Děkujeme za pochopení.
F24r33a36n61t69i70š27e84k 71K53š58í97r
Státní školy jsou neefektivní.
https://www.svobodauceni.cz/clanek/4-duvody-proc-by-se-mel-system-nuceneho-vzdelavani-zhroutit/
H29a65n26a 45V56l22k80o49v40á
Přiznám se že mi Táta parťák přijde lehce jako asociál (s ohledem na to jak prosazuje své zájmy či zájmy svého syna na úkor jiných - viz. jeho FB a řešení konfliktů s jinými dětmi...) .
Na FB diskuse nechodím, diskutuji pouze zde a to ve velmi malém procentu článků - nicméně k tomuto tématu jich bylo několik a z diskusí jsem si odnesla pocit, že většina diskutérů má z Táty parťáka podobný pocit jako já.
Takže za mne ho nemuseli umlčet - znemožňuje se sám.
P.S: ta jeho pseudo "výhra" s domácími úkoly - stačí dát do školního řádu na příští školní rok v té které školy větičku "Žák je povinen plnit domácí úkoly" a Táta parťák je tam kde byl....Toť názor soudu - potom to totiž bude mít "oporu v zákoně"
Celkem mne překvapuje jakými hovadinami jsou schopni zabývat se dospělí muži....
M37a34r40t59i82n 45U16r61b82a22n71e46c
Úkor? TP neříká nic o zákazu domácích úkolů, ale o volitelnosti. Pokud se zavede dobrovolnost, každý bude moci dělat to, co mu vyhovuje.
Ad PS) Školní řád rozhodně není zákon, čili těžko budou mít ZÁKONNOU oporu.
M78i69l70e75n52a 35K32l20o20u83č62k61o53v50á
fb už před časem avizoval, že bude oslovovat lidi s neuplným profilem, tzn. s přezdívkami a blokovat je. Táta si tak musí vytvořit nový profil se jménem, fb asi bude požadovat doložení osobních údajů. Takže nic nového pod sluncem.
M86a45r92t50i39n 53U51r11b86a98n95e11c
Pokud by Táta parťák nebyl stránkou, kterou spravuje jeho soukromý profil, s reálným jménem. Deaktivovány byly oba dva profily.
J85a35n20a 32M88a40j86o60v49á
Takže jsme v diskusi pod článkem o věcech, které se nestaly...pěkné.
P94a54v68e13l 85K57o39v30a52ř70í77k
Jak to myslíte? Nebo to mám brát tak, že celá věc kolem domácích úkolů je tak citlivá, že je lepší předstírat, že k ničemu z uvedeného nedošlo?
O15l42g58a 69P68a42v81l28í94k77o81v71á
Máte tady samé sympatizanty, tak se trochu odliším. Samozřejmě považuji rušení profilu či neodvysílání rozhovoru za trapný přístup k pluralitě názorů, ale dle komentářů níže se to už napravilo. Nicméně, oprašovat si líného chlapečka a tvrdit, že domácí úkoly jsou nezákonné, není žádný přínos pro rozvoj dítěte. Dnešní rodičovstvo si totiž představuje, že jejich dítka mají právo na veškerou dokonalost, tedy i na dokonalé učitele, kteří děti jednak ve škole vše perfektně naučí a také jim nalijí do hlavy zodpovědnost a schopnost poprat se s nepřízní. To totiž domácí úkoly děti učí. Spratčata, za která vše vykoleduje tatíček, vás jednou docela nemile překvapí
P78a50v49e96l 98K86o94v31a73ř92í11k
Dobře, ale proč hned předpokládat, že má líného syna? Třeba má jinou představu o tom, co je důležité a jak využívat mimoškolní čas.
Jinak Táta parťák je členem spolku Svoboda učení a tipnul bych, že mu vůbec nejde o kladení nároků na dokonalost učitelů. Spíš si myslím, že podstata bude naopak v tom, že učení je věcí každého jednotlivce (dětí i dospělých) a že jen on ví, co a jak se chce učit. Tím pádem je zodpovědnost za proces učení hlavně na něm (a případně na rodičích), nikoli na učitelích.
M33i46c52h94a22l 80J43e37l27i94n53e75k
tata partak je na FB bez problemov dostupny.
Autor by si mohol potvrdit informacie a potazme neprepadat konfirmacnemu predsudku. Vyhol by sa tak spekulaciam zalozenym na riedkom vzduchu.
Co sa tyka samotnej diskusie, tak suhlasim, ze nie je dovod taketo nazory apriori potlacit. Diskutovat treba.
Osobne si ale myslim, ze domace ulohy su vporiadku a prave cas rodicov stravenych s detmi nad ulohami je velmi kvalitny a deti z neho maju osoh.
Mozno sa zhodneme, ze akukolvek aktivitu deti robia, tak ich pripravuje a tvaruje do dospelosti.
Deti su tiez rozne a co plati pre jedno, nemusi platit pre druhe...
Tiez si myslim, ze sucasne vzdelavanie je vysledkom mnohorocneho vyvoja a konsenzu odbornikov v najsirsom spektre (podobne systemy su na celom svete).
Preto nazor jedneho otca je mimoriadne otazny a posobi skor ako nazor zalozeny na nedostatku informacii.
Ale mozno je to vizionar, ma vsetko nastudovane a podlozene faktami.
J50a63n 56P57a68v64e71l23k82a
Je to tak, oba jeho profily jsou už zpět. Ale pár dní byly oba nepřístupné.
L57u48m14í22r 40V67i78t44h94a
Rodiče od školy očekávají, zjednodušeně řečeno, že škola dítě vybaví určitým souborem vědomostí a dovedností (kompetencemi) tak, aby se děti v budoucím životě neztratily. Na druhou stranu vyžadují, aby škola respektovala osobnost žáka, aby ustoupila od klasické frontální výuky a více respektovala osobnost každého žáka, jeho proměnlivou potřebu se učit, resp. učit se právě to, co je na rozvrhu. Prosazují se moderní trendy, kdy se žáci mnohem více zapojují do určování toho, co a jakým způsobem se bude právě teď učit, důraz se klade na zážitkové učení, názorné učení.
To není nic proti ničemu a učitelé to vesměs vítají, protože se tak do výuky zapojí mnohem více žáků, jsou aktivnější, méně unudění a znalosti a dovednosti lépe fixují.
Odvrácenou stranou této formy výuky je její mnohem větší časová náročnost.Za třičtvrtě hodiny se dá odhrkat docela slušná porce látky, moderní metody pracují s mnohem menším objemem "látky", protože musí respektovat přirozené biorytmy žáků, zejména střídání pozornosti a únavy. Takže potřebují mnohem více času. Jenomže čas, který stráví děti ve škole, je stále stejný. Proto se část výuky zákonitě musí přenášet i do domácího prostředí dítěte. Ostatně je to docela přirozené. Celé generace dětí vychovávali rodiče k tomu, že po nich jednou převezmou profesi, živnost, grunt... Děti se učily celý den, každý den v týdnu. Dneska bychom řekli "24/7".
Pokud zodpovědný rodič právem vyžaduje, aby škola respektovala přirozené předpoklady jeho dítěte ke vzdělávání, musí zákonitě i on sám převzít svou část vzdělávacího břemene a rovněž respektovat osobnost svého dítěte a pomáhat mu se vzděláváním. A domácí úkoly by měly být vodítkem k této činnosti.
Kdo tvrdí, že škola děti přetěžuje a že doma by mělo dítě jen odpočívat a neučit se, ten svoje dítě pro praktický život odepisuje.
M32a82r96t47i43n 61U54r94b31a58n32e48c
Pokud škola má vybavit děti tak, aby se v životě neztratily, musí se škola výrazně zrychlit. Pokud letos v září vstoupím do vzdělávacího systému na jeho nejnižším stupni, tj. ZŠ, dokončím ji v roce 2027. Střední školu dokončím nejdříve v roce 2031. Bakalářem se stanu nejdříve v roce 2034, magisterské vzdělání budu mít dokončené nejdříve v roce 2039. Od bakaláře výš tento rok nemusí být přesný, díky rozličné standardní době studijních programů, ale pro ilustraci stačí. Znamená to, že "kompletní" vzdělání dokončím za celých dvacet jedna let od mého vplutí do jeho vod, na příkladech starých dvě desetiletí, za využití technologií starých dvě desetiletí.
Samozřejmě, nejspíš budou vyšší stupně učit na modernějších technologiích, jenže nemyslíte, že v takovém případě se téměř ztratí užitek z nižších stupňů?
Internet, který používáme dnes a denně, vznikl v dnešní podobě začátkem devadesátých let. Za pouhých TŘICET LET se enormně rozvinul. Konkrétně v IT se technologie rozvíjejí takovým tempem, že to, co bylo před pěti lety standard je nyní zastaralé.
Mimochodem, děti (i dospělí) se učí 24/7. Přijímají nové informace, třídí je a když neví, zeptají se. Učení nemusí být formalizované...
R73u15d37o39l77f 17J43e82l15í44n81e46k
A co je na tom divného? Mně spíše připadá zvláštní, že si ještě někdo nevšiml toho, jak se nám dnem za dnem vytrácí svoboda.
P85a87v23e82l 23K18o70v29a60ř28í45k
Možná je to jen další malá ukázka toho, co jste shrnul v jedné větě.
D81a74n74a 48T37e17n51z38l80e20r
Táta Ajťák a neví, že by si měl zálohovat články? Nějaké divné.
M19a74r97t83i10n 89U71r10b21a33n86e10c
??? Možná si je i zálohoval, není problém je publikovat jinde, ovšem nijak nemohl zabránit jeho zablokování na FB stejně, jako Vy nemůžete zabránit svému zablokování na idnesu.
J61a55n 47P70a81v23e86l13k86a
Jen doplním. Rozhovor byl odvysílán následující den.
A k odstranění - kromě stránky Táťa Parťák zmizel i jeho osobní profil pod pravým jménem Vladimír Kamba. Celá ta záležitost kolem odstranění je nějaká divná, čím dál víc lidí se kloní k tomu, že to smazal on sám. Co je pravda ví jen facebook a pan Kamba.
Z54d68e55n64ě12k 67B16á75r63t16a
Tak to vypadá,že celá autorova konspirace se "zakázaným" rozhovorem a smazaným fejsem vychází do ztracena....
- Počet článků 90
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1590x
www.sociolog.cz | www.kovarikpr.cz