fb su obcas nedostupne z dovodu migracie dat a udrzby...

Ak bola stranka nedostupna, dovodov moze byt vela. A ak este aj napises ze nevies preco, ako potom obhajis nasledny vylev o tom ako je ta diskusia filtrovana, zakazovana, potlacana?

K diskusii o vychove. Tu som sa velmi nepustal do hlbky, pretoze nemam tuto temu nastudovanu. A pripustam, ze som spominanu stranku preletel len velmi rychlo.

Tiez netvrdim, ze tata partak je neinformovany. Je to skor vysledok predchadzajucej myslienky ktoru som ponukol a tiez tam dodavam ze to moze mat naozaj premyslene.

Takze moje osobne nazory na temu vychovy nemusis brat ako smerodajne a ani ako prispevok do diskusie. Su to len prvoplanove zavery na zaklade subjektivneho pozorovania.

0/0
4.4.2018 11:31

M95a15r55t47i71n 27U42r37b87a29n23e69c 5426331780903

Táta parťák je dostupný od zhruba pět hodin zpět. Dovolím si vás parafrázovat: Autor komentáře by si mohl ověřit informace předtím, než z jejich neověřování obviní autora. Viz https://www.facebook.com/svobodauceni/posts/1655540224536370 a poslední komentář přímo od TP.

0/0
4.4.2018 16:49

L16u52m31í30r 69V32i22t80h36a 2857317426292

Rodiče od školy očekávají, zjednodušeně řečeno, že škola dítě vybaví určitým souborem vědomostí a dovedností (kompetencemi) tak, aby se děti v budoucím životě neztratily. Na druhou stranu vyžadují, aby škola respektovala osobnost žáka, aby ustoupila od klasické frontální výuky a více respektovala osobnost každého žáka, jeho proměnlivou potřebu se učit, resp. učit se právě to, co je na rozvrhu. Prosazují se moderní trendy, kdy se žáci mnohem více zapojují do určování toho, co a jakým způsobem se bude právě teď učit, důraz se klade na zážitkové učení, názorné učení.

To není nic proti ničemu a učitelé to vesměs vítají, protože se tak do výuky zapojí mnohem více žáků, jsou aktivnější, méně unudění a znalosti a dovednosti lépe fixují.

Odvrácenou stranou této formy výuky je její mnohem větší časová náročnost.Za třičtvrtě hodiny se dá odhrkat docela slušná porce látky, moderní metody pracují s mnohem menším objemem "látky", protože musí respektovat přirozené biorytmy žáků, zejména střídání pozornosti a únavy. Takže potřebují mnohem více času. Jenomže čas, který stráví děti ve škole, je stále stejný. Proto se část výuky zákonitě musí přenášet i do domácího prostředí dítěte. Ostatně je to docela přirozené. Celé generace dětí vychovávali rodiče k tomu, že po nich jednou převezmou profesi, živnost, grunt... Děti se učily celý den, každý den v týdnu. Dneska bychom řekli "24/7".

Pokud zodpovědný rodič právem vyžaduje, aby škola respektovala přirozené předpoklady jeho dítěte ke vzdělávání, musí zákonitě i on sám převzít svou část vzdělávacího břemene a rovněž respektovat osobnost svého dítěte a pomáhat mu se vzděláváním. A domácí úkoly by měly být vodítkem k této činnosti.

Kdo tvrdí, že škola děti přetěžuje a že doma by mělo dítě jen odpočívat a neučit se, ten svoje dítě pro praktický život odepisuje.

+4/0
4.4.2018 9:15

M72a40r57t79i95n 91U36r24b61a33n10e48c 5496951240403

Pokud škola má vybavit děti tak, aby se v životě neztratily, musí se škola výrazně zrychlit. Pokud letos v září vstoupím do vzdělávacího systému na jeho nejnižším stupni, tj. ZŠ, dokončím ji v roce 2027. Střední školu dokončím nejdříve v roce 2031. Bakalářem se stanu nejdříve v roce 2034, magisterské vzdělání budu mít dokončené nejdříve v roce 2039. Od bakaláře výš tento rok nemusí být přesný, díky rozličné standardní době studijních programů, ale pro ilustraci stačí. Znamená to, že "kompletní" vzdělání dokončím za celých dvacet jedna let od mého vplutí do jeho vod, na příkladech starých dvě desetiletí, za využití technologií starých dvě desetiletí.

