Děkujeme za pochopení.
J62a59n 38S17v19a92t62e80k
Pokud by snad vámi prosazovaná "antifragilita" znamenala, že (jak sám tvrdíte) systém je tím více antifragilní, čím více je decentralizovaný, potom by zřejmě některé společnosti na jih či východ od nás měly na tom být, co se týká vzdělávacího systému vlastně lépe. Nejsem si jist, že tomu tak je.
Problémem českého školství je nikoli jeho fragilita (křehkost), ale to, že poskytuje žákům vzdělání, požadované při nejlepším v minulém století (a samozřejmě peníze jsou problém - kde ostatně ne?). Ve vojenství se říká, že generálové se připravují na minulé války (podobnost se stávajícím vzdělávacím systémem je nabíledni).
Vzdělání budoucnosti by mělo být zaměřené především na rozvoj kritického myšlení a vlastního uvažování (a jako technik dodávám, že v tomto ohledu jsou důležité nejen technické předměty a přírodní vědy, ale i kvalitně vedené humanitní obory - ty kupodivu dokonce možná ještě více). Škola má vést člověka jednak k samostatnému uvažování (a jeho rozvoji) a zároveň má pomáhat rozvíjet schopnost každého z nás kooperovat a domluvit se (i sebelepší specialista musí být schopen komunikovat se svým okolím, nehledě na to, že úspěšné špičkové týmy v mnoha oborech jsou založené spíše na kooperaci, spolupráci a vzájemné komunikaci jednotlivých odborníků, tvořících harmonický kolektiv, než na výrazné vnitřní konkurenci - zde mají výhodu ženy, které jsou prostě od příroda komunikativnější a více se orientují na spolupráci než muži). Ano - není to snadné, ale bez změny přístupu to nepůjde.
Pravdu máte samozřejmě v tom, že člověk, který je dostatečně přizpůsobivý, člověk, který je schopen se sám o sebe a svou rodinu postarat, aniž by k tomu potřeboval významnou podporu zvenčí (např. různé přerozdělovací mechanismy), je na turbulentní budoucnost připraven lépe než vámi zmiňovaný "krocan".
Jde jen o to, na jaké úrovni poznání ten "přizpůsobivý člověk" se bude pohybovat (na úrovni taxikáře či na úrovni odborníka?). Myslím, že "taxikář" v tomto ohledu na tom bude asi hůř.
V26l51a92d74i98m74í40r 48B41l76a64ž35e12k
Chcete řešit křehkost systému tím, že ho rozbijete. Sice svůj problém vyřešíte, ale nevím, jestli to je ten správný výsledek.
Jinak systém vzdělávání mi příliš křehký nepřipadá - učitel v podstatě najde práci ve všech systémech, mnozí naopak tvrdí, že tento systém je až příliš stabilní. A taxikáři? Co Uber ? A jejich samostatnost ? Zkuste jít dělat taxikáře na Staromák.
L43u47m21í71r 31V92i17t45h16a
Ufff. Zapřel jsem se rukama i nohama, abych u toho vydržel a dočetl až do konce. Čekal jsem totiž nějaký návrh, nějaké řešení. Ale ať čtu jak čtu, nevidím nic než snůšku blábolů anarchistického intelektuála, který si někde na střeše Kliniky přečetl knížku, co se divně jmenuje a nikdo ji nezná, což uchopil tak, že se tím opět stal někým ještě výjimečnějším, což mu dává právo rozdávat rozumy na potkání. Nikdo Vás neomezuje, pane Kovaříku, přesně v duchu Vašeho návrhu si založte vlastní školu podle vlastních pravidel, nezávislou na státu, a uvidíme, jak se Vám do ní pohrnou klienti. Třeba to bude dobrý byznys, lidí smýšlejících podobně jako Vy není tak úplně málo. Hlavně mezi těmi bankéři, kupodivu. Vsadím se, že ten taxikář dá dítě mnohem raději do normální školy, aby zvýšil jeho antifragilitu. :-)
Mmch - fragilita je křehkost. To asi víte, ale jak by to znělo - Problém našeho ŠVS je jeho křehkost. To by nebylo tak novátorské, že?
F54r28a39n41t66i75š92e15k 82K42š29í75r
Na tyhle řeči si budete muset zvyknout, jak lidé budou více a více přemýšlet o tom proč je tento systém špatný. Tohle rozčarování zažívala každá generace, která nebyla schopna přijmout nové a progresivní věci.
P46e79t80r 80D58r52a56p42a10l
pokud chcete čtenáři něco sdělit, nesmíte ho unudit
F78r24a53n55t98i22š80e58k 60K84š26í49r
Já se rozhodně nenudil.
- Počet článků 90
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1590x
www.sociolog.cz | www.kovarikpr.cz