Středa 3. června 2020, svátek má Tamara
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 3. června 2020 Tamara

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51i82ř74í 58V73o10n17d78r50á17č60e94k 5446744210684

Nevím proč, zprvu jsem po přečtení titulku pod biomatkou viděl automatickou pračku ;-D No, pan Novotný je absolutně nesympatický a svým způsobem primitivní starosta nějaké čtvrti. Jeho se zastávat v názorech by mě ani nenapadlo. Nicméně vaše vycucané argumenty ve stylu nulových úmrtí při domácích porodech někde ve Skandinávii rozumný člověk vyhodnotí tak, že váš článek je nesmysl. Já osobně při nabádání následovat Švédsko a Dánsko poslední dobou nějak chytám kopřivku. Můj názor je, že by doma mohla rodit každá žena. Ovšem v případě komplikací by zaplatila všechny náklady s nimi spojené, včetně záchranného vrtulníku. V případě, že by došlo "díky" domácímu porodu k poškození zdraví dítěte nebo jeho smrti, zodpovídala by se rodička ze zanedbání péče a ohrožení zdraví svěřené osoby stejně, jako kdyby zavinila zranění či smrt každá maminka tříletého dítěte.

+2/0
21.2.2020 13:38

J95a48r11o89s78l21a88v 58B77a48b39e15l 8183918911595

Nulová úmrtnost při domácích porodech tam a tam? Tak to není seriózní zdroj, lhostejno, jestli jde o domácí porody nebo o cokoliv jiného. Nulová úmrtnost není nikdy při ničem. Dokonce ani při takové triviální věci, jako je třeba sejití několika schodů.

0/0
20.2.2020 9:25

P47e32t21r 73H59l48o58b59i63l 7969429792732

jak se definuje domaci porod? dcera taky rodila doma a pritom to vubec nebylo v umyslu, jen se to nestihlo... koho by chtel soudruh zavrit na 10 let?

0/−1
19.2.2020 23:06

J22a26r18o30s46l31a41v 23B63a50b39e93l 8253798341705

To není domácí porod, to je překotný porod.

+1/0
20.2.2020 9:25

F11a70n58o25u11š 57H22r62u46š18k56a 2890519357804

Domácí porod stejně chtějí jen matky co mají své znalosti z internetových stránek typu Modrý Koník. V nemocnici mají veškeré vybavení a při nějakých komplikacích už jsou u domácího porodu jen potíže. A chtěl bych vidět, ženskou která místo císaře podstoupí doma porod s kleštěma a bude si to vychvalovat. A jestli ženská nevydřží tři dny v nemocnici tak je problém v ženský a ne v systému.

+3/0
19.2.2020 14:00

V18á84c65l32a30v 84M70a69c59h 9469823818818

Nevím jak biomatky, ale minimálně Novotného by bylo zavřít potřeba. Do blázince.

+3/0
18.2.2020 23:51

M79a44r68t33i87n 62H36u83d64e71c64e14k 3543839379743

Proc si.myslite, ze nase poridnice stoji za starou belu, zvladt ty mimoprazske? S cim.to.prosim.porovnavate? A proc hazete vsechny porodnice do jednoho pytle? Najdete nekolik vynikajicich porodnic se super lidskym.pristupem i v malych mestech. Ono je to vzdy o.lidskem.pristupu a ten vam velke mesto nezaruci.

+3/0
18.2.2020 17:33
Foto

P51a71v37e68l 60K85o39v24a12ř50í25k 4982889647635

Určitě jsou. Neříkám, že se to týká všech. Vycházím z řady rozhovorů a zkušeností. Souhlasím s Vámi v závěru, že je to hlavně o lidském přístupu. (Což se ostatně týká i diskusí o domácím porodu a diskusí obecně.)