Samozřejmě, nejspíš budou vyšší stupně učit na modernějších technologiích, jenže nemyslíte, že v takovém případě se téměř ztratí užitek z nižších stupňů?

Internet, který používáme dnes a denně, vznikl v dnešní podobě začátkem devadesátých let. Za pouhých TŘICET LET se enormně rozvinul. Konkrétně v IT se technologie rozvíjejí takovým tempem, že to, co bylo před pěti lety standard je nyní zastaralé.

Mimochodem, děti (i dospělí) se učí 24/7. Přijímají nové informace, třídí je a když neví, zeptají se. Učení nemusí být formalizované...

0/0
4.4.2018 16:59
Foto

R29u34d50o62l11f 82J41e42l89í87n72e91k 8743219849946

A co je na tom divného? Mně spíše připadá zvláštní, že si ještě někdo nevšiml toho, jak se nám dnem za dnem vytrácí svoboda.

0/0
4.4.2018 8:43
Foto

P10a17v25e87l 65K88o46v40a51ř75í53k 4282309817305

Možná je to jen další malá ukázka toho, co jste shrnul v jedné větě.

0/0
4.4.2018 9:10

D36a96n49a 17T61e80n79z28l89e98r 5240892175293

Táta Ajťák a neví, že by si měl zálohovat články? Nějaké divné.

0/0
4.4.2018 8:32

M44a49r50t47i14n 48U41r80b36a74n39e86c 5196201340393

??? Možná si je i zálohoval, není problém je publikovat jinde, ovšem nijak nemohl zabránit jeho zablokování na FB stejně, jako Vy nemůžete zabránit svému zablokování na idnesu.

0/0
4.4.2018 17:12

J22a21n 17P67a46v93e34l14k33a 3247295882358

Jen doplním. Rozhovor byl odvysílán následující den.

A k odstranění - kromě stránky Táťa Parťák zmizel i jeho osobní profil pod pravým jménem Vladimír Kamba. Celá ta záležitost kolem odstranění je nějaká divná, čím dál víc lidí se kloní k tomu, že to smazal on sám. Co je pravda ví jen facebook a pan Kamba.

+4/0
4.4.2018 8:16

Z88d50e98n38ě21k 17B36á13r79t26a 2433884547705

Tak to vypadá,že celá autorova konspirace se "zakázaným" rozhovorem a smazaným fejsem vychází do ztracena....

+2/0
4.4.2018 8:22
Foto

P73a76v73e71l 69K93o59v85a13ř81í49k 4812499247465

Dovolím si citovat vyjádření ze stránky Svoboda učení z 29.3.:

Táta Parťák zmizel...

Dnes byla ze zatím neznámého důvodu znepřístupněna stránka Táta Parťák. S Tátou Parťákem jsme v kontaktu a společně se snažíme vymyslet, jak vzniklou situaci řešit. Mnozí z vás se na nás obracíte s dotazy o vysvětlení, ale ani sám Táta Parťák zatím netuší, jak a z jakého důvodu byla stránka znepřístupněna. Bez spolupráce a vyjádření ze strany Facebooku není žádné řešení možné. Chtěli bychom vás tímto poprosit o trpělivost. Jakmile budeme vědět více, budeme vás informovat.

SvobodaUčení.cz & Táta Parťák

0/0
4.4.2018 8:30

J23a89n 28P51a55v46e34l39k58a 3967125962368

To jsem četl taky a i tam komentoval. Já osobně nevím co si o tom mám myslet. Ale ze zkušenosti vím, že když facebook neco deaktivuje, dává vědět proč. Prostě vyskakují otázky na které nikdo nedává odpovědi, což nahrává konspiracím.

0/0
4.4.2018 8:49
Foto

P42a94v73e77l 90K33o59v36a59ř52í59k 4942749127475

Rozumím... jestli ale Táta parťák ty informace neměl, pak mi to ze strany facebooku připadá přinejmenším neseriozní. A osobně to beru jako signál (další z řady), že by se měl mít člověk při zacházení s facebookem opravdu na pozoru.

0/0
4.4.2018 9:08

J27a87n 39P67a22v66e65l36k24a 3467985342498

To je právě ono, jestli...

Jak už jsem napsal - pravdu zná jen pan Kamba (alias Táťa Parťák) a Facebook.

Zbytek jsou jen spekulace.

