Středa 26. února 2020, svátek má Dorota
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 26. února 2020 Dorota

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66a61v60e41l 51S38z80i44r88o67t93n78ý 3792474614300

"Stádní" způsob výchovy je v našem školství zřejmý. A cílem je podchytit do "vzdělávacího systému" co nejmladší děti, aby náhodou "nenasákly" některé nechtěné prvky rodinné výchovy. Tato tendence zesiluje u levicových vlád. Proto ta snaha o umístění 2-3 letých dětí do školek. Nemyslete si, že si tam budou jen hrát. Stát je zařadí do příslušného vzdělávacího programu. A bude na ně v tom smyslu působit. Do hlaviček se jim bude pomalinku, polehounku vtloukat to "správné myšlení." Samozřejmě úměrně k jejich věku. Ale pokud rodiče nechají výchovu jen na státu, budou se časem divit názorům svých potomků.

0/0
2.3.2018 21:44
Foto

P48a25v17e83l 33D74v50o75ř97á79k 5759685934610

Staří alchymisté tvrdili, že práce s hmotou zušlechťuje a kdo přestane být s hmotou v kontaktu, je ztracen.

Hmota je neúprosná, když s ní pracujete špatně, chyba je hned vidět. Vyvrtáte-li malou dírku, větší šroubek do ní nedostanete. Ovšem na papíře, tam jde všechno.

Proto je větší zájem o vědy humanitní, kde "zpětná vazba" přes hmotu není a nepovedený závěr se dá nakonec vždy nějak okecat.

Problém u školních dílen je ten, že "díky" feminizaci školství je nedostatek učitelů (mužů), kteří přeci jen mají k manuálním činnostem větší schopnosti, než jejich kolegyně. Kromě toho se taková výuka musí umět dělat.

0/0
24.2.2018 11:42

M84i38c71h17a77l 43Š14t57a29j59n56r58t 4444371872367

To mate pravdu. Kdo na to ma cit, dokaze udelat dobrodruzstvi z toho, ze se rozsviti zarovka. Obavam se, ze to bude mensinovy pripad. :-(

+1/0
24.2.2018 15:11
Foto

P17a14v85e49l 93D32v89o14ř41á89k 5629795654810

Bohužel, za mého mládi byli spolužáci šikovnější, než dnešní školní dítka. Tuhle mě "uzemnil" vnuk (10 let), který pařil nějakou hru na iPodu či čem a najednou to zhaslo. "Dědo, nabij mi to!" Tak jsem mu řekl: Vezmi nabíječku, připoj do toho tvého krámu a nabíječku píchni do zásuvky. Snad tu nějakou najdeš. Kupodivu se mu to povedlo. Ovšem, být u toho jeho rodiče, tak to udělají za něho.

A když to nedovedou rodičové, musí nastoupit škola.

Jen hezky kladívko a kleště do ruky, darebáci! ;-D

0/0
24.2.2018 19:07

M44i28c58h59a95l 86Š10t45a42j14n10r88t 4684581482947

Bohužel je pohodlnější věnovat iPod, než dozorovat první krůčky v oblasti budování ptačích budek a obvazovat šrámy od pily.

Ale je fakt, že to chytne jen málo děcek, vyžaduje to trpělivost, kterou zatím nemají.

0/0
24.2.2018 20:42
Foto

L86e23o68n93t93ý35n73a 71C71h80v96á80t53a97l77o31v22á 1113105956

Tak to je smutné, vychoval jste rodiče svého vnuka tak, že musí nastoupit škola. :-(

0/0
26.2.2018 0:01

M62i57c37h51a93l 12Š14t96a79j45n82r93t 4264271302687

Tak buď je to projev bezradnosti.

Nebo je to cílené opatření v rámci nějakého postulovaného konceptu "zdavovění".

Pokud se článek snaží tvrdit oboje najednou, je to číčovina už svými vnitřními rozpory.