0/0
19.2.2020 9:55

L73u39k80á65š 73S87k66o62p72a54l 9946528225111

Ačkoliv jsem silně proti domácím porodum a biomatky považuji za vysinute, až nebezpečné, tohle trestat nelze. Svobodu zabít svoje dítě a potažmo i sebe má každý. A když nenajde dostatek rozumu ani otec a nezakroci, pak je na přírodě, jak to dopadne. Je to smutné, kruté, ale bohužel je to tak. Tohle vězením fakt řešit nejde.

+2/−3
18.2.2020 16:46

J28i74ř11í 42S93c18h74m55i22d31t 5930153544315

To se mýlíte, žádná svoboda zabít své dítě není, máte povinnost dítěti vytvořit podmínky pro zdravý vývoj, jediné ústupky jsou baby boxy a možnost přenést svou povinnost na stát, ale zabití je trestný čin, taktéž ublížení na zdraví.

+4/0
18.2.2020 16:56

D47a46n36i93e10l18a 89N73a73g27y 1631860843196

Neviem ako v Čechách, ale na Slovensku je situácia v pôrodniciach dosť katastrofálna. Miesto toho, aby sa dal veciam prirodzený priebeh a lekár hlavne kontroloval, či ide všetko ako má a včas zasiahol, ak by nešlo, robí sa to naopak - pôrody sa urýchľujú pomocou oxytocínu a to takmer vo všetkých prípadoch, nie výnimočne. Telo matky ešte nie je pripravené, pôrodné cesty nie sú dostatočne otvorené a oni sa už snažia vypudiť dieťa nasilu von. Použitie oxytocínu spôsobuje komplikácie, ale načo sa starať 12 hodín o rodičku, keď sa to dá zvládnuť za dve? A keď žena nedokáže cez zúžené cesty dieťa vytlačiť, ziapu na ňu, že to robí zle, alebo jej môžu skákať na brucho. Aj tak sa mnoho detí narodí pridusených, hoci boli dobre otočené, donosené z bezproblémového tehotenstva. Kamarátka takto získala svojmu dieťaťu ťažké DMO. Polovica mojich kamarátok mala komplikácie fakticky kvôli tomuto. Preto ženy vo veľkom utekajú rodiť do zahraničia, aj do Čiech. A nikto sa nepýta, ako a prečo vznikli komplikácie pri pôrode v nemocnici, každý rieši len komplikácie pri domácom pôrode.

Ja osobne som za pôrody v nemocnici, ale bez bezdôvodného urýchľovania. To ale môžete mať len vtedy, ak si zaplatíte (napríklad 1500 eur u Kocha) alebo podplatíte pôrodníka. Odmietnuť úrýchľovanie sa prakticky nedá, lekári rodičky oklamú, vraj je to treba. Alebo sú k nej potom strašne hnusný (tiež skúsenosť kamarátky).

Takže pôrodníci by sa mali najprv zamyslieť nad sebou, prečo ženy radšej toľko riskujú, než aby riskovali pôrod v pôrodnici. Možno by stačilo zmeniť vlastný prístup (hovorím tu hlavne o slovenskom zdravotníctve, v Čechách je to myslím lepšie).

+7/0
18.2.2020 15:12
Foto

P63a24v64e42l 26K22o83v74a24ř65í93k 4552889287275

Dobrý den. Díky za příspěvek. Myslím, že jste hodně lidem, ženám, promkuvil z duše.

0/0
19.2.2020 9:56

M58i71r68o42s44l24a36v 28S10o52c14h20o53r 7106827780168

Panu Schmidtovi za jeho příspěvek nepoděkujete? Dal ho sem dřív, a podle mne je stejně argumentačně kvalitní...

0/0
20.2.2020 7:47
Foto

V33i65k90i 97B65o60h87u41š47o72v31á 6696109547285

Rodila som na Slovensku v malej pôrodnici v Ilave. Niektorými zatracovaná, ďalší boli spokojní. Ja som sa pridala k tomu druhému táboru Keď si žena uvedomí, že pri pôrode nie je hlavnou hviezdou ona, ale to dieťa, ktoré sa má narodiť, tak pôrodnica je podľa môjho názoru stále najlepšia alternatíva, v prípade akýchkoľvek problémov je možné zasiahnuť. Kamarátka rodila tri mesiace predo mnou a keby nebola rodila v nemocnici, dcérka by jej bola umrela, pretože museli narýchlo robiť cisársky rez, malá sa otočila a šla nožičkami. Keď je pôrod v poriadku, dieťa v správnej polohe, je možné rodiť aj doma, mám kamarátku, ktorá takto rodila, jedna dokonca rodila v aute, ale ani jeden pôrod nebol plánovaný inde než v nemocnici, proste prišli kontrakcie, odtiekla plodová voda a do nemocnice sa to nestihlo.

Keď som bola v pôrodnici ja, mali sme tam pani, ktorá porodila mŕtveho chlapčeka... Nariek varovaniam lekárov, že pupočník už nefunguje ako má, dieťatko dostatočne nevyživuje a mala by ísť do nemocnice, rozhodla sa ostať doma. A dva dni na to ju priviezli do pôrodnice s tým, že dieťatko nekope... Umrelo...

V prípade domáceho pôrodu je všetka zodpovednosť na matke a prípadne prítomnej asistentke a keď sa niečo stane matke, alebo dieťaťu, je to len a len ich chyba. Viniť zdravotnícky personá, ktorý sa tam dostane, alebo sa dokonca s nimi hádať a pod. naozaj nie je namieste...

Je ale smutné, že niektorí "politici" sú schopní vytĺkať politické body aj na takýchto témach.

+16/0
18.2.2020 13:01

J71a56n 24K54o94z53l49e93r 3379949641894

K Novotnému je holým nesmyslem se vyjadřovat

+4/0
18.2.2020 10:05

A22n11d39r73e40a 86M86a31l33á 7365283926204

Mam za sebou 2 domaci porody, v CR znam a stykam se "uz jen" se zenami, ktere to maji podobne. Hodne z mych kamaradek maji za sebou 5, 6 domacich porodu. "Biomatky" a "lesany".

Vsechny jsme prezily ;) anase deti taky. Ne, vlastne ne. Jedne kamaradce miminko umrelo, ale proto, ze jiz v tehotenstvi se nevyvijelo dobre a v pripade nemocnicniho porodu by miminko hned matce vzali a hodili do bioodpadu.

At si kazdy rodi kde chce. Porod je uzasna vec!!!! Plnohodnotny zazitek!!!

Dekuji autorovi.

Ano!! Porod je uzasna vec! Silna! Emotivni a nezapomenutelna!!! At se to deje tam, kde se zena citi SPRAVNE. At se to deje TAK, jak nejlepe se to pro zenu a dite muze udat.

Tedy bez zbytecnych zasahu, ktere jsou dnes v ceskych porodnicich bezne a v drtive vetsine pripadu jsou to prave tyto zasahy, ktere delaji porod nebezpecnym a nabaluji na sebe dalsi a dalsi komplikace....."my jsme vas maminko zachranili. Zachranili jsme vam dite" ano, ale kdybyste do toho nestourali v prvni rade, nestal by se z toho rizikovy porod.

At jsou porody jen tam, kde se zena citi v bezpeci. Nekdo se tak citi doma, nekdo v lese, nekdo v nemocnici.

Kazdy jsme jiny.

+3/−15
17.2.2020 23:21

P79e11t96r 50K15o58v10a96ř84í48k 1951853389827

"Tedy bez zbytecnych zasahu, ktere jsou dnes v ceskych porodnicich bezne a v drtive vetsine pripadu jsou to prave tyto zasahy, ktere delaji porod nebezpecnym a nabaluji na sebe dalsi a dalsi komplikace"

Nehorázná lež! Tím jste si to celé shodila a vaší komunitě děláte medvědí službu.

+6/0
18.2.2020 7:33

V62e82n70d62u12l11a 70S75z39l17a97u89e81r22o32v94á 7442386317438

Čím prosím vysvětlíte, že v nemocnici se častěji stane, že je třeba intervencí?

0/0
20.2.2020 20:10

J24a52r52o52m32í46r 64K91r36á62l 4420879124149

Spíše bych napsal: "Ať jsou porody tam, kde se nejen matka cítí v bezpečí, ale kde je v bezpečí i dítě". A nikdy nelze předem říci, že porod bude bez komplikací.

+3/0
18.2.2020 8:47

P34e48t61r 72K25o90v49a14ř70í88k 1521243759867

Už jsem to tu psal - naše dítě mělo omotánu pupeční šňůru kolem krku. Nebylo to vidět ani na ultrazvuku (nebo k tomu došlo krátce před porodem). Kdyby žena rodila doma, dítě by nepřežilo. Právě proto by se mělo rodit v porodnici - nikoli hledět na sobeckost ženy, která touží po pohodlíé a "zážitku", ale upřednostit bezpečnost dítěte a dát mu šanci v případě komplikace zachránit život. ;-€

+10/0
18.2.2020 8:55

A74n88n13a 67R63a93d67o19v40á 8274407657469

Nemyslím si, že jde o sobeckost, jsou prostě ovlivněné až zfanatizované, v jejich "sektoidních skupinách" jsou lékaři za zlo, zažila jsem VŠ vzdělanou ženskou, (jejíž dítě mělo omotanou pupeční šňůru a proto rodila císařem) která si nechala nakecat, že jí lékaři UKRADLI přirozený porod... Nedivím se tedy fakt ničemu. Je to jak s militantními vegany, vyznavači waldorfských a montessori škol... Lišit se, dělat to jinak=úúúrčitě líp než mainstream a "konzervy", jenže je to kolikrát ZA KAŽDOU CENU a to nesmyslných extrémů.

+5/−2
18.2.2020 11:53

Z78d48e75n73k20a 86S77v86o83b42o71d22o39v93á 2202808634103

Jaké zásahy máte na mysli?

0/0
18.2.2020 10:14

J17i69t76k26a 46J59a74n34ý18r45o24v17á 6448413590546

V dobách, kdy se rodilo doma. Měl u nás jedna paní dvojčata. Obě se narodila jen s bábou. Obě děti v pořádku. Bohužel nevyšla placenta. Bába si nevěděla rady, nic co znala nepomáhalo a zavolala lékaře. Lékař asi také, ne, protože vzal za pupečník a placentu vytrhl. Do deseti minut bylo po všem. Žena vykrvácela.

Kdyby rodila v nemocnici, žila by. Tenkrát se s porody v nemocnici začínalo. Žena si mohla vybrat, jestli porodí doma, nebo v nemocnici. Je tam několik kdyby. Např. kdyby onen lékař měl více znalostí takovou blbost by neudělal a nechal by ženu odvézt do nemocnice. Je tam spousta kdyby. Jenže realita byla taková, že na posteli ležela v kaluži krve mrtvá matka, v kolébce dva novorozenci, v předsíni manžel v šoku, lékař v šoku a porodní bába, která už nikdy nechtěla asistovat u porodu.

Po vesnici se rozkřiklo co se stalo a od té doby všechny ženy rodily v nemocnici. Všechny se bály o život. Není se co divit. Neměly jistotu, že porod přežijí. Já bych také domácí porod neriskovala.

Dříve ženy rodily doma, ale měly pomoc. Nebyly na to samy. A porodní báby byly zkušené. Věděly co dělat. Říkalo se, že když byla žena po porodu poraněná, byla to chyba báby. A lékaře volali jen v případě problémů. Ovšem ne každý lékař věděl co dělat v případě problémů.

Rodit bez pomoci je pitomost. I když některé problémy může způsobit nešetrný zásah, ty fatální se dají řešit hned bez odkladu.

+1/0
19.2.2020 7:38
Foto

P69a64v93e24l 41K36o97v98a90ř55í41k 4552339987565

Dobrý den a děkuji za odvážný příspěvěk. Myslím, že jste vystihla podstatu. Každý jsme jiný. Přeji vám i dětem krásné společné vyrůstání.

0/0
19.2.2020 9:58

J37i75ř26í 33S94c68h61m11i25d98t 5850783414725

Komentovat Novotného si opravdu neodvážím nejsem totiž vzdělán v oboru psychiatrie.

Ale na domácí porody mám svůj názor a ten vychází od odborné lékařské porodnické veřejnosti a nezlobte se já tady prostě budu věřit odborníkům a ne laikům, byť nadšeným.

No a ta odborná veřejnost říká, že domácí porod je nezodpovědné ohrožení ženy i dítěte a to je všeobecný názor odborníků a já nemám sebemenší důvod jim nevěřit obzvláště, když ho podepírají o příklady ze své praxe.

Chápu, že spousta žen je schopná dát v pohodě domácí porod, ale žádná z nich nemá patent na to, aby dopředu na 100% věděla, že nebudou komplikace a když jsou, tak se rychle volá rychlá a doktore čiň zázraky i když před tím jsem ti řekla, že ničemu nerozumíš a že domácí porod je skvělá věc. Tyhle případy ovšem zastánci domácích porodu nikdy nevytáhnou, když danou budoucí maminku masírují, vždy je odkáží jen na ty šťastné, které si to jak píšete plnohodnotně užily a nikdy je nepošlou za žádnou z těch, pro které to znamenalo stres, strach o život dítěte a následný delší pobyt v nemocnici, který tak původně odmítaly a to v tom lepším případě.

Nejsem zastáncem někoho za to trestat, ale je třeba za svá rozhodnutí nést odpovědnost a tady jsou na místě pojišťovny, které by mohly říci za jakých podmínek a jakou léčbu budou hradit a tedy říci, že odmítnutím porodu v zařízení k tomu určeném bude pro rodiče znamenat úhradu případného výjezdu rychlé záchranné služby a pokud tam bude těžká újma na zdraví nebo smrt, tak aby se to v případě prokázání, že je to vinou domácího porodu posuzovalo jako zavinění z nedbalosti.

+22/0
17.2.2020 20:37
Foto

J75a97n39a 62M83a34j55o86v49á 4685792716763

Koukám, že jste se svezl na populistické, pěkně hloupé vlně. Snadné, že?

+3/−3
17.2.2020 19:18
Foto

P35a90v28e29l 10K18o87v86a41ř27í18k 4632859177625

Dobrý den. Na to se mi dost těžko reaguje a upřímně nevím, jestli vůbec reagovat. Nicméně si myslím, že přesně na této vlně se snaží surfovat autor výhružek a urážlivých výroků, kterého zmiňuji v článku. Nemyslím, že zastávat názor, který prezentuji v článku, je až tak moc populární a přináší nějaké body (ostatně - jako body mi to má přinést?). A ne, není snadné říct nahlas svůj názor, když předem tušítě, co se na vás sesype. Je to poměrně velký vnitřní boj.

Jenže víte, mně opravdu hodně mrzí (a vlastně i štve), když někdo nedokáže respektovat druhé, jejich potřeby, jejich světanázor, aniž by se zajímal o to, jak to ve skutečnosti mají a co je k jejich postojům vede. A opravdu mi vadí, když někdo útočí z pozice síly na lidi, kteří se nemohou bránit, a upírá jim jejich názory, postoje a svobodu. O těch nechutných urážkách ani nemluvě. Vážně je OK dehonestovat lidi za jejich názor?

Když si projdete mé ostatní články, sama uvidíte, jaká témata mě dlouhodobě zajímají.

Mějte se hezky.

+7/0
17.2.2020 19:39
Foto

J77a24n55a 57M65a36j24o57v11á 4915482746113

Ano, samá populisticky zpracovaná. Te'd už jsem se jen neudržela, protože odrážet se od Novotného, to už je fakt tak nějak...hodně bulvární.

Inu, mějte si to jak chcete.

+3/−5
17.2.2020 21:08

P50a36v57e52l 32C91h36m20e96l79í84k 5695535858445

S podstatou článku souhlasím - jde právě o Novotného zvrácený návrh udělat i z tak soukromé záležitosti ženy, jako je porod, zákon pod hrozbou trestu při jeho nedodržení. To je tedy hodně přes čáru, protože s takovou politikou by se samozřejmě vršily další "zákony" na všechno, co je ryze soukromé - a nevím, komu by se líbilo být pod permanentním drobnohledem státu a strachem z možného pochybení.

Osobně bych vždycky podporoval spíše to, aby ženy raději rodily v nemocnici. Přesto by to měla být čistě jejich volba (některé měly možná dříve velmi špatnou zkušenost s péčí v nemocnici, což také není žádnou výjimkou, a je nutné to brát v potaz).

+2/0
17.2.2020 19:16
Foto

P80a30v98e97l 26K91o18v34a22ř32í16k 4492209427265

Díky za střízlivý pohled na věc.

0/0
17.2.2020 19:41

P36a60v43e85l 45C14h68m65e40l92í80k 5515805438695

;-)

0/0
17.2.2020 20:55

P86e22t50r 79K75o80v92a49ř57í18k 1421113459297

Nesouhlasím. Tady jde o život dítěte - porodnice nabízí odbornost a prostředky, aby se řádově zvýšila bezpečnost porodu. A že ke komplikacím dochází poměrně často. Pokud matka upřednostní svoje pohodlí před životem dítěte, jinak než zákonem to dítě ochranu nezíská. Vážně tvrdíte, že bezdůvodné ohrožení života bezbranného člověka je čistě "soukromá záležitost ženy"?

+1/0
18.2.2020 13:45

P26a51v25e76l 79C52h33m36e66l49í39k 5215645678145

Podstatu článku jste tedy evidentně nepochopil.

0/0
19.2.2020 12:09
Foto

M45i49c36h89a51l 45H93u97š40á65k 2457436215855

Myslim ze domaci porod je neco podobneho, jako odmitani transplantaci u jehovistu. Ti take radeji nechaji dite zemrit, nez by sli proti sve vire.

+3/−3
17.2.2020 19:11

M77a12r13t33i45n 24R51ů65ž73i11č90k46a 9604541118509

záleží na přípravě, na možnostech a lidech okolo ... zdraví ženy a dítěte

kolikrát se rodí i v autě a to je horší ;)

+1/0
17.2.2020 19:17

J64i26ř34í 45Č22u67m16p21e92l83í32k 5526836212441

Považuji porod dítěte za intimní záležitost ženy,

takový velký zázrak zrození nového života a rozhodně bych byl rád, aby ženy měly v porodnicích, co nejlepší podmínky, ale narušovat tyto intimní chvíle ženy svojí přihlouplou přítomností, bych v žádném případě nechtěl. Tu radost z narození dítěte lze projevit dostatečně, až je dítě na světě a u maminky.

Budoucím maminkám bych pouze doporučil, aby šly rodit do porodnice, kde se rodí hodně dětí, protože tam mají nejvíce zkušenosti pro případ obtížnějšího porodu s tím, že jim přeji hodně štěstí a zdravé miminko!

+5/0
17.2.2020 14:56

P19e22t50r 88K46o35v86a28ř53í62k 1781753359987

Porodnice jsou uzpůsobené k porodům. Doktoři jsou k dispozici pro X porodů, vše je zefektivněno, jsou okamžitě k dispozici přístroje, sály a šikovné ruce.

Nesouhlasím s tím, aby ženy rodily doma s tím, že vlastně rozhodují o životě svého dítěte. Riziko ohrožení zdraví dítěte je totiž ŘÁDOVĚ vyšší než v porodnici! A to vše pouze kvůli tomu, že mladší generace jsou rozmazlené a sobecké, neochotné se trochu uskromnit a tu chvilku v porodnici strávit, aby minimalizovaly riziko komplikací a ohrožení života dítěte. To riziko je docela vysoké. Nesouhlasím s tím, aby před domem rodičky několik hodin stála nastartovaná sanitka s doktorem pro případ komplikací, jen z důvodu pohodlí rodičky. A tu celou "srandu" jí platila společnost.

+8/−1
17.2.2020 14:30

D15a84n48a 96T88e11n29z18l74e72r 5190952915403

Porod není o čajíčkování a čmuchání vůně tyčinek a nějaké bio-muziky. A už vůbec ne o zážitcích.

Porod je hnusná, nesmírně bolestivá a velice nebezpečná situace. Byla. Je. Bude. Ne nadarmo dřív (dokud nebyli doktoři tak fit jako dnes) každá osmá umírala "na dítě". A z dětí umíralo každé čtvrté hned při porodu...

Plnohodnotné zážitky si sbírejte na dovolené.

+38/−7
17.2.2020 14:24
Foto

P60a90v97e80l 62K66o80v33a19ř65í63k 4242769967805

Zdravím Vás.

Možná jste přehlídla, že ten článek není o propagaci domácích porodů. Nicméně za mě platí, že budu radši hledat cesty, jak vyjít vstříc těmto požadavkům, budu se je snažit chápat, pakliže se pohybujeme v prostředí s nahlodanou důvěrou ze strany některých žen. Když to jde v jiných zemích, proč nehledat schůdnou cestu i u nás? Pokud to srávně vnímám, tak momentálně není žádné legislativní zakotvení domácích porodů. Řešme také situaci v některých porodnicích, které zápolí s nedobrou reputací, a zaměřme se na zkvalitňování tamní péče. Pak možná klesne poptávka po domácích porodech na minimum.

Rozhodně ale nesouhlasím s tím, abychom někoho za úvahy o porodu doma zavírali, natož abych někoho urážel slovy, jako někteří politici (viz článek). Hlavně o tom je můj text.

Co se týče zážitků, věřil jsem, že to slovní spojení "plnohodnotný zážitek" mohu metaforicky použít, abych vyjádřil význam, jaký průběhu porodu přikládám. Mrzí mě, když se celá diskuse otočí na tomto, aby byl alespoň nějaký důvod k zesměšňování. Do článku jsem doplnil v reakci na podobném výtky následující upřesnění. Snad to pomůže k vyjasnění.

Mějte se hezky. Rád čtu Vaše články.

Protože se množí v diskusi narážky na použití slovního spojení "plnohodnotný zážitek", rád bych ještě dodatečně uvedl, že tím skutečně nemyslím cool zážitek, který si jdeme užít pro své potěšení. Spojení jsem ale použil zcela záměrně. Plnohodnotným zážitkem v kontextu porodu myslím to, aby žena mohla vlastní porod prožít v celé plnosti, v bezpečném prostředí založeném na důvěře, nikoli ve stresu a pod tlakem okolí, aby se na to mohla plně soustředit a cítit se respektována. Omlouvám se tedy za své asi nedostatečně vysvětlené vyjádření všem, kdo v tomto vidí nějakou konzumní touhu po zážitcích.

Zdroj: https://pavelkovarik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=745664

+3/−1
17.2.2020 15:30

V81e42r91o79n21i87k98a 82H55u93b19á24č11k46o76v79á 3506435566675

Váš blog se mi líbil a myslím, že jsem ho i pochopila. Bohužel se dalo čekat, na čem se diskuze bude točit. Je škoda, že zde nediskutuje více žen.