Na tom se myslím shodneme.

+1/0
4.4.2018 9:17
Foto

P46a24v73e66l 95K33o53v17a18ř70í89k 4262639197635

Určitě si v principu rozumíme.

Ale zrovna v tomto případě vycházím z vyjádření Táty parťáka, že nevěděl, proč došlo k zablokování stránky. Nicméně fakt je, že důvody facebooku neznám.

0/0
4.4.2018 10:36

M46i68r56o80s43l86a22v 69B67u43č84e69k 6753683581414

Škola učí a rodina vychovává. Pak postoj otce považuji za čáru diskuse - Je vůbec nutné se doma učit ? Doba je o tom, že člověk se učí celoživotně, (jistě nechce se) a bolí jej to. Příkladů je hora, od atestací lékařů po obeznamování se s novinkami, mj. i prostý zedník - neustále nějaké nové technologie. Každý člověk - Zejména pak ten mladý, je limitován pouze sám sebou ! Dosaž vzdělání, nějaké dovednosti a uč se - zdokonaluj. Jinak budeš předběhnut a zaostaneš. Postoj otce, mi rozumný pak nepřipadá ... :-)

+2/0
4.4.2018 8:07
Foto

P91a97v20e89l 44K77o91v97a50ř58í39k 4192269487515

Napsal jste pěknou věc: "(každý) je limitován pouze sám sebou" a že učení je celoživostní náplní.

Pak je otázka, jestli třeba místo těch domácích úkolů nejde dělat něco smysluplnějšího, užitečnějšího... vždyť ve všech těch diskusí zaznělo mnohokrát, že třeba pak ani ti učitelé úkoly nečtou, případně že se tím učitelé snaží dohánět to, co ve škole nestihli probrat. Jaký to pak má smysl?

0/0
4.4.2018 10:41

M57i56r12o88s55l89a28v 89B62u34č54e16k 6323213631764

Smysl to má ten, že školák je polotovar. Nejde jenom u doimácí učivo, jde o jeho výbavu pro život. Pak i smysl pro povinnost, respektování autority, viz úvahy - dílny pozemky - cosi vypěstovat a vyrobit ptačí budku, poznat práci, úsilí a z těch pak vznik hodnot. Jistě, pak se může úzce orientovat na ajťáka - či cokoliv jiného. Ten prvek, nesouladu - škola - rodič, považuji za špatný. Není pak vyloučeno, že vyroste noivý Bakunin - Anarchista ... :-)

+2/0
4.4.2018 11:36

Š48á58r39k97a 27M52a28t28y68á76š57o39v84á 1561135522289

někdo ten rozum mít musí a domácí úkoly vedou děti k samostatné práci a opakování si učiva....

+2/−1
4.4.2018 8:05

M91a36r22t73i78n 13U50r73b18a57n65e89c 5716681860853

Mít jiný názor na prezentovanou povinnost je "nerozumné"? Zajímavé. Určitě bude stejně nerozumné chtít po policii provádějící u mne doma domovní prohlídku soudní povolení nebo při žádosti o předložení dokladu totožnosti informaci, na základě čeho to po mě vyžadují. Mimochodem, to, co jste zde napsala, je tvrzení, bez jakéhokoliv dokladu. Domácí úkoly tento následek sice mít mohou, ale také nemusejí. Nebo ho také mohou mít jen u někoho. Každý je odlišný (děti nevyjímaje), proč učíme všechny všechno stejným způsobem?

0/0
4.4.2018 17:04

P80a90v59e86l 50V34e14r38n83e30r 1783413872147

Si myslim, ze je jen dobre, ze Facebook ten profil zakazal, protoze vypisovani nejakych tatinkovských nazoru na Facebooku jen "obírá děti i jejich rodiny o společný čas".

+3/0
4.4.2018 8:01
Foto

P15a30v11e86l 40K84o51v13a68ř55í87k 4342189947625

Přiznávám, že jste svou glosou pobavil :-)

0/0
4.4.2018 9:11

P37a95v17e70l 52V14e65r52n65e77r 1673313832887

Tak ano, ono to ma byt vicemene k pobaveni. Nicmene taktez to ukazuje na to, ze kdyz uz nejak chci argumentovat, mel mit jistotu, ze tou argumentaci neodstrelim sam sebe, jak to provedl dotycny.

0/0
4.4.2018 9:49

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz