Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OU
Foto

Pěkně zdravím, děti dvě :-). Ale uznávám, že ještě nedorostly tzv. školního věku. Nicméně trénujeme, testujeme a docela se daří. Snad to zvládneme tímto způsobem i dál.

0 0
možnosti
AT

Zlatá slova zrak mi plane ...

Po celou dobu výchovy nedělám nic jiného než že nastavuji mantinely a jejich překročení trestám nebo alespoň důrazně upozorňuji. Na rozdíl od vás si nemyslím, že má být dětem dána naprostá volnost v rozvoji. Kam se některé dokážou rozvinout, vidím často kolem sebe. Děti už z principu nemohou být PLNĚ rovnocenným partnerem rodičům. Z důvodu dosaženého rozvoje poznání.

P.S.: aplikujte si výchovné metody jaké chcete, ale respektujte výchovné metody ostatních. A nesnažte se proboha ty svoje nějak tlačit do zákonů.

7 0
možnosti
Foto

Díky za názor.

Jsem přesvědčený, že to bez trestů jde. Děti považuji za rovnocenné lidské bytosti, které si zaslouží náš respekt (ve smyslu našeho jednání a přístupu k dětem). Souhlasím, že děti nejsou rozvinuté po všech stránkách tak, jako dospělí. Právě proto od nás očekávají určitou míru "lídrovství", jistotu, podporu, jak zmiňuji v článku.

Co se týče zákonů, jsem dalek tomu, abych se někomu snažil nařizovat, co má dělat. Berte to jako můj názor, ke kterému jsem dospěl na základě četby a svých skromných zkušeností. Článek jsem psal s tím, že třeba někoho inspiruji k zamyšlení.

0 0
možnosti
PH

Jako teorie je to takové milé. Jako projev správně úderné a máte ruku zvednutou k zářivé budoucnosti ve správných chvílích. Jen tam žel není řečeno, co dělat, když dítě "mantinely" překračuje. Já nevím, asi mu dát přečíst tenhle článek a doufat, že ho něco osvítí. Říct mu, podívej se, jak to ten pán s tebou dobře myslí. No a já se pak budu hezky usmívat a těšit se, že mě dítě někam nepošle.

Dítě dneska formuje společnost, nikoli rodiče. Rodiče se dostali do fáze, že nemají na výchovu čas a pouze vydělávají peníze na přežití rodiny. Chcete-li tedy někoho formovat, pak nejprve společnost, až pak ty rodiče.

9 0
možnosti
Foto

Rozumím, že Vám tam chybí více příkladů, jak postupovat, ale omlouvám se, dostat do průměrně dlouhého článku tipy "jak na to", už je nad mé síly, a vydalo by to spíše na knihu a já se takovým expertem necítím být :-). Můžu Vám alespoň doporučit nehlédnout do knihy "Vychováváme děti a rosteme s nimi" (ODKAZ: https://www.databazeknih.cz/knihy/vychovavame-deti-a-rosteme-s-nimi-93591), existují na to i kurzy atp. Klidně můžeme ale zkusit rozebrat konkrétní situaci, pokud dáte příklad.

To, co popisujete s rodiči, kteří nemají nebo si neudělají čas, může být jednou z příčin, proč sahají ke snadno dostupným trestům. Otázka je, jak byste to chtěl změnit přes nastavení společnosti?

0 0
možnosti
Foto

.....Přestaňme děti formovat, měnit a ovládat, začněme je respektovat a umožněme jim, aby se staly samy sebou......To bude úžasné, děti se samy od sebe stanou samy sebou.....ve společnosti dále nepoužitelnými, vzpurnými, sobeckými, nedisciplinovanými zmetky, které nepůjde s touto "výbavou" zaměstnat ani na vyvážení popelnic.

17 0
možnosti
Foto

To je názor, který nesdílím... myslím si, že děti vyrůstající ve svobodném a respektujícím prostředí naopak vůbec nebudou takové, jak píšete.

0 0
možnosti
Foto

I když...pán Bůh se na nás z vysoka vyprdne, já bych povolal zpátky Makarenka.

1 0
možnosti
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1590x
Sociolog a PR konzultant

www.sociolog.cz | www.kovarikpr.cz