Mám za sebou 2 porody, oba v porodnici a jinak bych to ani nechtěla. Pravdou je, že soukromí tam opravdu žena nemá. Personál byl většinou milý, ale samozřejmě ne všichni. Dokážu pochopit ženy, které touží po větší intimitě, soukromí a lepším zacházení a že po nějaké velmi negativní zkušenosti zvažují porod mimo nemocnici. A ano, je potřeba hledat cesty a ne ženy odsuzovat. Mimo jiné, pan Novotný mi je jako politik velmi nesympatický, působí na mě jeho chování bulvárně a vyjadřování simplexně.

+7/0
17.2.2020 16:46
Foto

P61a64v97e22l 67K28o80v74a81ř43í74k 4332319367925

Dobrý den,

děkuji za komentář. Cením si toho, když se lidé snaží upřímně pochopit motivy ostatních.

Asi máte pravdu, že kdyby se do diskuse zapojilo více žen se svými zkušenostmi (i když jsou to pochopitelně dost osobní zážitky), pomohlo by to více vnímat hloubku celé věci.

Mějte se hezky.

+1/0
17.2.2020 17:00

M39a26r25t79i51n 61R17ů52ž85i52č51k78a 9854421858239

to mne taky překvapilo, kolik můžů má zkušenosti s porodem a vášnivě diskutuje :)

zrovna běží Přátelé a já si tak připomněl díl s porodem Rachel ... jak Ross dostal do hlavy a vykřikl: ani nevíš jak to bolí :)

+1/0
17.2.2020 19:26

M79i29c39h29a27l 44K79a22p92o16u33n 7103210292857

Omyl, mělo být plus, myš jedna sakr......

0/0
21.2.2020 13:57

J92a73n 53P46a62v34e63l 8153152538216

1) Proc se starat o to co si mysli nejaky hlupak z Horni Dolni? Novotny nema zadnou sanci tuhle blbost prosadit

2) Ano, par rodicek a deti u domacich porodu umre, vezmeme-li to cynicky. Ale je to soucast svobody. Stejne jako cpat male dite sladkostmi, mit dite na ciste veganske strave, vychlastat si mozek ci si zpusobit rakovinu plic kourenim

+6/−2
17.2.2020 13:34

L22u68m26í48r 93V41i95t30h93a 2147917176742

klidně si vychlastejte svůj mozek či játra, zničte si svoje plíce rakovinou, je to Vaše volba.Ale ohrozit dítě, které se nemůže bránit, to je projev absolutního buranství, sobeckosti a sebestřednosti.

+2/0
17.2.2020 17:17

J94a45n 13P86a45v37e16l 8403652668586

Jsou I horsi veci. Treba zatahovani emoci do racionalni diskuze. A nebo snaha o kontrolu vseho a vsech

+3/−3
17.2.2020 21:36

J15a42r94o32m87í26r 24K33r74á15l 4310209944539

Nejde o kontrolu, ale o eliminaci možných rizik.

+2/0
18.2.2020 8:52

J21a91r14o90m35í81r 10K66r77á50l 4270309754689

Pokud kouříte, ubližujete sobě. A je to Vaše volba. Ale tady jde o dítě, které tu možnost volby nemá.

0/0
18.2.2020 8:51

M77i46l80a55n 12Š66ť43a61s46t72n41ý 8768882685427

Konečné rozhodnutí je na každém. V nemocnici vás taky nemohou držet proti vaší vůli. Podepíšete revers a jdete domů, i kdybyste měli zítra umřít. Stejně tak bych nechal podepsat revers nastávající rodičky, které se chystají rodit doma, že v případě komplikací a nutnosti převozu do nemocnice uhradí léčebné náklady. To by byla podle mne pro většinu "biomatek" ta nejlepší motivace přestat blbnout.:-)

+8/0
17.2.2020 12:33

M69a72r34t17i42n 33K45o12s49e40j84k 2586478649537

Narodíme se v nemocnici, dětství strávíme ve škole, v produktivním věku jsme pod dozorem úředníků, na stáří půjdeme do domova důchodců... a nakonec umřeme v nemocnici.

- prostě ideál celého života pod kontrolou státu. :-):-):-)

+1/−3
17.2.2020 12:11

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz