Pondělí 20. ledna 2020, svátek má Ilona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 20. ledna 2020 Ilona

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A59l30e98š 95W70o89l25k46e95r 6899779954839

Díky za váš pozitivní článek. Všechno, co popisujete, je bezesporu fajn. Ale:

1. Sázíte na lidi smýšlející ekologicky nikoli ekonomicky. Kolik je jich % ?

2. Tlak na vlády určitě do portfolia nutných změn patří taky. Jinak vám stále budou tvrdit, jakou máme zelenou politiku podporující dotacemi např. biopaliva I. generace. Že je to ekologický nesmysl se ví X let (ne-li od začátku). Přesto se v nich jede vesele dál. Nejeden náš politik je krásnou ukázkou tohoto jevu (a jeden obzvlášť).

0/0
26.9.2019 7:41

K32a38r86e35l 79B59o68k 7801487201161

Sice jinak,ale stejná úroveň.

0/0
25.9.2019 22:56

R19a53d22e52k 86K35o59h71u73t 8573869567307

Jen něco k tomu, co je hned v úvodu:

"Záplava lidské kreativity při vymýšlení nových environmentálně prospěšných opatření."

Takových kreativních opatření tu již bylo a je, o kterých se nedá říci, že by kromě tahání peněz z platících měly kladný efekt.

+5/0
25.9.2019 21:37

P83e11t85r 98K54o54v96a91ř12í95k 1471533659887

Rozhodně s vámi nemohu souhlasit. Uklízení přírody a sázení stromečků je úplně k ničemu, žádný zásadní problém to nijak neřeší. Vymýšlení inovací není na počkání - je to dlouhodobý proces, s nezaručeným úspěchem, a na to není čas (čekat). Kupování lokálních produktů nic moc neřeší, protože zásadní položky jsou téměř vždy vyráběny ve světě a dováženy přes půlku planety. Stejně tak komponenty na tyto produkty.

Jednoduše řečeno, lidi neudělají vůbec nic podstatného. Problém je v systému - v drancování přírody, v globalizaci (převážení zboží a komponent přes celý svět). A je POUZE v moci politiků toto změnit. Proto vyvíjet tlak na ně je jediná možná cesta, která má smysl změnit něco zásadně. A nebo pomaleji - vyvíjet tlak na lidi, a skrze ně pak volit příští politiky. Ale pořád je to o vládách, aby změnily světový systém, nikoli o možnostech lidí a firem.

+1/0
25.9.2019 20:58

R15a13d64e27k 21K19o91h85u26t 8773719587697

Už se těšíte na pátek, na to, že se nebudete muset otravovat ve škole?

0/0
25.9.2019 21:45

P40e15t31r 36K45o81v65a50ř77í73k 1681353939227

Nějak nechápu váš komentář. Žádnou zakázku v žádné škole nemáme, takže se tam otravovat určitě v pátek nebudu.

0/0
25.9.2019 22:08

P24a17v57e74l 98K30u45d53r67n19a 2397758467371

Cekat od politiku cokoliv jineho, nez zdaneni a byrokracii je naivita. Az Vam zavedou "zelene" silnicni dane, jake maji ted v Nizozemi a zdvihnou ceny dopravy do vysin, ktere si dnes ani neumite predstavit, mozna Vam dojde, ze jste jednim z tech, kdo to silenstvi financuje. A nikoho nebude zajimat, ze Cesi na to financne nemaji. Kdyz jde o zachranu planety, je preci potreba prinaset obeti. :-/

0/0
26.9.2019 9:48
Foto

P96a84v18e36l 94D83v66o85ř79á68k 5129715104480

Vím, o byste udělal jinak. Do NY byste neplul nějakou kanohehou. ;-D

0/0
25.9.2019 18:14

E37d39u94a91r26d 95D77r78á68b12e72k 7387343859469

Co BYCH udělal... to je přesně ono.... Internetových kecálistů je hromada, ale dělají veký kulový.

+2/0
25.9.2019 17:19
Foto

V21l96a69d45i37m52í92r 64K42r40o20u55p38a 8367878721372

V tom je právě ten problém, kdyby Greta místo žvanění a záškoláckých stávek vzala ve svém mimoškolním volnu do ruky lopatu a šla sázet stromy, udělala by pro planetu víc, než tím jejím šaškováním...