0/0
23.2.2018 21:05
Foto

V85l39a18d72i56m76í62r 24H43r12u67b21e90š 9984871727948

mně připadá znovuzavedení dílen jako dobrý nápad

+1/0
23.2.2018 15:30
Foto

L90e67o44n29t66ý89n96a 55C38h87v76á63t78a60l83o22v47á 1233495536

Máte pravdu, současné školství je bárka, která už se sotva drží na hladině a do toho přijdou teoretici a začnou navrtávat další díry, aby měla voda kudy odtéct. ;-)

Ideální by bylo zrušení povinné školní docházky a pak postupná privatizace, jenže kde vzít někoho, kdo to navrhne a dotáhne do konce. Možná by bylo opravdu nejlepší začít decentralizací, jak uvádíte.

+2/0
23.2.2018 12:48
Foto

P33a42v47e23l 35K83o82v20a14ř18í16k 4492919367815

Podle mě to tam stejně spěje tak nějak přirozeně. Asi se nedočkáme toho, že přijde nějaký politik, který zruší povinnou školní docházku. Ale umím si představit, že postupně víc a víc lidí bude hledat alternativy, až najedou zůstanou školy prázdné :-). Takže jde jen o to, jestli se tomu dá třeba nějak pomoct a uvolnit to sevření centralizovaného systému.

0/0
23.2.2018 13:16
Foto

F96r63a78n87t83i79š84e79k 22K83š63í59r 2889296965

Stát se možnosti, indoktrinovat mladé lidi jen tak nevzdá. Prozatím by bylo dobré, kdyby povolil alternativní možnosti vzdělávání a nezasahoval by do nich.

+2/0
23.2.2018 19:08
Foto

L51e54o64n40t57ý76n42a 59C46h55v84á87t48a87l94o49v81á 1803955156

Máte asi pravdu a nejspíš se to rozpadne přirozeně, zrovna jsem se pobavila nad popisem kombinace inkluze a povinné dílny/pozemky. Systém už opravdu neví, kudy tudy a nesmyslnými nápady se pokouší zakrýt svou neschopnost, šílená opatření bývají poslední fází totálního rozkladu. Tak jen houšť a větší kapky. ;-D

0/0
26.2.2018 0:06

J33a63r43o63s73l20a58v 83N63á45p64r84s68t59e53k 6745916

To je zvláštní, ve škole, do které chodí moje děti, mají předmět pracovní činnosti, stejně, jako když jsem před lety chodil do skoly já.

A pro vás je to nějaká děsivá novinka.

+4/0
23.2.2018 12:36

R24u93d32a 60S18l92a10v44í91k 5883398406121

V Estonsku a Finsku se od mala učí děti informační technologie a programování.

V ČR se budou učit okopávat brambory a zatloukat hřebíky.

A pak se furt někdo diví, že je ČR vnímána jako levná montovna..:-/

+2/0
23.2.2018 11:30
Foto

P66a53v65e64l 63K87o80v54a81ř73í23k 4952939607865

Když nad tím tak přemýšlím, tak je ten koncept vedle zmiňovaného Estonska a Finska vlastně dost orginální. Ještě se od nás budou učit! :-).

+1/0
23.2.2018 11:33
Foto

V35l44a73d94i80m55í59r 30Š87ť21a32s29t51n73ý 1441786555263

Umět něco smontovat a umět si vyrobit základní potraviny je pro život rozhodně použitelnější a podstatnější než IT dovednosti. Proč by se děti nemohly učit obojí?

+1/0
23.2.2018 12:33
Foto

L19e78o10n31t80ý78n97a 92C28h10v96á37t98a30l67o64v70á 1953185826

Děti by se určitě mohly učit obojí, ale lepší by bylo nechat je si vybrat. Když si něco vyberou dobrovolně, snadněji a lépe se to naučí. Když jim to budete nutit, nějak projdou, ale spíše získají odpor. Škola nabídne IT dovednosti, smontování, pěstování zeleniny, sbírání střevlíků, hraní na vojáčky v podobě branné výchovy a každé dítě si vybere, případně zkusí víc věcí.

+1/0
23.2.2018 12:54
Foto

V80l81a78d42i42m45í21r 23Š45ť74a35s56t14n26ý 1931396165563

Napřed si musí zkusit pokud možno všechno, až pak pozná, co ho doopravdy baví. Specializovat se od první třídy asi není to pravé ořechové. Když zalovím ve své brožované paměti, ta v době, kdy jsem nastupoval do školy jsem vážně uvažoval o kariéře lesníka (tím byl můj táta), popeláře (neuvěřitelně jsem jim záviděl tu jejich moc zatáhnou za páčku, která způsobovala, že popelnice udělala stojku) a kosmonautem (to jsem měl odpozorované z poštovních známek a úplně to k probuzení mého zájmu stačilo). nakonec je ze mě elektrikář, který chodí rád do lesa a zahradničí.

0/0
24.2.2018 6:23
Foto

L45e80o75n79t57ý31n30a 66C52h66v58á54t65a61l97o73v47á 1753455646

Je jen málo jedinců, kteří se výrazně odkloní od zvyků v rodině. A rodinu škola nenahradí nikdy. Protože i když se chcete odklonit, potřebujete podporu rodiny. Většina rodin je ochotná podpořit dítě, které nejde v jejich stopách, ale pokud dítě nepodporují, tak tomu žádná škola nepomůže, nebo pomůže tak mizivému procentu, že to za to nestojí. Buď to budete chtít dělat a pak za tím půjdete a rodina Vás podpoří, nebo to nebudete chtít dělat, ale můžou táhnout příklady z rodiny, ale sebelepší škola na tom nemůže nic změnit.

0/0
26.2.2018 0:14

M20i66l42a33n 66S71t95e79h42l69í24k 7210299883291

Spousta slov a citací, ale proč je zavádění praktické výuky na školách špatně, jsem se jaksi nedozvěděl. :-P

+4/0
23.2.2018 11:14
Foto

P38a34v58e61l 21K89o75v85a65ř57í83k 4752619197375

Dobře, zjednoduším to :-). Každý ať má svobodu volby, co se chce učit. Proto nejsem pro povinné dílny, pozemky, ale ani povinnou matematiku. Věřím, že každý dokáže intuitivně poznat, co ho zajímá a kam ho to táhne. Potom se dokáže díky zápalu dostat na nadprůměrnou úroveň a rozvinout svůj talent. Pokud mu může být škola nějak nápomocná, tak podle mě tím, že vytvoří prostředí pro rozvoj jeho zájmů a talentů. Škola většinou dělá přesný opak, v rozletu brání a vyrábí průměrné a poslušné dělníky.

Jinak ten článek není polemika o škodlivosti práce v dílně či na pozemcích. Je o bezradnosti, kterou ukazují úředníci, a je o tom, jak školní osnovy ohýbají politici nebo zájmové skupiny podle svých potřeb. To podle mě není správná cesta.

+2/0
23.2.2018 11:27
Foto

L79e39o28n48t23ý22n23a 14C82h77v88á59t51a40l47o68v34á 1363365496

Svět se mění a my s ním, takže dnes už je opravdu mimo učit děti pracovat s kladivem a motyčkou, praktičtější by byla výchova k finanční gramotnosti, výchova k tomu, že než podepíšete smlouvu, měl byste si ji přečíst, že byste neměl o sobě do světa jedniček a nul vyblábolit úplně všechno, že nikde na světě nelítají pečení holubi do úst, i kdyby byli uvázaní dvacetiosmi lisabonskými smlouvami, a tak dále a tak podobně. Pokud výuka na školách zamrzne kdesi v padesátých letech, je to špatně pro všechny. Stejně dobře byste mohl smutnit, že nikde na školách se nevyučuje stavění barikád z dlažebních kostek.

0/0
26.2.2018 0:22

M22i35r85o69s77l53a19v 58V56l15a61s67á98k 4128510753972

Jo, jo Komenský by se nejspíš nad dnešními EDUiny a místními sociálními inženýry a vyznavači Ivana Illiche chytal za hlavu.

+3/0
23.2.2018 9:50
Foto

P16a75v25e54l 56K69o11v68a58ř37í27k 4402309567365

Tak nějak... ale Ivan Illich mi přišel jako docela zajímavá a svérázná postava :-).

+1/0
23.2.2018 11:20

R48o82m51a20n 61E74n39d64e65r18s 4515255775

Nejčastější představy manuální práce jsou opravdu o tom, že se jedná o umění "zatlouct hřebík a zašroubovat šroubek" Každá konkrétní situace však v praxi vypadá uplně jinak a je jenom na člověku, jakou má schopnost improvizace a hlavně chuť něco takového vůbec činit. Hlavní je tedy nějakým způsobem rozpoznat ten zájem.

+3/0
23.2.2018 8:38
Foto

P85a18v75e42l 40K92o19v80a79ř78í20k 4662379417605

Myslím, že jste ten hřebík uhodil na hlavičku :-). Díky za příspěvek.

+2/0
23.2.2018 11:19
Foto

V22l87a11d29i65m78í26r 88Š50ť75a46s42t50n66ý 1721396785833

Opravdu si myslíte, že naučit děti alespoň zatlouct hřebík a zrýt záhon je špatně? Já myslím, že ne. Mnohé si myslí, že jídlo a výrobky se líhnou v regálech supermarketů, zjištění, že to tak není a že vypěstovat byť jen blbou mrkev dá docela hodně práce, jim jen prospěje.

+10/0
23.2.2018 8:27
Foto

P92a91v25e96l 33K31o48v76a57ř38í25k 4242779107625

Špatně to určitě není. Já měl také dílny a pozemky. Nejsem si ale jistý, zda mě to k něčemu bylo. Pokud jsem se v tomto smyslu něco naučil, nebo třeba získal nějaký vztah k pěstování zeleniny, tak určitě ne ve škole. Proto nejsem pro povinné dílny, pozemky, ani nic dalšího. Myslím, že každý by měl mít možnost se sám rozhodnout, co je pro něj užitečné nebo čemu se chce věnovat. Ale souhlasím s vámi, že jsou to užitečné dovednosti a určitě pojďme zapřemýšlet, jak je dětem zprostředkovat nebo je třeba i nadchnout pro věc.

+2/−2
23.2.2018 11:18
Foto

V50l62a45d51i71m97í87r 44Š41ť39a10s88t35n45ý 1511106945273

Já myslím, že by si to alespoň v jednom ročníku měly zkusit. Ale je pravda, že zahradní dovednosti a to, že mám rád přírodu, jsem získal od táty, který mě s sebou bral na zahradu a do lesa.

+1/0
23.2.2018 12:36

J73i21ř44í 36K89o49n33r71á37d 8639116217497

Nesouhlasím. Dnešní mladí rodiče si neumí ani zatlouct hřebík. Těžko povedou svoje děti vůbec k nějaké manuální práci. Mít základ je užitečné. Nejde o nějaké brutální dílny nebo pozemky, ale aby děti vůbec poznaly, že taky manuální práce vůbec existuje. U dítěte je třeba rozpoznat na co má talent, na co je šikovné. Vaše "absolutní svoboda volby", je pouze svoboda volby rodičů. Ta bohužel vede k nadměrnému množství absolventů humanitních oborů, tedy potenciálně nezaměstnatelné pracovní síly.

+7/0
23.2.2018 8:10
Foto

P23a95v79e14l 25K10o40v89a48ř60í61k 4252179977845

Podle čeho soudíte, že to dnešní madí rodiče neumí?

Mimochodem, a proč by rodiče neměli rozhodovat o způsobu vzdělávání pro své děti? Kdo by o tom měl rozhodovat a proč?

A pokud se někdo rozhodne pro humanitní obor, je to přece jeho volba. On si pak bude hledat uplatnění - ve své oboru nebo jinde.

+3/0
23.2.2018 11:11

J96i75ř61í 21K50o12n42r73á71d 8109396737247

Soudím podle toho, že jako VŠ provádím manuální práce a docela se kolem sebe dívám.:-) Rodiče samozřejmě mají rozhodovat o svých dětech, ovšem je otázka, jestli toho jsou momentálně schopni. Po několika třídních schůzkách, které jsem ustál;-D, vidím obecně silnou nekritičnost vůči vlastním potomkům. Bohužel vaše generace jako celek nemá na to rozhodovat o vlastních dětech. Výsledky jsou patrné, vyrůstá celá jedna generace jejímž cílem je stát se státním úředníkem a jakákoliv manuální práce je pro ně fuj.

0/0
23.2.2018 14:28
Foto

F18r95a76n93t28i43š29e83k 20K44š20í20r 2559656215

Lidé mají na to, rozhodovat o svých dětech, dokud je o to násilím nepřipraví stát. O což se stále snaží.

+1/0
23.2.2018 19:13
Foto

V95l37a37d15i52m56í19r 26A22i98m 5773757503948

Autore, zatím vedeme akademickou diskusi pouze o tom, zda zavést předměty s těmito názvy a přitom matně vzpomínáme, co bylo jejich obsahem před mnoha lety. Jistě, původní obsah učiva by byl v roce 2018 z velké části neužitečný a teď nemluvím o tom, že spousta "nepoužitelného" se vyskytuje i v ostatních předmětech.

Přimlouval bych se proto za opačný postup: Nejprve stanovit obsah a pak se teprve dohadovat o tom, zda je to opravdu nutné a potřebné.

0/0
23.2.2018 8:08
Foto

P49a40v10e91l 43K23o54v42a28ř94í32k 4872499857655

Těžko říct. Ono může být problematické shodnout se na obsahu. Každý bude nejspíš považovat za důležité něco jiného. A v tom to právě je. Škola nikdy nemůže vyřešit všechno, a proto je lepší, když se každý vydá svou cestou a nebudeme mu vnucovat, co by se měl nebo neměl učit. Zvlášť, když mu to diktuje ministr (jaké on má v tomto ohledu zkušenosti/dovednosti?) nebo svaz průmyslu, asociace podniků či jiné profesní organizace.

+1/0
23.2.2018 11:09

B16o54h38u15m14i46l 66M57i81c64h97a94l 3965974285771

Mě se to zdá dost užitečné, naučit se zatlouct hřebík, vyvrtat dírku a zašroubovat šroubek. Za nás ještě měly spolužačky vaření, a zpětně to vidím jako diskriminaci, musel jsem se to naučit později sám úplně od základů. Někdy ve druhé třídě jsme se (unisex) učili zašívat ponožky a přišít knoflík, to taky není k zahození.

+5/0
23.2.2018 7:49
Foto

V48l79a53d19i52m75í95r 11Š33ť92a11s15t48n64ý 1651906125703

Měl jsem to taky tak a v životě se mi to hodilo.

+3/0
23.2.2018 8:45
Foto

L82e92o73n39t83ý46n67a 74C12h95v46á25t35a64l78o25v77á 1783965206

Užitečné to určitě je, ale není důvod, aby Vás to učila škola, to jsou dovednosti, které Vás pohodlně mohou naučit rodiče doma. Já jsem do žádných dílen nechodila, ale doma jsem pomáhala mámě vařit, viděla jsem, jak zašívá, viděla jsem, jak táta zatloukal hřebíky, vrtal, šrouboval, řezal . . . Jsou to všechno věci, které běžný člověk zvládne bez nějaké obsáhlé školní výuky. Navíc v dnešní době jsou všude videonávody, takže určitě toho na youtube bude mraky.

+1/0
23.2.2018 11:01
Foto

P68a15v31e45l 14K98o96v11a91ř90í61k 4362229137345

Hezky řečeno. Určitě je moc fajn, když to mohou děti od někoho odkoukat. Pak je to třeba chytne, třeba ne... a určitě se taková dovednost neztratí.

Jen to s tou školou prostě moc nedává smysl. To by pak ten seznam, co by se mělo učit, musel být nekonečný.

+2/−1
23.2.2018 11:03

J88i92t11k21a 77J17a55n38ý80r74o68v23á 6858363690676

Může to naučit jen ten rodič, který to umí.

Pokud si někdo i na zatlučení hřebíku volá odborníka, tak děcko moc nenaučí.

Chodila jsem s jedním co mi jednou řekl, že nemusí nic umět, protože si dost vydělá. Takže má na to, aby někomu zaplatil za to, že mu takovou udělá. Neohromil mě. Představila jsem si, jak volá elektrikáře na výměnu prasklé žárovky a došlo mi, že tohle není chlap pro mě. Byl to hlavní důvod k rozchodu. Říct tohle holce, která vyrostla na vesnici, když do něj ještě není dost zamilovaná...

+2/0
23.2.2018 11:32
Foto

L55e31o96n48t47ý88n73a 41C81h54v76á23t74a83l43o89v46á 1703775136

Když chvíli vydržíme, tak dojde i na to, že si všichni budeme muset zvát elektrikáře na výměnu prasklé žárovky. Dílem proto, že kutilství už není tak oblíbené, dílem proto, že není nutné, dílem proto, že vývoj jde neustále dopředu a všechno je složitější a dílem proto, že stát diktuje přísné podmínky bezpečnosti, revizí a já nevím čeho všeho.

Vývoj je hezky vidět třeba na autech, dříve si auto kde kdo spravoval doma a vystačil s nadsázkou jen s kladivem, dnes potřebujete k autu spoustu odborníků s noťasem. :-)

Koupila jsem si na jaro vertikutátor a nestačila jsem se divit. Návod na obsluhu je obsáhlá "kniha", kde je uvedeno, že než ho zapnu, mám si připravit lékárničku, hasící přístroj, mobilní telefon a dodržovat spoustu pravidel a dávat si pozor abych se nebouchla do hlavy, nepřejela si nohu, a další milion věcí, které už si nepamatuji. Až s ním budu pracovat, budu si připadat jak velitel vesmírného korábu. :-)

A myslím, že bude hůř, dnes stát diktuje, že musí být návod s bezpečnostními opatřeními, zítra nadiktuje, že si musím pozvat profi obsluhu.

Některé dovednosti Vás nutně nemusí učit rodič, ale třeba někdo ze sousedství nebo sourozenci rodičů nebo prarodiče. Například moje dcera nejraději zahradničí s babičkou.

+1/0
23.2.2018 12:42
Foto

W98a70l50d80a 87W39i62n31t28e71r 6367439461689

:-) Takové a podobné manuály k výrobku jsou určeny především Američanům, kteří jsou schopni s pomocí svých právníků vysoudit horentní sumy za špatné použití přístroje a proto se do návodů uvádí až absurdity, aby byl výrobce ušetřen následků z hlouposti uživatele.

+1/0
23.2.2018 19:02
Foto

L63e87o73n23t59ý56n20a 56C43h64v42á71t94a89l38o96v45á 1813365976

Tohle jsou manuály evropské, kdy EU usoudila, že je třeba všechny ochránit před vším. Je to ze stejného soudku jako detailní popis složení, rozpis podílu sacharidů, bílkovin, k tomu varování ministra, soupis všech alergenů u jídel v restauraci. Dále označování schodů, snížených průchodů, takovou tou zářivě zelenožlutou, která už je prakticky všude, takže ji člověk vlastně nevnímá. Varování tak obsáhlá, že už je nikdo ani nečte. Žádná ochrana před zruinováním výrobce, ale prostá buzerace výrobců, která zákazníkům nic nepřinese, protože i kdyby to někdo přečetl jako já, tak se tím stejně nemůže řídit, protože by výrobek pro jistotu nesměl ani použít. To už není, nedávejte kočku sušit do mikrovlnky a nebo v zrcadle se mohou některé předměty zdát menší nebo dál než jsou, ale pokud chcete výrobek použít, nejdříve si vybudujte protiatomový kryt, zásobte ho dostatkem potravin a hygienických prostředků, pak zapněte spotřebič a urychleně se odeberte do krytu. :-)

0/0
24.2.2018 0:23
Foto

V27l73a42d67i84m25í70r 11Š15ť48a17s17t58n85ý 1191296405883

Příklad rodičů je ten nejlepší, jenže ne všichni rodiče jsou takoví, že to umí a že je to dokonce baví. Naučili jsme se dělit si úkoly a spoléháme na to, že to, co neumíme nebo nás nebaví, snadno nakoupíme. Alespoň v jednom ročníku by si k tomu měly děti čichnout samy.

+1/0
23.2.2018 12:39
Foto

P59a30v68e44l 38K77o84v96a11ř64í85k 4452459377265

Užitečné to určitě je. Ale to i spousta dalších dovedností.

Mimochodem, ač jste neměl ve škole to vaření, tipuji, že jste se i tak aspoň něco málo z kuchařského umění naučil sám ;-).

+1/0
23.2.2018 11:05
Foto

J71i36ř95í 12H58e52r58m51á71n49e36k 4156552622750

Hrubý nesouhlas. Jsem elektrotechnického vzdělání, ale dodnes bych uměl soustružit. Školní dílny, ovšem na průmyslovce.

+2/0
23.2.2018 7:25

M59a48r47t24i22n91a 69B48e87r45á65n30k39o34v65á 5767325442

Souhlas, pane Hermánku.

Vzdělání mám z SVVŠ a jedním z předmětů byly základy průmyslové výroby. Docházeli jsme na ten předmět na strojárnu. Nejspíš nás to mělo nějak ideologicky motivovat a bůhví co ještě, ale to mně nijak nepoznamenalo. Ovšem díky "práci" v kovářské dílně, na soustruhu a v elektro jsem si byla později v paneláku schopna téměř cokoliv opravit, pověsit obrazy, police, které jsem si před tím zhotovila a všechny lustry instalovat. Ani přivařit panty na sloupky vrat do zahrady nebyl problém.

Profesně i co se týče koníčků jsem byla celý život jinde než v dílně, ale neztratim se. Proto souhlasím s vrácením tohoto předmětu do škol.

Jo a díky práci na školních pozemcích vím, že nikdy nebudu závidět ani korunu, kterou si vydělal zemědělec!

Přeji krásný den.

+6/0
23.2.2018 8:03
Foto

P80a62v83e59l 75K80o47v87a80ř42í38k 4812259197465

Děkuji, že jste se podělila o svůj příběh.

I Vám krásný den.

+1/0
23.2.2018 11:02
Foto

P62a27v70e33l 52K67o76v83a89ř39í81k 4292289917745

To pak dává smysl. Vybral jste si elektrotechniku a díky tomu dokážete využít získané dovednosti v praxi.

Ale já fakt nevím, jestli je potřeba nutit děti, aby se učily povinně vyrábět krabičky nebo věšáky ve školních dílnách. Pokud to někoho bude bavit, určitě si k tomu cestičku najde.

0/0
23.2.2018 11:01
Foto

Z48d14e55n52ě71k 12M98a77t10u58š43k79a 7638866335776

to není o tom, naučit dělat krabičky, či věšáky, to je o základech manuální zručnosti a základních znalostí.

+3/0
23.2.2018 11:22

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Vždycky jsem byla obdařenější prsatice, směje se Lucie Benešová

Chtěla domek na Sicílii, ale nakonec si pořídila hezké místo pro stavbu v Jizerských horách. „Mám plno plánů, pořád...

Prodáváte rasistické zákusky, tvrdí zákazníci. Tradiční, brání se výrobce

Čokoládová pusinka, zákusek populární hlavně během německých únorových karnevalů, narazila na odpor kvůli svému...

Hospody, kolo a památky. Orlando Bloom si v Česku užívá se psem i snoubenkou

Orlando Bloom (43) natáčí v české metropoli seriál Carnival Row. Kromě herectví se tu nejčastěji věnuje svému psovi,...

Všichni jste krásní, říká modelka. Předávání cen moderovala zcela nahá

Modelka Ibi Støvingová (45), která moderuje dánskou verzi americké show Naked Attraction, vyvolala pozdvižení...

I po více než osmi letech od vydání je Skyrim králem erotických modifikací

Díky podpoře uživatelských modifikací se kolem Skyrimu vytvořila silná komunita, která svoji modlu neustále vylepšuje....