+5/−1
25.9.2019 16:33

P30e95t26r 38K24o46v58a49ř59í28k 1261153639667

To je ale nesmysl. Sázení stromečků a sbírání odpadků neřeší vůbec NIC. Změnu může přinést pouze tlak na politiky, nic jiného.

0/0
25.9.2019 20:59

R59a79d48e68k 71K41o36h71u95t 8433739627607

A politici nic nedělají? A co soláry, eko příměsi do paliv, stále přísnější a dle vyjádření odborníků neproveditelné požadavky na snižování produkce CO2, pokud se to neošidí elektromobilitou, dotování výměny kotlů...

+1/0
25.9.2019 21:41

P16e50t49r 51K79o39v45a17ř37í69k 1181963599207

Už jsem napsal výše, co politici musí dělat, aby to mělo podstatný efekt. Soláry místo jádra, eko příměsy či výměny kotlů nic moc neřeší.

0/0
25.9.2019 22:10

J94a77r34o76m59í77r 73K60r74á88l 4670269404119

Ale řeší. I když jen lokálně. Ale pokud by se chovala šetrně k přírodě třeba jen polovina lidí, bude to více platné, než proklamace politiků a jejich diletantská rozhodnutí.

0/0
26.9.2019 8:58

P58a10v81e63l 60K85u52b97i20š76t45a 7756284582310

Ta akce s uklízením odpadků není moc efektivní, když to vychází v průměru na necelých 8 kg na účastníka ;-)

+2/0
25.9.2019 15:55
Foto

P20a39v70e22l 31D40v92o71ř66á24k 5839865554750

Měl byste Váš blog publikovat v Číně, Indii, Rusku, v jihoamerických a afrických státech. Tam jakýs problém je. Ale tady, i kdybychom se přetrhli, tak v globálním měřítku to vidět nebude.

+2/0
25.9.2019 15:24

M59i82c63h97a43l 58G37e86c54i45k 6725679957674

Vidim tento postoj jako dobre mineny, ale ponekud nedomysleny:

- za prvni, kdyby nejaka Greta nemluvila k nejakym politikum, nejste tady ani Vy s Vasim clankem o tom, jak muze kazdy i bez vlad pomoct sam, natoz aby 7 miliard jednotlivcu bez jakekoli koordinace neco zacalo delat. Kazdy "by" vzdy "neco" udelal, ale skutek utek, dokud se neobjevi jeden, ktery takhle rozviri vody. Pak se aktivuje vetsi mnozstvi tech, kteri maji reseni s potencialem, jen treba nedokazali pro vec ziskat pozornost sami. Ale i tak spousta lidi prijde opet jen s nekonstruktivni kritikou, treba ze "tohle by lepe udelal kazdy za sebe, nez abychom se obraceli na vlady", ale chybi vysvetleni, proc to tedy nedelaji uz davno. Az na par vyjimek, ktere tim, ze delaji neco, co by mel delat kazdy, vycnivaji z davu natolik, ze jsou osocovani jako fanatici a eko-nackove. Efekt, ze by meli jit prikladem, se nedostavuje, protoze lide maji sklon se tomu, kdo udelal neco, co meli davno udelat sami, spis mstit za to, jak pak vedle nej vypadaji. "Koukejte na toho kavarenskeho snoba, jak machruje s tim svym kolem, ze jo? Kdyby radsi delal neco, co ja nedelam taky, ale zato nejezdim ani na tom kole a proto jsem zrovna ja tim, kdo muze kritizovat."

- za druhe, vlady si prubezne volime sami, takze by nemelo jit o nejake "prehazovani zodpovednosti z lidi na vladu", protoze lide jsou kolektivne zodpovedni za slozeni vlady. A obracime se na ni proto, protoze nektere veci si jistou miru koordinace zadaji. A kdyz se te koordinace chytne nekdo soukromy, najednou spada do skatulky "sef dalsi neziskovky" a to uz se nam nelibi.

Tak co se nam vlastne libi???

+2/0
25.9.2019 14:40

L56u40d83ě59k 24J38a63š59a 7969136192695

No jo. Hloupost zase jednou kvete v plném květu. Nejhorší na lidské generaci je, že místo toho, aby se podívala do minulosti, to nejlepší se od ní naučila, navázala na i a šla dál, tak si vždy mladí namlouvají, že ONI ví, ONI znají, ONI jsou lepší nežli ti před nimi, ONI to dají do pořádku. A pak se pořád dokonala objevují takovíto podivíni, kteří bez znalosti věcí a možností plácají své sny a hovadiny. Místo kroky, kterými by se dostali k cíli, volí krásná hesla, kecy slibů a nápadů, ale výsledek už je 80 let pořád stejný. A bude. Pokud budeme stavět na heslech a budovatelských akcích, tak se nedostaneme jinam. Toto je prostě jen další Greténista :-/

+2/−3
25.9.2019 12:34

M64i38c25h48a76l 97K95a32n59d92a 7810767833105

Pořád nechápu, proč bych měl zachraňovat planetu, která není ohrožená.

+1/−4
25.9.2019 11:28

P93e33t84r 35K48o62v43a35ř24í35k 1401333729267

Proč lžete?

0/0
25.9.2019 21:02

M21i10c85h59a88l 72K93a97n70d15a 7670747703735

Dopouštíte se křivého obvinění.

V minulosti už Země zažila podstatně větší výkyvy teplot, zažila i několikeré přepólování magnetického pole (během kterého dočasně pronikalo zejména ultrafialové záření až na zemský povrch). Tak proč by si neporadila s dnešní (z historického hlediska) drobnou změnou teploty?

0/−1
26.9.2019 6:03

P17e63t57r 16K75o24v44a40ř73í71k 1631563369397

Žádné takové výkyvy v době, kdy se na ní vyvíjela složitější fauna, nebyly.

0/0
26.9.2019 19:55

P24a88v18e52l 35J78á21š59e16k 6314861201157

Na ty bratry co vymysleli letadlo bych byl opatrný, mohl byste dopadnou jako Greta s jadernou elektrárnou.

Jo, jo, on když byl komoušismus to "mládí lidstva" tak zblbnul tolik lidí, že proti tomu jsou gret€nisté okrajový klub sběratelů trilobitů. ;-)

+2/0
25.9.2019 11:18

M94i61r79o66s73l90a69v 27S59l77á33m57a 1571813805355

"pomyslete na bratry WrightovY" ...

A "trash hero" jsem zkoušel pár roků, ale nemohl jsem se celou dobu zbavit pocitu, že ze sebe dělám vola, neboť když jsem při ranním venčení psů odpadky (papírové kapesníky, obaly od tyčinek Mars atp., krabičky od cigaret - cokoliv třeba i metr od odpadkového koše) posbíral, tak při večerním bylo okolí zasviněno znova - tak jsem se na to zvysoka ... a násilím jsem se donutil produkty těch čuňat rozhazované podle cesty nevnímat :-/ ...

Ty samorozpadající se obaly zasviňují přírodu ještě hůře než klasické, protože se rozpadají na nezničitelné mikročástice ...

A nezpaomeňte dávat za příklad strategie použitelné pouze v malém lokálním měřítku a zcela nepoužitelné v měřítku větším - jako je zmiňovaný Daniel Pitek - ono to jde na 600 hektarech, ale při provozování na 600 000 ha budete v neřešitelné kolizi už jenom třeba s infrastrukturou státu (elektrická vedení, produktovody, silnice a dálnice, ...)

+2/0
25.9.2019 10:48

P24e95t42r 46K63o83v80a95ř25í48k 1911613579567

"příklad strategie použitelné pouze v malém lokálním měřítku a zcela nepoužitelné v měřítku větším"

Přesně tak. Často je příroda svažitá, podloží není jílovité, je potřeba také něco pěstovat, atd. Ve velkém to skutečně dělat nelze, v malém jen v příhodných lokalitách, ale vůbec nic to neřeší.

0/0
25.9.2019 21:06

J35a29n 64P18a48v77e93l 8153892648666

Pripomina mi to vyzvy za svetovy mir a nebo bolsevicke akce Z. Vsichni rozumni vedi, ze to je k nicemu, ale nechavaji nadsence a oportunisty, at si hraji

Skutecne reseni by vyzadovalo akce, kterych soucasne lidstvo neni schopne. Vyzadovalo by to mnoho akci od lidi, kteri maji jine zajmy. Akci od vlad, ktere nezvladaji zakladni problemy statu, natoz neco komplikovanejsiho. Jakakoliv zelena iniciativa je unesena fanatiky a zelenym prumyslem.

Ja osobne reseni nevidim

+4/0
25.9.2019 10:43

J22a63n 21R84i94c76h96t40e33r 5912352543735

Ale třeba do školek postavených v Akci Z chodí děti dodnes, leckde se (hlavně na venkově) na hzřištích upravených v Akci Z dodnes hraje fotbal, v leckteré hasičárně postavené v Akci Z mají dodnes hasiči své vybavení...

Já vás chápu. Ať se starají "vlády", hlavně ať já nemusím hnout prstem. A samozřejmě ať jakákoli činnost podobným směrem neohrozí můj způsob života.

+1/−3
25.9.2019 11:17

J51a21n 80P82a51v34e98l 8173682138516

Tohle je problem vsech nadsenych svazaku. Kdo necura s nimi, cura proti nim a je rasista, fasista a zere deti k veceri.

Ano, lokalni pristup je dulezity. Nebudeme si svinit tady. Ale to neni reseni. To je jako resit problematiku HIV, ze ja budu pouzivat kondom. Ano, je to rozumne, ale na globalni situaci to vliv mit nebude

A na tom nic nezmeni zadne hystericke vykriky. Zkuste treba veganum rict, ze ve stredni Evrope je jejich zpusob stravovani ten neskodlivejsi. Prosty problem, ktery se tyka lidi, kteri hodne mluvi o ochrane prirody. Poslou Vas do haje i s Vasimi dukazy a statistikama. A to mluvime o lidech, kteri deklaruji, ze je ochrana prirody zajima. Myslite si, ze zbytek je jiny? Muj skepticismus ma oporu v cele lidske historii, zarimco Vas optimismus cela lidska historie popira.

+2/0
25.9.2019 11:31

J14a91n 49P42a13v40e19l 8153762788516

Mimochodem, vite, jakou otazku klade nemecka vlada ke kazde ekologicke iniciative?

“Kolik pracovnich mist to prinese?”

+3/0
25.9.2019 11:44

J29o69s21e29f 70U93l31m33a63n 8980730908665

Greta není Mahátma Gándhí ani Martin Luther King ani Jeanne d'Arc. Není to žádný osvícený člověk, charismatická osobnost a už vůbec ne přirozený vůdce. Je to postava, kterou stvořila jen a pouze media a nabalili se na to politici. Stejné myšlenky mohli nakukat do hlavy komukoliv jinému. Proč tedy právě Greta? Za prvé proto, že takový byl plán jejich rodičů. Za druhé proto, že je ještě malá a je to holka. Plní tedy roli symbolu a její zastánci můžou na adresu jejích odpůrců vždycky prohlásit "...že se nestydíš, navážet se do malé holky, ubožáku!". Za třetí proto, že má Aspergerův syndrom. To zesiluje argument z předchozího bodu. Zároveň ji to intelektuálně nevyřazuje z toho, aby mohla hrát svou roli a zároveň se tím dá obhájit fakt, že její vystupování nemá úroveň a zejména bezprostřední reakce na otázky, na které není připravená, je poněkud bizarní. Za čtvrté je to Švédka. Kdyby se narodila třeba v Rakousku a chovala se identicky, nikdo by si ji ani nevšiml. Ale zkuste si vygooglit, co se poslední roky děje ve Švédsku. Oni tam vyloženě šílí. Opravdu jen namátkou tento článek, ale jsou toho kvanta! https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/svedsko-kopskam-stud-z-nakupovani-moda-textilni-prumysl.A190923_120519_eko-zahranicni_svob

A máme "hvězdu"...Ono pořád by celá věc mohla být přínosná, problém vidím spíše čistě v praktické části...ale to by bylo na mnohem delší příspěvek.

+13/−1
25.9.2019 10:10

J37a96n 21S63v64a65t59e52k 4608696798136

Vidím to tak, že pokud by šlo některým z podporovatelů Grety pouze o klima a zabránění jeho změně, nebyl by to zas až tak velký problém.

Jenže na toto hnutí jsou nabaleni různí lidé a různá další hnutí, která by nejraději zničila demokratické pořádky (zejména) v těch nejvyspělejších zemích - touží po změně společenského řádu (rozuměj po téměř absolutní rovnosti) pod vlajkou boje za záchranu planety (to jsou ty výzvy politikům, že zejména vyspělý svět může za vše špatné na Zemi a že řešením je jedině naprostá rovnost).

Toto napojení různých ultralevicových vyžírků na jinak oprávněnou snahu změnit život na planetě k lepšímu představuje pro společnost nebezpečí, které lze přirovnat nástupu bolševismu v Rusku (tam také mladí stáli proti svým rodičům ve jménu ideje). Opravdu toto chtějí lidé v Evropě, v Americe, v Austrálii a v některých asijských státech?

+5/0
25.9.2019 9:44

D37a64n36a 91T82e30n77z93l98e91r 5200712315623

R^ Čím dál tím víc to připomíná chaos před převzetím vlády bolševiky. I tehdy se nevědělo (a pečlivě se tajilo), kdo to vlastně ze zákulisí sponzoruje.

+4/0
25.9.2019 10:15

M14a84r44k 48P51o40k10o81r15n15y 4291551506207

Co přelidněnost planety a s tím spojená rostoucí zátěž? Tomuto tématu se Vy i ostatní stejně smýšlející pořádným obloukem vyhýbate. Proč?

+5/0
25.9.2019 9:36

J29o98s67e98f 40S25t43a39ň93u40r80a 2783945956678

Tam já vidím taky největší problém. Bohužel politici dělají vše pro to aby nás bylo víc a víc. A co je ještě horší, že každý chce žít v blahobytu. Ty lidí už z aut nikdo nedostane, maximálně to nahradí letadla a to je pro přírodu ještě horší. Když porovnám dobu před 30 léty a nyní, kolik přibylo dálnic, satelitních měst, průmyslových zon atd. a to vše při stejném počtu lidí, 10,5mil a vše na úkor přírody. A pořád je to málo.

0/0
25.9.2019 22:07
Foto

R44a85d49e41k 11P60o73l17i22c28k49ý 6121553581314

Co Vám brání to dělat jinak než Greta a strhnout lidi aby Vás poslouchali.

0/−1
25.9.2019 8:51

L72u37m78í66r 74V10i33t21h40a 2157297746892

Pánovi asi nic, možná sám už něco dělá, ale co brání Vám?

+1/−2
25.9.2019 9:06

J13i67ř71í 44K13i24n69d29l 2798237483597

On má o proti Gretě nevýhodu. Není duševně nemocný, nemá zaháčkované rodiče v klimatu, které živí strach lidé ze změny klimatu a pak za ním nestojí mocná skupina lidí, kterým právě ze strachu ze změny klimatu plynou nemalé peníze. Takže je jim nevzdělaná Greta výhodný objekt, který papouškuje to, co ji řekli. To, že ji někteří věří svědčí o úrovní naší společnosti.

+5/−1
25.9.2019 9:14
Foto

P54a90v55e80l 89M22a87c79h72a67č52e10k 5371312673

Váš apel je rozumný, proč ne, každý může "nějak" přispět. Jen nevím, proč vám vadí způsob Grety? Vždyť ona se také "nějak" zapojila a apeluje na ty nejzabedněnější, tedy spíš nejotrlejší... v čem je její cesta špatná? Stejně tak vámi kritizovaný Stanislav Biler - on jen ironizuje současnou situaci a podle mne velmi trefně a výstižně, tak co vám na něm vadí?

Já bych řekl (stejně jako vy), že každá ruka je dobrá, tak nechte Gretu konat, pokud vám nevadí podstata jejího konání, vždyť každý člověk na správné cestě se hodí. Což sám píšete.

+2/0
25.9.2019 8:36
Foto

P21a73v18e35l 80K84o83v14a54ř56í15k 4972409887115

Máte pravdu, Greta jde svou cestou, jsem s tím OK. Některé agresivnější způsoby mi jsou však cizí (na všech stranách). Proto jsem chtěl nabídnout možnosti, jak se k celé věci můžeme sami postavit. Čekání na záchranu od politiků a vlád je falešná naděje. Nejsme bezmocní.

Stanislava Bilera jsem zmínil pro jeho "chytráky" a "strejdy". Je to zbytečně agresivní provokace. Spousta těch lidí dost možná dělá pro životní prostředí v tichosti věci (ať už mají svá hospodářství, přispívají na projekty, třídí odpad...), které překonají mnohonásobně jeho nefér kritiku. Jen o tom nepíšou do médií. Navíc by mohl jako sociolog vnímat, že spousta těch lidí žije životy, kdy každodenně zápasí o živobytí, strají se o své roidny, dělají v rámci svých možností, co mohou. Tak proč je urážet?

Každopádně oceňuji Váš přístup. Pokud se chceme pustit do boje za lepší klima, existují různé cesty...

0/0
25.9.2019 9:14

J92a23n 39H17a30r18v77a40n 3497918415946

Greta neudělala žádnou chybu - to její loutkovodiči s ní sehráli mistrný kus R^

+8/−2
25.9.2019 8:33

V26l45a24d70i16m81í56r 58M54o70r87a67v73e70c 3868100333843

Ještě jsem od žádného aktivisty neslyšel pojmenování pravé příčiny.

Prvně si nemyslím, že člověk má hlavní podíl na změnách, ale nepopírám, že určitý podíl má.

Já vidím hlavní problém v disharmonni vůči přírodě, ta totiž funguje správně pouze tehdy, pokud je vše v harmonii nebo se tomuto stavu blíží.

No a nyní proti tomuto postavme monetárně tržní systém, který potřebuje neustálý růst výroby, spotřeby, obyvatel, zisků..... Neustálý růst - tedy disharmonii. Monetárně tržní systém není z principu své existence schopen zajistit tzv. udržitelný rozvoj (což je samo o sobě hloupost, že)

Největším problémem v klimatických změnách způsobených člověkem je sám monetárně tržní systém.

+1/0
25.9.2019 7:58

M24i56r90o71s74l38a69v 30Z10á58v42o43d67n42í49k 5895668678409

Nejhorší jsou developeři.

0/0
25.9.2019 8:21

I84v97a26n 83M39a55c31e35k 2711429594315

Nejhorší jsou trpaslíci

0/0
25.9.2019 8:23

M76i16r64o77s83l14a54v 69Z84á10v84o80d96n26í21k 5125548278829

Trpaslíků je jen sedm.

0/0
25.9.2019 8:47

P28a69v48e85l 96J71á60š26e53k 6134971861507

Kdepak, tito se strašně množí a vlezou všude...to já je chytám na špek...

J. Cimrman. ;-D

+1/0
25.9.2019 11:21

I36v64a37n 13M63a64c85e21k 2971549834225

Pochopil!Děkuji.

0/0
25.9.2019 12:32

V44l85a23d43i28m79í53r 59M55o13r16a66v77e79c 3228530383263

Developři jsou jenom součást, jenom produkt monetárně tržního systému :-)

0/0
25.9.2019 8:28

M80i12r97o40s69l60a83v 98Z90á62v96o91d30n25í64k 5735628848469

Ale tou nejhorší,chtějí zastavět a většinou zastaví kdejakou volnou plochu a na nic a nikoho neberou ohled. A omezit je není možné, protože by to vedlo ke krizím všeho možného druhu. A o to nikdo nestojí.

0/0
25.9.2019 8:52

V81l34a32d53i37m94í33r 57M69o34r82a52v42e82c 3808720803243

Jo, ale kdo jim to umožňuje? Kdo ji vydává povolení? Atd.

0/0
25.9.2019 10:04
Foto

P14a25v62e59l 28K88o90v62a62ř82í90k 4122149277365

Rozumím Vaší úvaze. Kladu si otázku, jak by to vypadalo, kdybychom měli jiný systém. Nejspíš bychom v první řadě museli vyměnit lidi, nás...

Souhlasím s tím, že koncept "růstu" je už poněkud přežitý. Spíš bychom měli usilovat o kvalitativní posun. A to si myslím, že máme ve svých rukách, jak popisuji v článku.

+2/0
25.9.2019 8:23

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz